Gå til innhold
ROGER

Innbrettbare speil


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ein Oktavia Scout 2010mod.  Av og til når tenninga slåes på bretter venstre speil seg framover!!.....til det "bunner" med ein "knekke-lyd".  Noen som har peilling på kva som er problemet?

Skrevet

Fremover, enda det er helt slått ut, eller fremover fra "foldet" posisjon?

Dersom sistnevnte, så har jeg vær borti liknende knekkelyder, men ikke Octavia. Til slutt la jeg merke til dette dersom man hadde manuelt flyttet på speilet, f.eks. ved vasking. Virket da som om knekkelyden kom som følge av at "motoren" gikk lengre enn det var plass, men at den er stilt inn på å gå et vist antall omdreininger. Vet ikke helt om jeg fikk forklart den der helt forståelig.

Dersom den folder seg fremover enda speilet faktisk er fult slått ut, så er jeg blank. Da må jo bilen ikke være klar over at speilet er foldet ut og tro at det er foldet inn. En eller annen elektrisk feil? Nei, jeg skal ikke en gang spekulere. Håper noen med peil ser dette :D

Skrevet

Var vel litt uklar der ja..... :)   Det bretter seg framover fra utfoldet (normal posisjon) og til det ikkje går lenger, peiker på skrå framover....  Har snakka med Møller Bil, fekk ikkje noe godt svar der heller. Dei vil ha bilen inn på feilsøking, men det kan fort bli dyrt... :) Tenkte å undersøke litt først....

  • 2 år senere...
Skrevet (endret)

Gammel tråd, men ingen løsningsforslag har kommet. Jeg har samme problemet på 2012 superb som begynte med førerdøra sitt speil, men nå folder begge seg fram ved noen anledninger. Skikkelig irriterende, men ikke noe jeg setter bilen på verksted for, særlig når de hevder de ikke har vært borti det problemet tidligere.

Noen som har løsningsforslag på dette problemet?

Endret av Skodajan
Skrevet

Jeg mener dette skjer når folk bruker denne funksjonen om vinteren, speilene fryser innvendig og styrestag, fester og lignende knekker / kommer i feil posisjon. 

Må nesten åpne speilet å se. 

Skrevet

Takk for innspill. For meg som ikke forstår meg på releer og grensebrytere (gammelt ord) så synes jeg likevel det er rart at feilen oppstod først sporadisk på førersiden og nå sporadisk på begge sider samtidig. Det skjer ikke at bare det ene (førersiden)  peker fremover lenger. Har speilene en slags styringsenhet som bindeledd  mellom bryterpanelene i dørene og speilene eller er det bare kabler mellom de 4 punktene? Har tidligere forsøkt å forstå koblingsskjema til bil, men jeg er for mye amatør til å skjønne noe av det.

Skrevet
27 minutter siden, BGB skrev:

Jeg mener dette skjer når folk bruker denne funksjonen om vinteren, speilene fryser innvendig og styrestag, fester og lignende knekker / kommer i feil posisjon. 

Må nesten åpne speilet å se. 

Det er fullt mulig at det er årsaken, men jeg har min 5. bil på rad nå med den funksjonen, og jeg har aldri deaktivert den pga vintersesongen. Jeg skal i rettferdighetens navn si at ingen av bilen har vært mer enn 2-3år i mitt eie, så hva som evt kan ha skjedd etter det vet jeg ikke noe om, ei heller om de neste eierne har beholdt den funksjonen aktivert. Det er kanskje også nyttig info at bilen(e) mine har stått i garasje, selv om det er like kaldt der, så er de jo ikke like utsatt for nedbør i hvert fall.

Men det er nok et godt råd å deaktivere dette om vinteren, og det er nok ganske sannsynlig at du kan ha kommet med løsningen på problemet her @BGB :) 

  • 3 uker senere...
Skrevet

Har samme problemet på min Octavia, for min del ble de aktivert når jeg prøve å lukke/åpne alle vinduene med fjernkontrollen. (Hold låseknappen inne til vinduene går igjen) Hold åpneknappen inne til alle vinduene går ned.
Min speil står ikke på vinterstilling men på 0.
 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...