Gå til innhold
OddE

Bestille Skoda Kodiaq


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Man kan bestille Skoda Kodiaq i midten av Oktober i følge Skoda Norge. Så og si samtidig som prisene annonseres.

Skoda Kodiaq leveres i mars/april 2017, i alle fall planen per nå.

Anbefaler deg å sjekke ut denne tråden, den inneholder alt du trenger å vite om Kodiaq og oppdateres jevnlig.

 

Skrevet

Priser kommer i løpet av Oktober, og de første bilene blir levert til Norge i Mars mnd. Men de er nok stort sett reservert til forhandlerene som sikkert må ha en i utstilling og en som dem.vogn.

Akkurat når en kan begynne å bestille vet jeg ikke, men det burde vel ikke ta så mye lenger enn at forhandlerne først må vite prisene vil jeg tro. Men det er kun min mening, ingen fasit.

Ang. prisene, så har de nevnt at en burde se i retning av prisene til Superb 

Skrevet

Da begynner det å nærme seg faktisk, emn er jo fryktelig lenge til evt levering og muligheten for å kunne prøvekjøre ..

Blir spennende å se prisliste når dette kommer, håper jeg ikke blir skuffet!

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet
Akkurat nå, Razor skrev:

Å hva skjer nu? Blir prisene holdt tilbake til etter statsbudsjettets nye regler?

Kun rykter.... Skoda Norge sier de venter på fabrikken.. men de er nå nesten 1 måned på overtid.
De venter jo også i Sverige og Danmark så vidt jeg vet...så om det er statsbudsjettet eller ikke er jeg ikke 100% sikker på.

  • 5 uker senere...
Skrevet

Et par dumme spørsmål fra en som ikke har kjøpt nybil fra forhandler før, om dere tillater. Kunne naturligvis ringt forretninger og spurt om det samme, men har ikke så lyst å blotte meg som naiv og kunnskapsløs for en som potensielt skal selge meg bil...

1: Jeg har en lokal Skoda-forhandler, men kvier meg litt for å bruke den av personlige årsaker - har litt skurr på tilliten til daglig leder der, uten at jeg kan påstå at han ikke er prosesjonell i sitt daglige virke. Så til spørsmålet: Er det knyttet store praktiske problemer til å forhandle/inngå avtale om kjøp med en forretning som ligger på andre siden av landet? Jeg tenker da at all kommunikasjon må foregå på telefon/epost i salgsprosessen - kommer ikke til å ta turen over fjellet i kjøpsprosessen. Forhandleren ligger nært mine foreldres bosted, og da er jeg gjerne forbi et par tre ganger i året med tanke på eierskapet videre, behov for oppfølging og service, så akkurat det ser jeg ikke så problematisk på.

2: Hvordan fungerer egentlig et nybilkjøp - bestilling/kontrakt/oppgjør? Bilen skal lånefinansieres. Jeg har pratet med banken og veit dette skal gå i orden, mangler bare å ordne lånet i praksis/få lånebevis. Hva slags garantier skal forhandler ha ved bestilling? Selve pengeoverføringen gjøres vel ikke før overtakelse av bilen (?). 

Håper noen tar seg tid til å opplyse en nybegynner på dette feltet. :)

Skrevet

Hei og velkommen hit Ov3 :)

1. Nei ingen problemer å handle andre plasser en lokalt. Jeg fikk så dårlig service av min lokale forhandler at jeg valgte å handle hos en forhandler 60 mil unna. Og ny Octavia ble det den gangen. All kommunikasjon over e-post og telefon fungerte utmerket :)

2. All tilpasning og oppsett av bilen gjør dere i forkant via telefon og e-post. Når du er fornøyd med oppsett og pris sender de deg en kontrakt som du må signere og returenere med lånebevis fra banken. Som regel må man vel betale ett forskudd (som trekkes fra summen) ved bestilling av bilen, resten betales ved henting av bil.

 

Lykke til :)

Skrevet
1 time siden, Ov3 skrev:

Et par dumme spørsmål fra en som ikke har kjøpt nybil fra forhandler før, om dere tillater. Kunne naturligvis ringt forretninger og spurt om det samme, men har ikke så lyst å blotte meg som naiv og kunnskapsløs for en som potensielt skal selge meg bil...

