Gå til innhold
Salcin

Superb med folie i grillen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med adaptiv cruicecontroll som har foliert dekslet som ligger foran den? Tenker å foliere grillen, men litt usikker på hvordan det er med den...

Skrevet

Takk! Har allerede sett litt på dette, og blir kanskje penere også... så det ikke blir helt svart plate O.o

Det eneste jeg ikke liker med denne er det samme som Sportline grillen, og det er att det er matt svart og ikke blank svart

Skrevet (endret)

Det er jeg enig med deg i @Salcin et matt «senterdeksel» mot blanke lister ellers passer jo ikke så godt.

Men vet ikke hvor lurt det er å foliere der heller, for jeg kjørte i snødrev her om dagen og da «tettet» nesten hele fronten seg igjen av et tynt snølag å da var det mye rart av signaler og reaksjoner fra den radaren. Den trodde jo at jeg var helt inntil en annen bil (hindring) og i lav fart så bremset bilen helt opp (heldigvis ingen bak). Og når farten ble lav nok, så begynte også parkeringssensorene foran å gi signaler.

Så jeg er ikke hundre prosent sikker på at jeg hadde gjort noe med det dekslet der, bortsett fra evt å bytte det til det matte..........

 

EDIT:

Men det som er litt merkelig er at om fronten er helt tettet igjen av søle og skitt, så fungerer radaren som den skal. Men tett snø reagerte min på, det gjorde ikke den forrige bilen min (VW Golf 2014). 

Endret av Superb lll
Skrevet

@Superb lll snakka litt med frua og hu er litt sånn naturfagsnerd i huset her?

Kan det være at snøen er "tettere og tjukkere" sånn at om det fantisk blir for mye snø kan det massen(i dette tilfellet snøen) bli for tjukk og at radaren da oppfatter det som en hindring og ikke søle/skitt??

Skrevet

Jeg har også tenkt den tanken og kommet frem til at det må være forklaringen. For det var et skikkelig tett lag med snø, selv om det ikke var så tykt. For med snøen så reagerte jo også parkeringssensorene, det gjør de ikke om de er dekket med søle og skitt.

Søle og skitt kan jo også være meget «tett» for det er jo så vidt at lysa skinner igjennom i enkelte tilfeller, men likevel så finner radaren veien i gjennom det, det har i hvert fall fungert slik så langt.

 

Skrevet

Sånn er det med radaren på Volvoen også. Når snøen er våt og kompakt så reagerer den. Mens tynnere snø som setter seg foran ikke reageres på.

Skrevet

Sant nok... mulig det går med en folie, men den vil kanskje "dempe signalene" noe og det kanskje skal mindre til før det mangler.... får nok heller kjøpe den midtre delen for Sportline, så foliere resten. Er vel litt mer på den sikre siden da 9_9

Skrevet

Det kan være det tryggeste det @Salcin :)

Men et lite spørsmål/forslag, om det ikke er for langt unna der du folierte den bilen du har i dag, kunne du ikke bare kjørt innom å fått en liten bit/rest av folien og lagt på senterdelen av grillen din selv da? Mulig du bare kunne forsøkt med litt tykk sort kvalitets el.teip også, for det er nok ikke så langt unna folie i utførelse. Slik som denne her Scotch Super 33+ f.eks., det er en skikkelig kvalitetstape som vi bruker mye på jobben. Men å teste med den reelle folien er selvfølgelig det beste.

Skjermbilde 2017-01-13 kl. 17.26.59.png

Fungerer det, så er det jo greit, fungerer det ikke, så må den fjernes, og så må du bestille en ny senterdel til Sportline grillen til den nye bilen om du skal ha helsort grill.

For du merker fort om det fungerer eller ikke, bare prøv det litt i all slags vær og lysforhold, slik at du ikke plutselig får en overraskelse en dag været ikke er på lag med skikkelige føreforhold. :) 

 

Skrevet

@Salcin i dag så tok jeg en Sportline i nærmere øyesyn når jeg var på verkstedet med min bil. Fronten der synes jeg var veldig flott. Blanke sorte lister rundt grillen, matt sort grill og senterdelen av grillen matt med tynne sorte blanke striper, det var en meget fin kombinasjen. :)

Men for L&K så er vel grillen også sort blank med tynne Chrome lister på hver enkelt del i grillen, og tynne chrome striper på en blank senter del?  Min grill på Style versjonen ser i hvert fall slik ut, men jeg husker ikke helt om den er lik den som er på L&K?

Så om du skal gjøre alle chrome listene om til sort blank med folie, så tror jeg faktisk nesten at jeg hadde kjøpt en Sportline grill i stedet. For du vil jo få noen matte sorte felt uansett på din bil vel? Slik som festene til takrailsen, de vertikale listene ved sidevinduene, diffuseren i bakfangeren, slik var det i hvert fall på Sportline utgaven jeg så på i dag.

Corrida Red Sportline var den jeg tittet på, den var sprek gitt :) 

Lurer jammen på om jeg skal bestille meg spoileren som ligger på toppen av bakluka til Sportline utgaven (men det er nok dessverre fort 10.000,- ferdig lakkert og montert tenker jeg), for den tror jeg hadde gjort seg på min hvite Superb også ;)

 

Skrevet

Må nok se den snart jeg også :-) Har mest trua på hel sort blank grill, men som sagt må jeg nok se Sportline først... Har alltid på de fleste biler likt blank sort istede for matt sorte detaljer :-)

 

Angående Sportline takspoiler så er det ikke så ille ferdig lakkert fra Superskoda: http://www.superskoda.com/Skoda/SUPERB-III/Superb-III-Combi-genuine-Skoda-rear-trunk-spoiler-SPORT-LINE-MOON-WHITE-S9R

 

edit:

Superskoda har også en blank svart grill ser det ut til: http://www.superskoda.com/Skoda/SUPERB-III/Superb-III-original-Skoda-Autoas-front-grille-with-radar-MONTE-CARLO-BLACK-metallic-edition

Skrevet (endret)

Ja Sportline er virkelig verdt en titt @Salcin :) 

 

Takk for info om takspoiler fra superskoda, det var et godt tips, til en ganske så hyggelig pris :) Nå vet jeg ikke hva den koster originalt heller, men regner med at det fort blir noen lapper, for spoiler, lakk og montering.........

 

Den grillen var jo sort og blank så det ut til ja, men hva med senterdelen i grillen her da?

Nedre grillen (under skiltet) på Sportline er jo også i matt sort med blank sort gjennomgående list, så det er gjennomført med litt matte og blanke detaljer på Sportline. Jeg er overrasket over hvor fint det var i kombinasjon altså, men det kommer kanskje litt an på øya som ser også............ ;) 

 

Endret av Superb lll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...