Gå til innhold
Superb lll

Skoda Kodiaq tester


Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Razor skrev:

http://www.tv2.no/broom/8746823/

 

Trur nok det blir forhåndsbestilling på mæ :)

Har du sett deg ut hvilken utstyrsversjon (og evt. ekstrautstyr utover std for utstyrsversjonen du velger), farge, motor og drivhjul du skal ha da @Razor?

Synes det er veldig artig å følge med på hvordan andre setter sammen sin bil, og hvordan vi alle prioriterer forskjellig :)

Får håpe at det løsner med prisene snart, slik at bestillingsknappen kan trykkes på for din del :) 

Skrevet

Foreløpig tenkt er en finnmarks bil:

En eller annen gråtonet 2.0 TDI 150 HK Style, DSG, 4x4, 7 seter. Om det ikke allerede inngår skal æ ha:

- fjernstyrt webasto

- varme i ratt, girkule om mulig hehe, front og bakrute, alle seter! Flere plassa æ kan varme???

- full led pakke

- 230 v og usb lade uttak bak

- størst mulig felg og dekk

- innsvingbart/avtagbart hengerfeste

- bevegelsestyrt åpning av bakluke

- sota vindu

- Mørk delskinn (om æ har råd)

- ryggekamera og sensorer rundt hele

- trailer assist

- Størst mulig stereopakke med tilhørende stor skjerm

- Manuelle seter da det er kun jeg som kjøre denne bilen

 

- Alt av filbytte, skiltgjenkjenning, navi, parkerings assistanse og slikt skal æ IKKE ha

 

Ellers, tja får se når konfiguratoren kommer :)

 

 

2 timer siden, Tor2r skrev:

Ja de var jo veldig fornøyd med den! Lover bra!

Jepp, var omtrent anmeldelse samme da nye Octavia kom å basert på det bestilte æ usett/uprøvd på direkten å har ikke angra ett minutt etterpå :) 

Skrevet
22 timer siden, Razor skrev:

Foreløpig tenkt er en finnmarks bil:

En eller annen gråtonet 2.0 TDI 150 HK Style, DSG, 4x4, 7 seter. Om det ikke allerede inngår skal æ ha:

- fjernstyrt webasto

- varme i ratt, girkule om mulig hehe, front og bakrute, alle seter! Flere plassa æ kan varme???

- full led pakke

- 230 v og usb lade uttak bak

- størst mulig felg og dekk

- innsvingbart/avtagbart hengerfeste

- bevegelsestyrt åpning av bakluke

- sota vindu

- Mørk delskinn (om æ har råd)

- ryggekamera og sensorer rundt hele

- trailer assist

- Størst mulig stereopakke med tilhørende stor skjerm

- Manuelle seter da det er kun jeg som kjøre denne bilen

 

- Alt av filbytte, skiltgjenkjenning, navi, parkerings assistanse og slikt skal æ IKKE ha

 

Ellers, tja får se når konfiguratoren kommer :)

 

 

 

Høres jo veldig flott ut dette da, og utstyrslista ligner nok veldig på noe jeg evt. kunne tenkt meg selv også. Det eneste er Navi, den hadde jeg tatt med, jeg har riktignok ikke brukt Navigasjon mer en 2-3 ganger på privatbilen de siste 3-4 årene, men den har vært utrolig nyttig de få gnagen en har trengt den. Men en mobil kan jo fort gjøre den samme nytten, jeg ser den..............

Her tenker jeg egentlig mest på andrehåndsverdi, ellers så er det vel bare blindsone varslingen jeg synes er veldig grei i min Superb, alle de andre «fører-assistentene» har jeg deaktivert...........

El-seter satt jeg mye mer pris på enn hva jeg hadde trodd, er std på fører siden på min bil, men la til på passasjer setet, det enste jeg angrer på her, er at jeg ikke la til ekstra kontroller på siden av setet, slik at jeg lettere kunne ha flyttet på passasjer setet når jeg er alene i bilen og har behov for å justere det av en eller annen grunn.

Så hadde jeg valgt 2,0/180hk bensinmotor for min del, men det er jo kun min personlige mening :) 

Skrevet

Er prisen som avgjør til slutt, derfor dette motorvalget. Jeg vil også ha det passasjersetet som kan legges helt sammen å låses der for maks lastelengde i bilen, derfor manuelt sete siden de elektriske ikke kan legges sammen. Siden det er kun jeg som kjøre i 99% av tilfellene blir det manuelt på førersiden mest på grunn av pris.

Annenhånds verdi er viktig men trur ikke sete utgjør så mye. Mer på drivlinje, motor, fargevalg, interiør, webasto, kanskje støtte systemer og navi også men trur ikke jeg får igjen de pengene om jeg velger det når jeg skal selge?!!

