Gå til innhold
oarnoe

Priser på Kodiaq i Tyskland


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kun noen dager siden jeg sjekket de fleste europeiske Skoda sidene og dat var ikke de tyske prisene på plass, så det virker som om ting begynner å skje nå. sakte men sikkert.

Nei jeg skjønner ikke helt hvorfor revidert statsbudsjett skal ha noe å si når bilene uansett får en viss grunnpris.

Skoda Norge sier jo selv at det er fabrikken de venter på.

Moro å leke seg litt med konfigurasjon da.. kjenner tysken fra VGS ligger laaaangt baki der ?

Skrevet

Fikk leka litt mer med konfiguratoren nå og Style pakken hadde ikke akkurat mye utstyr, ble mye klikking på ymse utstyr som MÅ med etter min mening.

Godt oppi 50.000 euro før jeg var ferdig

Skrevet
1 time siden, Tor2r skrev:

Fikk leka litt mer med konfiguratoren nå og Style pakken hadde ikke akkurat mye utstyr, ble mye klikking på ymse utstyr som MÅ med etter min mening.

Godt oppi 50.000 euro før jeg var ferdig

Ja dessverre så tror jeg fort at prisen kommer opp i noe rundt 600.000,- her i Norge før en har fått bilen slik en vil (for min del 2,0/180hk TSi 4x4 DSG Style, med en god del ekstra utstyrspakker) og da tatt med vinterhjul i tillegg, som jeg også tror blir en dyr «fornøyelse» i 19" eller 20" og SUV dekk, som jeg har sett på de bildene som så langt har blitt lagt ut av Kodiaq.

Nå kan det jo kanskje skille på hva en Style versjon har i Tyskland og hva den har i Norge for alt jeg vet, men uansett så pleier de å være veldig flinke til å få lagt på prisen her i landet samme hva som enten er std utsyr eller er noe en må velge i tillegg..........

Så er fremdeles spent på hva Skoda fabrikken finner på for utstyrs pakker og priser for oss her i Norge, men noen spes. behandling med et såpass lite «marked» som det er her kan vi nok ikke regne med. Vi er ofte glad i utstyr her i Norge, men det koster gjerne en liten formue også...........

Skrevet

Ja, det var utrolig lite med i Style synes jeg. Var jo en uendelig lang liste med "standard-utstyr" som måtte legges til.

Skrevet

Jeg frykter at en Style utgave er ganske sparsomt utstyrt her til lands også, så hva grunnprisene blir her i Norge kan en nok ikke gå så mye etter vil jeg tro.

Har jo selv en Superb Style, og bare for å få med Vinterpakken, Businesspakke 2, Baksetepakke og Bagasjeromspakke, som jeg ville ha og jeg virkelig synes den bilen trenger, så ble det den nette sum av ca 38.000,- så kommer metalliclakk, evt andre felger, annet utstyr som ikke er inkludert i disse pakkene i tillegg, og så tilslutt vinterhjul. Originale felger og vinterdekk i 18" til min bil kom på ca 25.000,-

Til en Kodiaq med SUV vinterdekk og i 19" eller 20" så passerer en nok glatt 30.000,- vil jeg tro. Så et stedt i mellom 70 - 100.000,- i utstyr er det nok ingen problemer med å få til, det spørs vel kanskje heller om det er nok..........?

Skrevet

Om en spesifiserer en Superb Style og en Kodiaq Style med samme drivlinje (190Hk DSG 4X4) og «topper» begge med utstyr så virker Kodiaq å komme et par tusen euro lavere i pris. Men det blir spennende å se hva importør og fabrikk blir enige om at kommer inn i de forskjellige utstyrsnivåene.

Skrevet
1 time siden, oarnoe skrev:

Om en spesifiserer en Superb Style og en Kodiaq Style med samme drivlinje (190Hk DSG 4X4) og «topper» begge med utstyr så virker Kodiaq å komme et par tusen euro lavere i pris. Men det blir spennende å se hva importør og fabrikk blir enige om at kommer inn i de forskjellige utstyrsnivåene.

Selgeren jeg har snakket med ganske så ofte, har sagt flere ganger at en skal tenke noe i retning av Superb når det gjelder priser, men så er det jo ikke to helt like modeller når det kommer til Style versjonen av Kodiaq og Superb, noen innholds forskjeller i utstyr er det, og flere kan det bli for oss her i Norge. Bare f.eks. i Norge og Sverige så er det forskjeller på de forskjellige utstyrsversjonene for hva de inneholder.

Avgiftene til staten for Superb og Kodiaq er også forskjellige, selv om motoren og drivlinja blir lik. Det har muligens både med vekt, høyde og da forurensing å gjøre og sikkert mere til også, uten at jeg vet hva det helt konkret er. Forskjeller på utstyr, utgjør helt sikkert forskjeller på avgiftene det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...