Gå til innhold
Tor2r

Octavia Scout 1.8 TSI 2016 - AVBESTILT


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I bestilling: Octavia Scout 1.8 TSI, 2016 - Quartz Grey Metallic (tidligere Metal grey metallic)

Valgt alt av tilleggsutstyr.

Hawk 17" Felger sommer og Polar 17" med Nokian Hakka 8 pigg vinter.

Foreløpig er forventet levering ukjent.

Får med gratis service i 3 år/45.000 km. Kampanje som Skoda har en stund ut i sommer.

---- DENNE BLE AVBESTILT GRUNNET YMSE ---- kommer tilbake med mer

 

Endret av Tor2r
Gjest Baldvindur
Skrevet

Hva fikk deg til å velge bensin fremfor Diesel? Går selv med planer om kjøp, men er et stykke unna enda..mulig jeg må vente litt til prisene synker noe..

Forresten, støtter farge valget ditt, selvom jeg også liker den lyseblå veldig godt.

Skrevet

Hva fikk deg til å velge bensin fremfor Diesel? Går selv med planer om kjøp, men er et stykke unna enda..mulig jeg må vente litt til prisene synker noe..

Forresten, støtter farge valget ditt, selvom jeg også liker den lyseblå veldig godt.

Blir ganske mye småkjøring på meg, selvom det er på landevei så anbefalte selger å gå for bensin. Synes også bensinversjonen var litt mer responsiv på en måte..​

 

Ikke vente på Superben og se hvordan den bli?

​Mjææææ...vil ha litt av den "offroad" look'en :-)

Gjest Baldvindur
Skrevet

Ser forsåvidt den. Har lekt litt med konfiguratoren, men må få en veeeldig god innbyttepris for å få alt til å gå opp.

Skrevet

Er en del endringer i standardutstyr og diverse pakker som ikke vises i konfiguratoren.

Scout har nå Driving Mode Selection med Off road program og nedstigingsassistent som standard.

Man har Vinterpakker, Businesspakke, Traveller pakke. Prisen på nett blir ikke helt samme.

Skrevet

Ja, 2016 modellen kommer med disse endringene. Gjelder biler som produseres fra en viss uke i år. Litt usikker på hvilken.. 

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet

Hei.

Har bestilt nesten identisk bil og fått beskjed om at denne produseres denne uken. :)

Bestilte 4 dager for tidlig for å få servicekampanjen, litt surt, men gleder meg.

Synes også bensinen er mer responsiv,  spesielt med DSG og kan ikke se at dieselen er verdt 30k mer.

Skrevet

Tror ikke det var sååå mange kroner å hente på servicekampanjen uansett.

ja, synes dieselen var litt lite responsiv og hang litt etter. Og definitivt ikke verdt 30k.

Gikk du for samme farge @SuperJ76 ?

Skrevet

Samme bil her, med alt av utstyr. 

Ble Moon White for min del. I tillegg så tok jeg 17" nivalis anthracite og 18" trinity. 

Gleder meg! 

Skrevet

Når det gjaldt serviceavtalen, var det mer kundebehandling enn kroner og øre jeg reagerte på @Tor2r.

Jeg så også på Quartz Grey Metallic, men landet på Topaz Brown, etter å ha sett begge i møkkete (les: virkelig) tilstand. :)

Hva var grunnen til at du valgte 18" til en Scout @Jokke? Er de også i anthracite?

Skrevet

Ikke før andre uke av Oktober.. 

Lenge å vente kjenner jeg .. 

Ja, du får sikkert lest gjennom manualen et par tre ganger før bilen er der :D

 

@SuperJ76 Ja, de var vel antakelig klar over kampanjen som kom i det du bestilte, alternativt kunne de slengt på serviceavtalen i ettertid. Neppe vanskelig med noen tastetrykk.

Hmmm....kun sett de to blå møkkete jeg.. da jeg så på Quartz'en så sto den inne...nypussa O.o

Skrevet

Jeg valgte 18" pga de var gratis. Hadde bestemt meg for 17", men så lenge de var gratis så tok jeg de :)

blir litt mer "sommerfølelse" med 18".. 

Skrevet

Ser den, greit med gratis. Og er egentlig enig at det er litt sommerfølelse å slenge på litt større tommer :)

@Jokke hvorfor gikk du for bensin kontra diesel?

Skrevet

Ser den, greit med gratis. Og er egentlig enig at det er litt sommerfølelse å slenge på litt større tommer :)

@Jokke hvorfor gikk du for bensin kontra diesel?

Jeg valgte bensin på grunn av mye småkjøring, pluss at jeg ikke ønsket den lille traktorlyden dieselbiler har.. Blir min første bensinbil, og ser frem til det ????

Skrevet

Samme her, mye småkjøring. Ikke mer enn 26 km til jobb heller.

Hadde en Volvo V50 bensin for 6 år siden. Men kun 125 hester, tror det ikke var noe moment i den motoren ;), for jeg husker med gru at jeg slet i oppoverbakker fullastet på ferie. Men, den var stille og herlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...