1: Jeg har en lokal Skoda-forhandler, men kvier meg litt for å bruke den av personlige årsaker - har litt skurr på tilliten til daglig leder der, uten at jeg kan påstå at han ikke er prosesjonell i sitt daglige virke. Så til spørsmålet: Er det knyttet store praktiske problemer til å forhandle/inngå avtale om kjøp med en forretning som ligger på andre siden av landet? Jeg tenker da at all kommunikasjon må foregå på telefon/epost i salgsprosessen - kommer ikke til å ta turen over fjellet i kjøpsprosessen. Forhandleren ligger nært mine foreldres bosted, og da er jeg gjerne forbi et par tre ganger i året med tanke på eierskapet videre, behov for oppfølging og service, så akkurat det ser jeg ikke så problematisk på.

2: Hvordan fungerer egentlig et nybilkjøp - bestilling/kontrakt/oppgjør? Bilen skal lånefinansieres. Jeg har pratet med banken og veit dette skal gå i orden, mangler bare å ordne lånet i praksis/få lånebevis. Hva slags garantier skal forhandler ha ved bestilling? Selve pengeoverføringen gjøres vel ikke før overtakelse av bilen (?). 

Håper noen tar seg tid til å opplyse en nybegynner på dette feltet. :)

Hei og velkommen @Ov3 :) 

Ingen spørsmål er da dumme, men du kan ende opp med mange dumme svar, og her kommer kanskje et av dem.......... ;) 

 

Svarene mine går litt inn i hverandre, så det blir svar på både 1 og 2  sammen her.

 

Du står selvsagt fritt til å kjøpe bil hos akkurat hvilken forhandler du vil, men det kan være enklere å ha gjort det hos den nærmeste om noe skulle være feil og/eller tvilsomt om går på garantien etc. Med det så mener jeg at det er enklere å få litt «good-will» der en har kjøpt bil, har service på bilen, uten at det er en forutsetning for at en ikke får ting på garantien hos andre forhandlere, så langt derifra. For servicer og reparasjoner foretar du jo der du måtte ønske, bare det er et godkjent verksted som gjør at du opprettholder nybil garantien

Så må du jo sette sammen din egen bil slik du vil ha den, og det gjøres jo enklest hos en lokal forhandler, om du ikke er helt sikker på hva du trenger, og lurer på hva noen ting er i utstyrslista e.l. Da kan det jo være greit å bli vist litt i f.eks en dem.vogn e.l. Vinterhjul og slike ting er jo også noe en kan forhandle om, såfremt du ikke vil løse det på andre måter.

En annen ting er jo at om en vil ha rabatt eller forsøke å få med noe ekstra i prisen, så er det jo enklere å avslå det over en e-post eller tlf.samtale, enn en du sitter ved samme skrivepult som......... Er ikke alle som har noe å gi uansett, bare så det er sagt.

Om du har bil i innbytte, så må jo den også taksteres og prises, og det kan skille ganske mye i pris i forskjellige landsdeler, men også mye fra forhandler til forhandler i den samme byen.

 

Først må du jo finne bilen og utstyret du vil ha, deretter så må dere bli enige om prisen og evt. rabatter, etter dere har blitt enige om prisen så må du undertegne kontrakten. Kontrakten skal jo signeres før det går videre i prosessen, men det kan jo også gjøres på andre måter enn et direkte oppmøte, det kommer jo an på hvordan dere vil løse den biten der, og deretter så kan selger bestille bilen bil til deg.

Da ligger bilen i bestilling, frem til fabrikken har funnet tidspunktet for at bilen kan produseres, og det er avhengig av utstyrsverjon, motor, drivverk, ekstrautstyr, etc. om når bilen kan produseres. Noe kan ordnes fort, andre ting er det lang leveringstid på. 

