Gå til innhold
Superb lll

Superb Sportline fargevalg


Anbefalte innlegg

Skrevet

Titta litt på bilkonfiguratoren på den Tyske nettsiden nå, og der kan en også konfigurere Superb i Sportline.

Det går foreløpig ikke i Norge, men de hadde jo også en helt annen mulighet også, her kunne en spesialtilpasse fargevalget med Dragonskin Metallic.

Ikke akkurat at det hadde vært mitt førstevalg, men en kan jo lure litt på hvorfor det ikke er et alternativ i Norge..........

Skjermbilde 2016-11-20 kl. 12.54.41.png

 

Den fargen gjør seg jo helt klart bedre på et skikkelig bilde enn hva den gjør her, selv om det likevel ikke hadde vært mitt førstevalg ;) 

Skjermbilde 2016-11-20 kl. 13.02.13.png

Skrevet

Sprekt! ikke mitt førstevalg heller men jeg ville absolutt hyllet den som hadde valgt seg den fargen. ser jo rått ut i noen tilfeller ?

Skrevet

Ja det hadde vært et spenstig valg det der, er jo stilig på sin måte, men jeg hadde jo aldri turt å velge en slik farge. Så modig er jeg ikke, og så hade jeg nok også tenkt litt på hva det hadde gjort med verdien på bilen. For den kan bli mer utfordrende og enten bytte inn eller selge, såfremt en ikke finner en som har den samme smaken....... :) 

 

Faktisk så er en av de fineste fargene jeg vet om på noen få biler en litt dyp/mørk metallic oransje. Det er litt vanskelig å helt beskrive den riktig med ord, men den er virkelig flott i sollyset. MEN det er absolutt ikke alle biler den passer på, den saken er helt klar, og jeg hadde heller aldri valgt den på en bil heller, hehe ;) 

 

Av litt mer «normale» farger, så kunne jeg faktisk tenkt meg en meget mørk/dyp blå/blå-lilla, og da så mørk at den nesten ser sort ut i skyggen, men så får den et blå-lilla skjær når den kommer ut i dagslys/sol. Men dette er også avhengig av biltype, for Superb sin del som jeg har, så hadde jo linjene i bilen blitt helt borte med en slik farge.

 

 

 

Skrevet

Det var rart. Jeg er ganske sikker på at jeg prata med en fyr som skulle kjøpe seg Sportline i Dragon Gul. 

Fås den ikke i Norge?

Skrevet

Etter brosjyrene som er tilgjengelige på nettet og i konfiguratoren på Skoda sine norske nettsider, så kan en ikke engang velge eller se Sportline utgaven i det hele tatt, den er kun synlig i prislista.

Så da er det heller ikke synlig at Dragon Skin metallic er et fargevalg som er tilgjengelig i Norge, om det i det hele tatt er det. Mulig den fargen er tilgjengelig i Norge altså, ingen protester fra meg der, det er kun basert på hva Skoda har av tilgjengelig informasjon på sine nettsider.

 

Skrevet

Dragon Skin er tilgjengelig i Norge, da selvsagt kun til Sportline. Den koster også noe mer enn vanlig, da Metallic lakk koster 6500kr og Dragon Skin 10 000kr.

Eneste stedet jeg har funnet den synlig er i prislisten til Skoda Superb! http://www.skoda-auto.no/SiteCollectionDocuments/Car models/2016/prisliste/skodapriser_superb_201608.pdf

Forøvrig en fantastisk flott farge synes jeg, men mener det kanskje passer best på noe mindre biler?Da det blir voldsomt på en så stor bil...

Skrevet

Ja jeg har sett at den lå i prislista, men når den ikke er synlig noe annet sted, men det er jo forøvrig ikke noe annet når det gjelder Superb Sportline heller, så begynner en jo å lure litt............

 

Det at den ikke er tilgjengelig (hverken Sportline eller fargen) i konfiguratoren på Skoda sine sider beror visstnok på et teknisk problem, som det ser ut til å være vanskelig å ordne, for de har holdt på en stund med det nå........

 

Joda Dragon Skin metallic er en spenstig farge, og jeg synes vel at den passer bedre på «sedan» utgaven, enn den gjør på stasjonsvogna, for som du skriver @Salcin så er den bilen veldig stor når det gjelder en slik farge.

Sedan versjonen og med en del sorte kontrast detaljer så er den jo sprek i den fargen, men den hadde nok ikke vært førstevalg gitt, jeg er altfor gammal og traust/kjedelig til å velge den. På en annen side så er ikke Sportline det rette for meg heller, selv om jeg gjerne skulle hatt de setene da......... :) 

  • 1 måned senere...
Skrevet

Er det noen som har bilder av Sportline i svart, Business Grey og Brilliant Silver Metallic?
Er disse fargene det står om for min del, men har problemer med å finne noe særlig på nett. Sjekka UK Konfiguratoren men føler det er risky å stole på hvordan ting ser ut der...

Skrevet

Om du er på Facebook @Erlend, så anbefaler jeg deg å melde deg inn i Skoda gruppa der, det er mange som har lagt ut bilder av sine biler der som du spør etter.

Brilliant Silver og Business Grey har jeg sett der nå nylig. Jeg har også sett en sort Superb de siste dagene, men klarer ikke helt å huske om det var en Sportline utgave..........  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...