Gå til innhold
Superb lll

Er det i det hele tatt mulig...........?


Anbefalte innlegg

Kom over et bilde i en gruppe på FB, der det ser ut til at noen har funnet svar på hvordan en skal unngå rust på skivene bak, slitasje på både bremseklosser og bremseskiver. Det stod ikke noe om bildet var arrangert eller ikke, men det får en jo enda håpe at det er. Men helt ærlig så ser det jo faktisk ut til at det er litt slitasje på skiva der bremseklossen ligger inntil, og noe spon er det jo også ved bremsecaliperen. Så her er det vel kanskje best om denne personen blir fratatt sitt verktøy......... ;) 

God Påske alle sammen :) 

58f06dadebc8b_Skjermbilde2017-04-14kl_08_29_21.thumb.png.e23e588ca9e513bc2b025b658efec322.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, om bremsene skulle ha fungert på dette hjulet, så er det ganske vesentlig at bremseskiva er plassert i mellom bremseklossene og ikke på baksiden av dem, for da virker de dårlig, men de varer jo lenge da, hehe ;):D 

Er ikke du som har montert dette vel @Tor2r? ;) Neida, det er jo selvfølgelig ikke det, men kunne ikke dy meg, hehe.

Fortsatt God Påske :) 

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tor2r skrev:

Hehe... kunne vært meg ;)

Tenkte kanskje det var noe sånt ja..men var ikke sikker nei :D

God påske ja!

Men altså hvor seriøst dette er, eller om det rett og slett bare er et arrangert bilde (hvilket det mest sannsynlig er), vet jeg ikke noe om. Jeg bare så det på et annet forum, men det er nok heller ikke en bil, vil tro det er en MC eller i hvert fall en lett MC, for bremseskiva er veldig tynn, det er ikke noe bremseskjold her, og veldig mye luft og naturlig lys rundt her, som en ikke vanligvis ikke får inne i en relativt mørk hjulbue.........

Spindelvev tyder jo også på at det ikke er så mye i bruk dette her ;) 

Artig bilde da, og jeg har en kamerat som er bilmekaniker og det mangler jo ikke akkurat på kreative løsninger og «reparasjoner» på enkelte biler han skal foreta en EU-kontroll på, ståltråd, slangeklemmer, etc kan brukes til så mangt, men passer svært dårlig til enkelte ting på en bil som skal være trafikksikker....... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...