Gå til innhold
oarnoe

Priser på Kodiaq i Tyskland


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kun noen dager siden jeg sjekket de fleste europeiske Skoda sidene og dat var ikke de tyske prisene på plass, så det virker som om ting begynner å skje nå. sakte men sikkert.

Nei jeg skjønner ikke helt hvorfor revidert statsbudsjett skal ha noe å si når bilene uansett får en viss grunnpris.

Skoda Norge sier jo selv at det er fabrikken de venter på.

Moro å leke seg litt med konfigurasjon da.. kjenner tysken fra VGS ligger laaaangt baki der ?

Skrevet

Fikk leka litt mer med konfiguratoren nå og Style pakken hadde ikke akkurat mye utstyr, ble mye klikking på ymse utstyr som MÅ med etter min mening.

Godt oppi 50.000 euro før jeg var ferdig

Skrevet
1 time siden, Tor2r skrev:

Fikk leka litt mer med konfiguratoren nå og Style pakken hadde ikke akkurat mye utstyr, ble mye klikking på ymse utstyr som MÅ med etter min mening.

Godt oppi 50.000 euro før jeg var ferdig

Ja dessverre så tror jeg fort at prisen kommer opp i noe rundt 600.000,- her i Norge før en har fått bilen slik en vil (for min del 2,0/180hk TSi 4x4 DSG Style, med en god del ekstra utstyrspakker) og da tatt med vinterhjul i tillegg, som jeg også tror blir en dyr «fornøyelse» i 19" eller 20" og SUV dekk, som jeg har sett på de bildene som så langt har blitt lagt ut av Kodiaq.

Nå kan det jo kanskje skille på hva en Style versjon har i Tyskland og hva den har i Norge for alt jeg vet, men uansett så pleier de å være veldig flinke til å få lagt på prisen her i landet samme hva som enten er std utsyr eller er noe en må velge i tillegg..........

Så er fremdeles spent på hva Skoda fabrikken finner på for utstyrs pakker og priser for oss her i Norge, men noen spes. behandling med et såpass lite «marked» som det er her kan vi nok ikke regne med. Vi er ofte glad i utstyr her i Norge, men det koster gjerne en liten formue også...........

Skrevet

Ja, det var utrolig lite med i Style synes jeg. Var jo en uendelig lang liste med "standard-utstyr" som måtte legges til.

Skrevet

Jeg frykter at en Style utgave er ganske sparsomt utstyrt her til lands også, så hva grunnprisene blir her i Norge kan en nok ikke gå så mye etter vil jeg tro.

Har jo selv en Superb Style, og bare for å få med Vinterpakken, Businesspakke 2, Baksetepakke og Bagasjeromspakke, som jeg ville ha og jeg virkelig synes den bilen trenger, så ble det den nette sum av ca 38.000,- så kommer metalliclakk, evt andre felger, annet utstyr som ikke er inkludert i disse pakkene i tillegg, og så tilslutt vinterhjul. Originale felger og vinterdekk i 18" til min bil kom på ca 25.000,-

Til en Kodiaq med SUV vinterdekk og i 19" eller 20" så passerer en nok glatt 30.000,- vil jeg tro. Så et stedt i mellom 70 - 100.000,- i utstyr er det nok ingen problemer med å få til, det spørs vel kanskje heller om det er nok..........?

Skrevet

Om en spesifiserer en Superb Style og en Kodiaq Style med samme drivlinje (190Hk DSG 4X4) og «topper» begge med utstyr så virker Kodiaq å komme et par tusen euro lavere i pris. Men det blir spennende å se hva importør og fabrikk blir enige om at kommer inn i de forskjellige utstyrsnivåene.

Skrevet
1 time siden, oarnoe skrev:

Om en spesifiserer en Superb Style og en Kodiaq Style med samme drivlinje (190Hk DSG 4X4) og «topper» begge med utstyr så virker Kodiaq å komme et par tusen euro lavere i pris. Men det blir spennende å se hva importør og fabrikk blir enige om at kommer inn i de forskjellige utstyrsnivåene.

