Gå til innhold
Wendel

Wendels Superb L&K 2.0TDI 190hk 4x4 DSG 2017


Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

Har i de siste par månedene gått å fundert på å gå til innkjøp av ny bil. Av tidligere biler har jeg gjerne valgt biler med et mer sportslig preg og har vært eier av blant annet Audi S4, BMW m3, BMW 325 med "lettere" modifisert motor (500hk/700nm) og en BMW 5-serie. Så når jeg nå skulle gå for ny bil, var jeg rimelig sikker på at jeg kom til å havne innenfor enten BMW eller Audi igjen. Men etter mye lesing og informasjonsinnhenting kom jeg også over Skoda. Den nye Superben gjorde meg med en gang litt nysgjerrig. Det var blant annet da jeg kom over dette forumet og har stadig vært innom å lest om folks erfaringer etc!

Alt i alt så bestemte jeg meg til slutt for å kontakte min lokale Skodaforhandler for å avtale prøvekjøring av den nye Superben. Jeg må si at jeg blei positivt overrasket og det endte opp med bestilling av ny bil der og da!

Bilen jeg endte opp med å bestille er en Moon White 190Tdi, 4x4, DSG, L&K Superb!

Av ekstra utstyr blei det: 

  • Multiratt for DSG m/paddles og varme
  • Foldbart hengerfeste
  • Varme i frontrute
  • Baksetepakke
  • El. justerbart passasjersete fra baksete
  • Delingsnett
  • Skvettlapper foran og bak

Fikk også med 17" Nokian Vinterdekk. Spurte også selger om det var mulig å fjerne L&K merkingen og evt merkingen på bakluka, men han grein litt på nesa av dette. Men han skulle se om det lot seg ordne. Så håper han klarer å få til dette.

Estimert produksjons start var i uke 11, så selger regnet med at jeg måtte vente rundt 3 mnd på bilen, men kunne også gå lenger.  Selv krysser jeg fingrene for at ting skal gå raskere :P Så ventetiden blir lang, men håper den er verdt det! Gleder meg ihvertfall stort til å få denne bilen inn på tunet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @Wendel :) 

Gratulerer med bestilling av ny bil, den ser jo veldig flott ut på papiret :) 

Veldig enig i mye av utstyret du har plukket med deg ekstra her, så får en jo bare håpe at du slipper å vente så lenge på denne bilen da :) 

 

Nå kan jo ikke min bil sammenlignes med hva du har valgt her, men jeg kan jo si at jeg er meget fornøyd med den jeg kjøpte i fjor våres. Har kun byttet trekket i lasterommet, fordi det ikke rullet seg sammen lenger. Så Skoda har overrasket meg stort i positiv retning :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, og velkommen til forumet! Kom også fra BMW'er til Skoda på lik linje med deg, og er svært fornøyd... Har også tilnærmet den samme bilen og er svært fornøyd! Når det kommer til L&K merker og andre merker er dette svært lett å fjerne selv dersom forhandler skulle være vrang ?

Så får vi håpe ventetiden ikke blir for lang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har jeg mottatt en hyggelig tlf fra selger! Ringte meg idag tidlig å fortalte at bilen nå var ankommet og at jeg kunne få hente den allerede til Fredag :D Eneste ulempen var så klart at jeg reiser bort på arbeid på Fredags morgenen, så da sa selgeren at de skulle gi bånn gass å ha bilen klar allerede imorgen kl 12! Så langt er jeg meget imponert over oppfølging og service fra min Skoda forhandler :D

Så nå er det bare å glede seg og å komme seg i aktivitet for å få dette døgnet til å gå unna så fort som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Wendel skrev:

Da har jeg mottatt en hyggelig tlf fra selger! Ringte meg idag tidlig å fortalte at bilen nå var ankommet og at jeg kunne få hente den allerede til Fredag :D Eneste ulempen var så klart at jeg reiser bort på arbeid på Fredags morgenen, så da sa selgeren at de skulle gi bånn gass å ha bilen klar allerede imorgen kl 12! Så langt er jeg meget imponert over oppfølging og service fra min Skoda forhandler :D

Så nå er det bare å glede seg og å komme seg i aktivitet for å få dette døgnet til å gå unna så fort som mulig :)

Dette høres jo meget flott ut da @Wendel :)  Her har du virkelig noe å glede deg til, litt synd at du reiser bort nesten med engang du får bilen din, men da har du jo noe fint som venter på deg når du kommer hjem igjen (såfremt du ikke kjører dit du skal da?) :)

Gratulerer med ny bil og lykke til med det nye vidunderet :D 

 

Ps!