Skal bli fornuftig utstyrt med nyttige ting men samtidig ikke koste skjorta og ræva :P

Skrevet

Dette er kanskje ikke helt riktig topic for spørsmålet, men prøver meg likevel. Ser det er veldig mange som vurderer å kjøpe Kodiaq og mer eller mindre bare venter på en prisliste. Antar alternativet for mange vil være Superb. Har salget av Superb stoppet opp så mye nå av den grunn at det er grunnen til kampanjen med prisavslag på Superb, eller er det en vanlig type kampanje for Skoda?

Skrevet

Skoda kjører noen kampanjer i ny og ne, noen ganger med prisavslag på selve bilen, andre ganger f.eks med 4x4 til sterkt reduserte priser. Er ikke så lenge siden det var kampanjepriser på Octavia heller (mulig det fremdeles er det?, har ikke sjekket det nå).

Tror ikke det har stoppet opp noe for Superb enda, for det er jo to ganske så forskjellige biler, for de som vil st.vogn så er jo ikke en SUV det rette, og for de som vil ha SUV så er jo ikke st.vogn det rette........ Men om en ikke har bestemt seg for noe helt konkret, så kan jo kanskje begge deler være et alternativ.

Superb har i hvert fall ikke fått noe kortere leveringstid heller, så det taler jo ikke for at salget har stoppet opp noe der............

Men fasiten har jeg selvfølgelig ikke, det er basert litt på samtler med en selger i forrige uke, og litt høyt ukvalifisert synsing ;):) 

  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)
On 24.11.2016 at 8:42 AM, Superb lll said:

Hva mener du med gode LED pakker da @Razor?

De leveres med LED kjørelys (LED stripe i underdelen av frontlyset, ikke Active versjonen), LED skilt lys og LED baklys (for noen modeller utvidet LED lys bak, ikke Active og Ambition versjonene).

Nær/fjernlys er Bi-xenon lys, tåkelys foran er Halogen.

 

Så det er foreløpig ingen Superb som har full LED lys pakke, men det kan jo komme etterhvert...........

 

Skjermbilde 2016-11-24 kl. 08.39.43.png

 

Skjermbilde 2016-11-24 kl. 08.40.08.png

 

 

Er det noen som vet hva "utvidet LED baklys" innebærer? For eksempel, hva er det i motsetning til LED-lys bak? Er forskjellen lys på bakluken også? Ellers er det vel ikke mulig å få blinklysene bak i LED?

Endret av SkodaZZ17
Skrevet
2 timer siden, SkodaZZ17 skrev:

Er det noen som vet hva "utvidet LED baklys" innebærer? For eksempel, hva er det i motsetning til LED-lys bak? Er forskjellen lys på bakluken også? Ellers er det vel ikke mulig å få blinklysene bak i LED?

Utvidet LED-baklys på Superb betyr ikke noe annet enn at det også er lys i baklysa på bakluka, for de mindre utstyrte utgavene så vil de ikke lyse i baklysa på bakluka. Om du ser på det vedlagte bildet, så er det også en LED stripe som lyser på bakluka, det gjør det ikke på de som ikke har utvidet LED baklys på Superb og det ser merkbart «enklere» ut etter min mening.

Det er foreløpig ikke mulig å få LED i blinklysa bak fra fabrikk, det må i tilfelle være om en bytter til LED pærer selv, men hva som skal til for å gjøre det vet jeg ikke.

Vet det også er mange som bytter til LED pærer i tåkelysa foran for å få den samme fargetemperaturen som LED stripa i hovedlyset har. Det ser betraktelig bedre ut det også, men det er ikke noe jeg har gjort (foreløpig).

 

Skjermbilde 2017-01-09 kl. 23.01.02.png

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet
3 timer siden, Arooo skrev:

Noen som har VG pluss?

Kong Kodiaq! Terningkast 6 :-)

http://pluss.vg.no/2017/04/18/2766/2766_23974163

Kong Kodiaq

Skoda har vært treg på avtrekkeren når det gjelder å avle frem en skikkelig SUV. Men med Kodiaq treffer de både planken og tidsånden.

Et hav av plass, to- eller firehjulsdrift, fem eller syv seter, mye tilgjengelig utstyr, super antatt annenhåndsverdi – og en usedvanlig vellykket design: Med Kodiaq er Skodas klassereise fra det gamle uttrykket «hvorfor gå da?» på mange måter gjennomført.

Nå ser bilen dyrere ut, og den er det.

– Bilen leverer veldig bra på dieselforbruket og har veltilpassede motorer. Bilen er også rustet for litt røffere forhold med sine høye hjulbuer, plastlister rundt skjermbuene og høytsittende tåkelys, sier VGs bilekspert Dag Edvardsen.

Førermiljø: 6

2566387.jpg
NYSKAPENDE: Førermiljøet er moderne, men du trenger ikke datakurs for å betjene det. Skjermen til infotainment-systemet er blant de skarpeste vi har sett, med pluss for stor skrift. Lyset i hjulbrønnene og i diverse lyslister kan farges. Foto: HANNE HATTREM.

