Gå til innhold
Gunn

Oppdatering Amundsen navigasjon Superb 3v


Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til forumet @Gunn :) 

 

@Tor2r har laget en tråd om dette tidligere,

se video nederst på siden det er linket til i tråden til @Tor2r

 

Her har du grunnprinnsippene i dette

  • du må laste ned kart til din bil med en windows pc ( du trenger understellnummeret (VIN) til din bil )
  • så må det inn på et tomt og formatert sd-minnekort som har stort nok minne min 32GB (noen sier det må være et originalt minnekort fra Skoda, men det kan jeg ikke bekrefte)
  • trykk på navi og så innstillinger på Amundsen Infotainment systemet ditt
  • så må minnekortet settes inn i din bil sitt infotainment system ( sitter i hanskerommet )
  • så skal oppdateringen starte, og minnekortet må sitte der helt til oppdateringen er ferdig
  • kjør gjerne en tur mens dette gjøres, for det tar litt tid og det går litt strøm fra bilbatteriet til dette (det er noe jeg leste på et annet forum)

 

Jeg har oppdatert mitt eget Comubus Infotainment, men jeg fikk alt sammen ferdig servert på et minnekort av selgeren/forhandleren jeg kjøpte bilen min av. Jeg benytter Mac selv, og det er dessverre lite kompatibelt med kartfilene som som skal lastes ned.

Det går via Mac også, men filene må gjøres om til riktig format, og minnekortet må også formateres til riktig format for at det skal fungere. Det er hva jeg har lest, men har ikke forsøkt det selv.

 

Lykke til :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har fulgt stegene som er beskrevet i tråden her på min Octavia mk 3 2016 med Amundsen Navigasjon. Men når jeg følger stegene beskrevet her så skjer det ikke noe. Viss jeg trykker på oppdater knappen på skjermen i bilen søker den noen sekunder før jeg får beskjed at det ikke er noe gyldig oppdatering tilgjengelig.   

Minnekortet er formatert og prosessen er fulgt til punkt og prikke. 

 

Noen tips til hva jeg gjør feil? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...