Gå til innhold
Salcin

Superb med folie i grillen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med adaptiv cruicecontroll som har foliert dekslet som ligger foran den? Tenker å foliere grillen, men litt usikker på hvordan det er med den...

Skrevet

Takk! Har allerede sett litt på dette, og blir kanskje penere også... så det ikke blir helt svart plate O.o

Det eneste jeg ikke liker med denne er det samme som Sportline grillen, og det er att det er matt svart og ikke blank svart

Skrevet (endret)

Det er jeg enig med deg i @Salcin et matt «senterdeksel» mot blanke lister ellers passer jo ikke så godt.

Men vet ikke hvor lurt det er å foliere der heller, for jeg kjørte i snødrev her om dagen og da «tettet» nesten hele fronten seg igjen av et tynt snølag å da var det mye rart av signaler og reaksjoner fra den radaren. Den trodde jo at jeg var helt inntil en annen bil (hindring) og i lav fart så bremset bilen helt opp (heldigvis ingen bak). Og når farten ble lav nok, så begynte også parkeringssensorene foran å gi signaler.

Så jeg er ikke hundre prosent sikker på at jeg hadde gjort noe med det dekslet der, bortsett fra evt å bytte det til det matte..........

 

EDIT:

Men det som er litt merkelig er at om fronten er helt tettet igjen av søle og skitt, så fungerer radaren som den skal. Men tett snø reagerte min på, det gjorde ikke den forrige bilen min (VW Golf 2014). 

Endret av Superb lll
Skrevet

@Superb lll snakka litt med frua og hu er litt sånn naturfagsnerd i huset her?

Kan det være at snøen er "tettere og tjukkere" sånn at om det fantisk blir for mye snø kan det massen(i dette tilfellet snøen) bli for tjukk og at radaren da oppfatter det som en hindring og ikke søle/skitt??

Skrevet

Jeg har også tenkt den tanken og kommet frem til at det må være forklaringen. For det var et skikkelig tett lag med snø, selv om det ikke var så tykt. For med snøen så reagerte jo også parkeringssensorene, det gjør de ikke om de er dekket med søle og skitt.

Søle og skitt kan jo også være meget «tett» for det er jo så vidt at lysa skinner igjennom i enkelte tilfeller, men likevel så finner radaren veien i gjennom det, det har i hvert fall fungert slik så langt.

 

Skrevet

Sånn er det med radaren på Volvoen også. Når snøen er våt og kompakt så reagerer den. Mens tynnere snø som setter seg foran ikke reageres på.

Skrevet

Sant nok... mulig det går med en folie, men den vil kanskje "dempe signalene" noe og det kanskje skal mindre til før det mangler.... får nok heller kjøpe den midtre delen for Sportline, så foliere resten. Er vel litt mer på den sikre siden da 9_9

Skrevet

Det kan være det tryggeste det @Salcin :)

Men et lite spørsmål/forslag, om det ikke er for langt unna der du folierte den bilen du har i dag, kunne du ikke bare kjørt innom å fått en liten bit/rest av folien og lagt på senterdelen av grillen din selv da? Mulig du bare kunne forsøkt med litt tykk sort kvalitets el.teip også, for det er nok ikke så langt unna folie i utførelse. Slik som denne her Scotch Super 33+ f.eks., det er en skikkelig kvalitetstape som vi bruker mye på jobben. Men å teste med den reelle folien er selvfølgelig det beste.

Skjermbilde 2017-01-13 kl. 17.26.59.png

Fungerer det, så er det jo greit, fungerer det ikke, så må den fjernes, og så må du bestille en ny senterdel til Sportline grillen til den nye bilen om du skal ha helsort grill.

For du merker fort om det fungerer eller ikke, bare prøv det litt i all slags vær og lysforhold, slik at du ikke plutselig får en overraskelse en dag været ikke er på lag med skikkelige føreforhold. :) 

 

Skrevet

@Salcin i dag så tok jeg en Sportline i nærmere øyesyn når jeg var på verkstedet med min bil. Fronten der synes jeg var veldig flott. Blanke sorte lister rundt grillen, matt sort grill og senterdelen av grillen matt med tynne sorte blanke striper, det var en meget fin kombinasjen. :)

Men for L&K så er vel grillen også sort blank med tynne Chrome lister på hver enkelt del i grillen, og tynne chrome striper på en blank senter del?  Min grill på Style versjonen ser i hvert fall slik ut, men jeg husker ikke helt om den er lik den som er på L&K?