Du sitter passe høyt, i systematisk innredede omgivelser med mye førerteknologi, som også er enkel å betjene. Lesbart instrumentpanel. Trykkeskjermen er sylskarp med store symboler, en av markedets beste. Suverent ryggekamera, pluss for linse som kan rengjøres. Setene er gode. A-stolpen og lave speil tar noe sidesikt (du får ikke sett under dem i en rundkjøring). Mye oppbevaringsplass. Meget bra med tanke på støy.

Kjøreegenskaper: 6

Lettkjørt! Er rolig og avdempet også når underlaget blir røffere, som betyr en god tilpasset avfjæring. Lett servo og en fasong som er enkel å vite hvor man har, bidrar til at bykjøring og parkering er en smal sak. Vi har kjørt 180-hk bensin og 190 hk diesel. Bensinmotoren har en utrolig punch i frasparket, begge er fleksible. Firehjulsdrift (Haldex 5) kobler inn bakhjul ved behov.

Plass: 6

2566386.jpg
LAVT: Sittehøyden er ikke all verdens i tredje seterad, men det er enkelt å komme seg inn og ut. Foto: HANNE HATTREM.

Skyvbare bakseter (18 cm), meget god plass til tre i baksetet (midtsetet er noe smalere). Til og med voksne ben får limousin-følelse bak. Bagasjerommet som femseter er på 720 liter. Utstyrt som syvseter med fem seter i bruk, 630 liter. Enkel setenedfelling gir nesten flatt gulv.

bil.jpg

Miljø: 4

Fabrikkoppgitt forbruk for 190-hk-diesel på 0,56 l/mil (NEDC). VG-løypa gikk på 0,55 l/mil (snittfart 72 km/t, 0–7 grader). Motorvei 0,54 l/mil (98 km/t). Miljømerking F (131-180 g CO₂), nest dårligste.

Sikkerhet: –

Ikke testet i EuroNCAP ennå. Automatisk nødbremsesystem er standard på samtlige. Bra! Adaptiv cruisekontroll (holder avstand automatisk) er standard på øverste utstyrsnivå.

Å eie: 6

2566383.jpg
SMART: En plastlist som beskytter dørene (alle fire) og bilen du parkerer ved siden av, spretter ut når du åpner døren. Skodas varemerker er praktiske detaljer, og også her er isskrapen på plass i tankdekselet, paraplyen på plass i døren og en LED-lommelykt i bagasjerommet, blant annet. Foto: HANNE HATTREM.

Biladministrasjonsselskapet Autolease vurderer bruktverdien etter 4 år/60.000 km til bedre enn snitt i bruktmarkedet (terning 6) og i klassen (terning 6). Driftskostnad ca. 5300 kr./år, som snitt i klassen. For best bruktverdi anbefales: 2,0D/190 hk/aut/4x4/øverste utstyrsnivå (se tabell). Legg til tilhengerfeste (9500), Isofix foran, tre-soners klima (2900), ryggekamera (13.500).

Nummer åtte av 23 i eierundersøkelsen AutoIndex. Autolease understreker at det er noe usikkerhet rundt fremtiden for diesel, men likevel best med tanke på drivstofføkonomi, og ser ikke noe plutselig verdifall.

2566385.jpg
HAR PLASS: Skoda Kodaiq kommer med fem eller syv seter, med for- eller firehjulstrekk, med bensin eller diesel, automat eller manuell. Baksetene kan skyves individuelt. Som syvseter med alle setene i bruk, er bagasjeplassen 270 liter. Foto: HANNE HATTREM.

Pris: 5

Vi er vant med at Skoda er noe billigere. Testbil med 190-hk diesel og mye utstyr koster 672.700, uten frakt/levering. Typisk kundebil fra butikk hittil koster 605.900 kr. Billigste med forhjulstrekk, automat, femseter øverste utstyrsnivå er 448.200 kr. (bensin/150 hk). Ekstra seter koster ca. 20.000 avhengig av variant.

Design: 6

Gammel og ung, inkludert flere med godt øye til premiummerker, setter tommel opp for Skodas genistrek. Kraftig front, markerte linjer, muskuløs, velproporsjonert og stram.

TOTALTSCORE: 6

2566384.jpg
LETT PÅ LANDET: Og lett i by'n. Kodiaq er lettkjørt, men er selvsagt ikke en bybil. Foto: HANNE HATTREM.
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Mens jeg venter, så tråler jeg nettet etter nye tester. Denne fant jeg i dag, men er litt gammel uansett. 

Men jeg synes det er artig at testen tar for seg Q5, Tiguan og Kodiaq:

http://automotorsport.no/familiefeide-q5-tiguan-kodiaq/

Inntrykket generelt sett er at Kodiaq er et meget trygt og godt kjøp. Selv om de kan bli litt i dyreste laget(for en Skoda;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...