Akkurat om du må ha finansieringen i orden når du skal undertegne kontrakten er jeg ikke helt sikker på, men du vil i hvert fall få et spørsmål om hvordan det skal gjøres. Jeg vil vel nesten tro at de ønsker et eller annet i form av et bevis for finansiering på et tidspunkt, men akkurat når vet jeg ikke. De gangen jeg har bestilt ny bil, så har jeg hatt innbytte bil og resten har jeg spart opp til (eller ordnet finansieringen på en annen måte, aldri gjort det igjennom en forhandler), og jeg har heller aldri måttet vise finansieringsbevis eller noe som helst. Men det er kanskje litt enklere når en faktisk sitter i butikken der en skal kjøpe/bestille bilen, enn å ta dette over mail eller telefon. Der har jeg ikke kunnskapene som skal til. 

Er kontrakt undertegnet så er den jo bindende, og da er det jo kun helt spesielle årsaker som gjør at en kan gå i fra den, og hvordan kjøper da skal løse inn kjøpesummen er jo egentlig bare kjøpers problem. Sist jeg kjøpte bil, så fikk jeg kun kontonummeret som jeg overførte pengen til, og refererte til kontraktsnummeret når jeg overførte pengene til forhandleren. Andre forhandlere kan jo hende at gjør dette på helt andre måter.

 

Håper noe av dette kunne hjelpe deg litt videre, lykke til :) 

Skrevet
23 minutter siden, Superb lll skrev:

Du står selvsagt fritt til å kjøpe bil hos akkurat hvilken forhandler du vil, men det kan være enklere å ha gjort det hos den nærmeste om noe skulle være feil og/eller tvilsomt om går på garantien etc. Med det så mener jeg at det er enklere å få litt «good-will» der en har kjøpt bil, har service på bilen, uten at det er en forutsetning for at en ikke får ting på garantien hos andre forhandlere, så langt derifra. For servicer og reparasjoner foretar du jo der du måtte ønske, bare det er et godkjent verksted som gjør at du opprettholder nybil garantien

Alle garantisaker og servicer har jeg gjort hos den lokale forhandleren uten noen som helst problem og de har goodwill i massevis å vil tydligvis ha meg tilbake som handlende kunde. Angående rabbatter og slikt kan det være enklere å få over bordet ja, men like lett kan det være å vise frem ett bedre tilbud fra en annen forhandler, da føyer de seg ofte ;) Alle merkeverksted er vel mer eller mindre nødt å utføre garantisaker om kunden ber om det, uansett hvor du har handlet bilen??! Selvfølgelig kan du havne bakerst i køen om de er vanskelig siden du ikke har handlet hos de...

Skrevet
29 minutter siden, Razor skrev:

Alle garantisaker og servicer har jeg gjort hos den lokale forhandleren uten noen som helst problem og de har goodwill i massevis å vil tydligvis ha meg tilbake som handlende kunde. Angående rabbatter og slikt kan det være enklere å få over bordet ja, men like lett kan det være å vise frem ett bedre tilbud fra en annen forhandler, da føyer de seg ofte ;) Alle merkeverksted er vel mer eller mindre nødt å utføre garantisaker om kunden ber om det, uansett hvor du har handlet bilen??! Selvfølgelig kan du havne bakerst i køen om de er vanskelig siden du ikke har handlet hos de...

Jeg er absolutt enig i alt det du skriver her @Razor uten tvil :)

Og i det aller fleste tilfeller så er det også slik det både fungerer og ikke minst skal fungere når det gjelder evt feil og mangler. De skal rettes opp, såfremt en følger opp med servicer som er en forutsetning for at garantien gjelder. MEN dessverre så gjør det ikke alltid det, og det var grunnen til at jeg nevnte det slik, og det er selvopplevd. Virket nesten som de var litt «furtne» for at jeg ikke handlet bil der, men ville likevel ha deres hjelp. Så ekstra good-will kan også selvfølgelig få andre steder enn der en kjøpte bilen, nettopp fordi de vil ha deg som kunde neste gang. Men det kan som sagt dessverre også slå andre veien.........

Så nå er vi vi bra å ha for deg altså, men ikke når du skulle kjøpe bilen, er hva jeg har blitt mottatt med......... Dette er høyst useriøst, og ikke i det hele tatt hvordan det skal være, men det er riktignok noen år siden, og jeg har aldri satt mine bein inn i den butikken igjen. Bilen var handlet i nabobyen, og det er bare 15km dit, så da kjørte jeg heller dit de gangen det var noe........