Selgeren jeg har snakket med ganske så ofte, har sagt flere ganger at en skal tenke noe i retning av Superb når det gjelder priser, men så er det jo ikke to helt like modeller når det kommer til Style versjonen av Kodiaq og Superb, noen innholds forskjeller i utstyr er det, og flere kan det bli for oss her i Norge. Bare f.eks. i Norge og Sverige så er det forskjeller på de forskjellige utstyrsversjonene for hva de inneholder.

Avgiftene til staten for Superb og Kodiaq er også forskjellige, selv om motoren og drivlinja blir lik. Det har muligens både med vekt, høyde og da forurensing å gjøre og sikkert mere til også, uten at jeg vet hva det helt konkret er. Forskjeller på utstyr, utgjør helt sikkert forskjeller på avgiftene det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Ingen av funksjonene i sete fungerer uten at sete varmen.
    • Kan vere meir enn ein sikring involvert. Er det ingen av fuksjonane/reguleringene som virkar?
    • Hei. Har en Skoda Kodiaq  2017 mod som fører sete ikke vil justere seg, byttet sikring men ikke noe hell ang den.  Noen tips ang hvordan jeg søker videre etter mitt problem ? Hilsen fornøyd Skoda eier.
    • Jeg har heller ikke vært borti noe sånt sjøl, men har hørt forskjellig om de girkassene. En så rykkete igangsetting må et verksted kunne finne ut av. Er ikke alt som kan leses ut i en diagnose. Har du brukt et ikke-merkeverksted? Nå er jeg på litt tynn is, men Techtronic-enheten kan gi feil signaler, feil på hovedclutchen er jo mulig. Men det kan være mye. Lykke til videre, håper det ordner seg.
    • Kjenner ikkje spesielt til det problemet, men uansett er det veldig viktig at batteriet er i god stand for at  den type girkasse du har skal fungere skikkelig  
    • Hei, har en 2017 Fabia 1,2 med automat. Når man starter/tar løs hugger clutchen til. Ved kjøring ellers, er den ok. Dette medfører problemer på vinterføre ved at bilen kan spinne på flatmark. Er ikke særlig behagelig og streng tatt så skal det vel ikke være slik. Verkstedet sier de ikke finner feilkoder på dette. Hvis noen kan og vil dele erfaringer, mottas det med takk.
    • Har forsket på bruk av webastoen. Har ikke brukt fjernkontrollen og manuellknapp i bilen. Kun startet motor og har latt denne gå på tomgang eller har kjørt en runde. Opplever at jeg får varme på bilens kjølevann (kjølevannstemp blir fort varmt selv om det er -10 gr lufttemp.)  Tenker som så at det kan være feil (defekt sikrulasjonspmpe) feil eller defekt temp.sensor. Har meldt inn mitt problem som forsikringsak, da jeg har utvidet forsikring på bilen. blir innteresant og se hva merkeverksted finner ut. mvh JGD
    • Utelukk aller først svakt/dårlig 12v batteri, og at du har nok diesel på tanken.. Ellers er den gjerne "låst" pga. sot i brennkammer, glødeplugg eller andre ting. Må nok få diagnose/verksted til å sjekka. Viktig at den får gå full tid når den er i bruk for å unngå soting.
    • Hei I min bil, skoda oktavia 2013 modell starter ikke webastoen ved bruk av fjernkontroll eller startknapp i cupeen. Det lyser grønt noen sek. så slukker det og det er ikke noe lyder fra webastoen. Hva kan være feil  
    • Hei håper noen kan komme med et svar,har en skoda karoq 2018 1.5 tdi .jeg har hatt en feil melding i displayet " girkasse I nødmodus,  mulig å kjøre videre" Tok den inn til diagnose hos et verksted i nærheten og fikk beskjed om at det var posisjonsensor som ga utslag på feilmelding.  Og at jeg mulig måtte skifte dsg clutch, jeg skulle ha flushet girkasse for det er ikke gjort i mitt eie .har skiftet girkasse olje i juni 2022. Men lurer på om det er andre som har opplevd å måtte skifte sensor og dobbel clutch, verksted sa at det ville komme på 30000-50000 pluss minus arbeidstimer . Håper noen har et svar 
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...