Så om du skal gjøre alle chrome listene om til sort blank med folie, så tror jeg faktisk nesten at jeg hadde kjøpt en Sportline grill i stedet. For du vil jo få noen matte sorte felt uansett på din bil vel? Slik som festene til takrailsen, de vertikale listene ved sidevinduene, diffuseren i bakfangeren, slik var det i hvert fall på Sportline utgaven jeg så på i dag.

Corrida Red Sportline var den jeg tittet på, den var sprek gitt :) 

Lurer jammen på om jeg skal bestille meg spoileren som ligger på toppen av bakluka til Sportline utgaven (men det er nok dessverre fort 10.000,- ferdig lakkert og montert tenker jeg), for den tror jeg hadde gjort seg på min hvite Superb også ;)

 

Skrevet

Må nok se den snart jeg også :-) Har mest trua på hel sort blank grill, men som sagt må jeg nok se Sportline først... Har alltid på de fleste biler likt blank sort istede for matt sorte detaljer :-)

 

Angående Sportline takspoiler så er det ikke så ille ferdig lakkert fra Superskoda: http://www.superskoda.com/Skoda/SUPERB-III/Superb-III-Combi-genuine-Skoda-rear-trunk-spoiler-SPORT-LINE-MOON-WHITE-S9R

 

edit:

Superskoda har også en blank svart grill ser det ut til: http://www.superskoda.com/Skoda/SUPERB-III/Superb-III-original-Skoda-Autoas-front-grille-with-radar-MONTE-CARLO-BLACK-metallic-edition

Skrevet (endret)

Ja Sportline er virkelig verdt en titt @Salcin :) 

 

Takk for info om takspoiler fra superskoda, det var et godt tips, til en ganske så hyggelig pris :) Nå vet jeg ikke hva den koster originalt heller, men regner med at det fort blir noen lapper, for spoiler, lakk og montering.........

 

Den grillen var jo sort og blank så det ut til ja, men hva med senterdelen i grillen her da?

Nedre grillen (under skiltet) på Sportline er jo også i matt sort med blank sort gjennomgående list, så det er gjennomført med litt matte og blanke detaljer på Sportline. Jeg er overrasket over hvor fint det var i kombinasjon altså, men det kommer kanskje litt an på øya som ser også............ ;) 

 