Husk den obligatoriske «bildetvangen» som gjelder for de med ny bil på forumet her da, hehe ;););) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, den der var du heldig med ja! Imponerende av selger at de faktisk gidder å gjøre den ferdig ekstra tidlig!

Som @Superb lll sier, HUSK bilder! :)

For å få dagen til å gå kan du jo f.eks. finne frem kjørehansker og kjøpe inn flotte nye solbriller på nærmeste bensinstasjon ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Superb lll skrev:

 (såfremt du ikke kjører dit du skal da?) :)

Bilen blir såklart med ;) Er ikke så mange mila som skal kjøres, men den skal bli med å dulles litt med mens man er på jobb i helga :D 

 

7 timer siden, Tor2r skrev:

Oi oi, den der var du heldig med ja! Imponerende av selger at de faktisk gidder å gjøre den ferdig ekstra tidlig!

Ja, meget imponert over at de selv tok initiativ til å få den ferdig ekstra tidlig ferdig! Og biler skal så klart bli publisert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen hentet :) Smertefri overlevering fra Skoda Grenland. Meget fornøyd med de sålangt!

Ikke akkurat det beste været for å ta bilder idag, ganske så regnfult. Men slenger ut et par kjappe medium dårlige mobilbilder :P

20170330_114840.jpg

20170330_114938.jpg

20170330_115010.jpg

IMG_1490874421208.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, gratulerer med ny bil, den ser meget flott ut @Wendel :)  Synd de ikke fikk fjernet bokstavene for deg, men det ordner du meget enkelt selv, det tok meg under 5 min å fjerne samtlige merker. Bruk fiskesene eller evt. tanntråd (det brukte jeg), og skjær bort tapen under bokstavene med den. Når bokstavene er borte så sitter det igjen taperester, som det bare er å ta tak i og dra forsiktig av. Drar du litt forsiktig i små tak her, så får du av hele tapen for hver bokstav og da går det fort. Alle limrester ble borte og jeg behøvde egentlig ikke rense eller vaske bort noe i det hele tatt, men tok likevel en liten forsiktig polering der bokstavene hadde stått for å være helt sikker på at alt lim var borte. :D 

 

Dette minner meget om den blanke hvite og hele fronten jeg også hadde for 1 år siden, men nå er den dessverre overøst med steinsprut. En utenlands trailer kjørte i en del singel som hadde drysset av en annen lastebil på E& gjennom Østfold, og dermed så fikk vi det meste her i fronten, og i over 100 km/t som jeg hadde så smalt det jo som rene maskingeværet. Forsøkte å telle litt når jeg tok bort alle de sorte prikkene etter vinterens søl og klin, men dessverre i fronten så er alle prikkene permanente i form av steinsprut, passerer glatt 60-70 stk tilsammen på panser og fanger foran....... Har vært en tur hos et MPS micropaint verksted og et lakkeringsverksted, men de ville ikke gjøre noe med dette. Vanskelig å få pent med så mange flekker og det er en av de verste lakkene de har med å gjøre for slik utbedring, så ble anbefalt å hellakkere både frontfangeren og panseret, men da får jammen pengene bein å gå på. Kunne jo selvsagt benyttet forsikringen til dette, men føler ikke helt at det er her jeg vil benytte meg av den uten bonustap, for da er det lenge til en der oppe igjen (med tanke på bonus) og andre ting kan skje fort når en har en tenåring i huset som snart ønsker å øvelseskjøre med bil.........

Her er det om å gjøre å følge @Tor2r sine gode råd om å parkere langt unna andre biler, og spes. så holder jeg meg unna biler hvor jeg ser det er barneseter montert, for de dørene går gjerne ekstra fort opp om ikke foreldrene passer godt på og det er det dessverre ikke alle som rekker før dørene allerede er åpne....... Men en har jo aldri kontroll på hvem som har parkert ved siden av bilen når en skal hente den igjen da selvfølgelig, og utrolig nok så står det en bil rett ved siden av min bil hver eneste gang, uansett hvor langt unna inngangsdøren til et handlesenter jeg parkerer. Ser nesten ut som alle mine biler fungerer som «magneter» for hvor andre skal parkere..........

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...