 

Å legge frem et annet tilbud fra en annen forhandler er selvfølgelig en god måte å få ned prisen (eller mellomlegget på), men det er ikke alle som kan følge opp det likevel (hverken lokalt eller en forhandler lengre bort), men da kan det som regel kompenseres med andre ting på andre måter, og det har vært lettere å få til over bordet (for min del), men det er selvfølgelig ikke en fasit for at det fungerer i praksis, for det kan selvfølgelig løse seg likevel.

Jeg sitter med noen selvopplevde egenerfaringer i begge retninger, og derfor synes jeg det kan være greit å opplyse om begge sidene. Den jeg bilen har nå er min 16. bil totalt og den 8. jeg har bestilt helt ny, så litt forskjellig erfaring har en jo fått etterhvert. Service og hjelp på ettermarkedet svinger stort, og det være seg om bilen er kjøpt der eller ikke. Det samme gjelder det med selgernes vilje til å få ting gjennomført og gjøre ting litt enklere for kjøper under forhandlinger og kjøp.. Noen er svært seriøse, og andre høyst useriøse.

Jeg var nesten bare en signatur unna en relativt kostbar bil i 2004, selgeren måtte bare undersøke en ting først, og så skulle han ringe meg (det var forutsetningen for at det skulle bli handel, og selgeren var mer gira handelen enn meg, og derfor skulle han strekke seg langt for å få det til), den tlf.samtalen venter jeg fremdeles på, mest sannsynlig så fikk han det ikke godkjent av salgssjefen, men da er det jo mer seriøst å si det rett ut, enn å la vær å ringe til en potensiell kjøper........ I Mars 2017 så er det da 13 år siden han skulle ringe, tror ikke han ringer da heller. Selgeren har vært helt unnvikende og sett en helt annen vei hver eneste gang jeg har vært innom der i ettertid.

Jeg har også sett på ny bil i arb.tøy på vei hjem fra jobb for å hente noen brosjyrer på ny bil, og da fikk jeg beskjed av selgeren at bruktbiler hadde de i et annet bygg, og her inne var det bare nye biler. For bruktbil så ut til å passe mitt budsjett bedre, enn de nye i salgshallen hans. Så det er ikke bare å kjøpe bil lokalt heller, men der har jeg selvfølgelig aldri vært igjen etterpå heller. Disse to opplevelsene er med store aktører innen bilbransjen, og en skulle tro at på 2000 tallet så var de mer seriøse enn dette, men nei dessverre............

Skrevet

Useriøse aktører er det overalt og mye av dette er en fin metode for å luke de ut så man kan holde seg unna de. Er de seriøs så hjelper de deg med alt å prøver å få til en handel etter beste evne, da vet du at du er på rett plass :)

Skrevet

Helt enig, de useriøse finnes overalt i alle bransjer, så det er greit å kunne holde seg unna de i etterkant. «Jungel-telegrafen» er heller ikke alltid til å stole på, for mange opplevelser kan jo skille stort ut fra hva de fleste har opplevd. Den selgeren jeg fremdeles venter på en telefon fra, er den selgeren to av mine kollegaer er absolutt mest fornøyd med av alle selgere de har møtt, så det kan slå veldig forskjellig ut for hver enkelt person........

Det var litt det jeg tenkte på for h*n som stilte dette spørsmålet, at om en ikke har så mye erfaring vedrørende kjøp av bil så kan det være enklere med en lokal forhandler, for da er det gjerne enklere å oppsøke dem og få de opplysningene/rådene/løsningene en har behov for der og da. Men en må selvfølgelig føle seg komfortabel hos den lokale forhandleren, og gjør en ikke det så er jo selvfølgelig ikke det en løsning å gjennomføre en handel der.

Så for h*n som stilte spørsmålet så virker det absolutt som en god løsning å velge en annen forhandler enn den lokale, være seg den h*n tenker på i nærheten av sin familie eller en i annen by nærmere der h*n bor, det må h*n bestemme selv.

Tror dette går kjempefint uannsett jeg :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...