Endret av Superb lll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei, har en 2017 Fabia 1,2 med automat. Når man starter/tar løs hugger clutchen til. Ved kjøring ellers, er den ok. Dette medfører problemer på vinterføre ved at bilen kan spinne på flatmark. Er ikke særlig behagelig og streng tatt så skal det vel ikke være slik. Verkstedet sier de ikke finner feilkoder på dette. Hvis noen kan og vil dele erfaringer, mottas det med takk.
    • Har forsket på bruk av webastoen. Har ikke brukt fjernkontrollen og manuellknapp i bilen. Kun startet motor og har latt denne gå på tomgang eller har kjørt en runde. Opplever at jeg får varme på bilens kjølevann (kjølevannstemp blir fort varmt selv om det er -10 gr lufttemp.)  Tenker som så at det kan være feil (defekt sikrulasjonspmpe) feil eller defekt temp.sensor. Har meldt inn mitt problem som forsikringsak, da jeg har utvidet forsikring på bilen. blir innteresant og se hva merkeverksted finner ut. mvh JGD
    • Utelukk aller først svakt/dårlig 12v batteri, og at du har nok diesel på tanken.. Ellers er den gjerne "låst" pga. sot i brennkammer, glødeplugg eller andre ting. Må nok få diagnose/verksted til å sjekka. Viktig at den får gå full tid når den er i bruk for å unngå soting.
    • Hei I min bil, skoda oktavia 2013 modell starter ikke webastoen ved bruk av fjernkontroll eller startknapp i cupeen. Det lyser grønt noen sek. så slukker det og det er ikke noe lyder fra webastoen. Hva kan være feil  
    • Hei håper noen kan komme med et svar,har en skoda karoq 2018 1.5 tdi .jeg har hatt en feil melding i displayet " girkasse I nødmodus,  mulig å kjøre videre" Tok den inn til diagnose hos et verksted i nærheten og fikk beskjed om at det var posisjonsensor som ga utslag på feilmelding.  Og at jeg mulig måtte skifte dsg clutch, jeg skulle ha flushet girkasse for det er ikke gjort i mitt eie .har skiftet girkasse olje i juni 2022. Men lurer på om det er andre som har opplevd å måtte skifte sensor og dobbel clutch, verksted sa at det ville komme på 30000-50000 pluss minus arbeidstimer . Håper noen har et svar 
    • Det ruller jevnt på kilometer på telleren på Dølle Grå. Ikke fort, men snart er det klart for EU-kontroll og inspeksjonsservice. Bilen har begynt å plinge og mase, så time er bestilt. Det er noe som heter +5 service og innbefatter ny motorolje og filter. Greit nok med fast "lav" pris, så får vi se. Litt oppfølging på putlerier og tilpasninger. Det første som ble gjort var de iøynefallende men likevel puslete ekstralysene. Det følte jeg var litt 80-/90-talls, så de ble plukket av. Det viste seg at det var xenon-lys med bra lysmengde og egentlig dyre saker, så de ble solgt til en som trengte å ha kontroll på skogen for å unngå hjortpåkjørsler. Disse xenonlysa har jo ballaster, så det le litt fundering for å få de ut av grillen uten å demontere hele frontfangeren. Det ordnet seg greit for tidligere eier hadde laget utsparinger i grillen som var akkurat store nok til å lirke/tvinge de ut. Sommeren forløp uten ekstra lys foran, men jeg slo til og kjøpte en LED-bar fra Xenonkungen, midt på den lyseste sommeren. Så når mørke kvelder kom på høsten, så ble det montering av den på en ny skiltplate. Nydelig med litt hjelp på fjernlyset. Har berget meg i alle fall én gang fra viltpåkjørsler på seinhøsten i fjor. Andre ting som har vært gjort, skifte av gearkasseolje (med flushing) og bytte av olje på Haldex'en. Veldig greit å gjøre det og få silen renset samtidig. Det var det virkelig behov for! Gir litt ro i sjela å vite at alt er i orden under og bak der... Noe annet jeg alltid gjør: montering av panseråpnere. Super-enkelt å montere. Sånne manuelle pinner er noe herk, mye kjekkere å få på gassdempere. Da er det smooth enhånds åpning (og lukking) av panser. Jeg leita frem gassfjærer på THansen og kulebolter ble kjøpt på Mekonomen (jeg har delenr og typer, hvis noen er interessert i å gjøre samme installasjonen). I samme slengen blir dempematte til panseret alltid montert, koster ikke mange hundrelappene hos forhandler. På høstferietur klarte jeg noe helt utrolig. På et vegarbeidsområde hadde entreprenør brukt rivningsmaterial fra bygningsmur i igjenfylling av noen drenskulverter. Oppi der var det tydeligvis armeringsjern, som jeg klarte å kjøre på så det ble tredd igjennom dekket... Uten at det punkterte. Men det gikk delvis gjennom mønsteret og ut i dekksiden, og satt blegg fast. Måtte kjøre hjem på reservehjul (veldig bra at slikt finnes). Hvis ikke, hadde eneste løsning vært bilberging hjem. Så da måtte jeg kjøpe 2 nye dekk. Det kan jo være tricky med firehjulstrekk, men heldigvis var to av dekkene såpass nye at de matchet. Nok for denne gang, fortsettelse følger nok... 
    • Hei Fikk en påminnelse i dag om at "Remote Access" vil slutte å fungere, og at jeg skal fornye abonnementet. Men når jeg går  inn på "shop-skoda-connect.com" står det at det kun er mulig å bestille dette til utgangen av 2024. Jeg trenger da vel ikke betale for noe som slutter å virke...? Eller er det noe jeg misforstår? 
    • Har en Skoda octavia 2024 modell. Bilen står parkert ca 20 meter fra huset og flere ganger har jeg observert at baklysene er slått på for så å slå seg av..? Nøkkelen ligger inne og det er lenge siden bilen var i bruk. Noen som skjønner hva som skjer?
    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...