Gå til innhold
Ken

Bilen har wifi, hva er vitsen da bilen ikke har simkort-slot?


Anbefalte innlegg

Som emnetittel sier, så har bilen wlan og hotspot. 

Men skjønner ikke poenget med det siden den ikke har simkort-slot...?

Kan det brukes til noe annet enn å dele internett fra mobilen til bilen og så hotspot til passasjerer?

IMG_20170421_153048238.jpg

Endret av Ken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg vet hva du har av utstyr på bilen så vil jeg anta at WLAN er for å koble bilen mot et trådløst nett for RSS-feed, online POI søk osv.
Mobil Hotspot kan være til bruk at Media Command hvis du har det? Da kan man styre deler av infotainment via app og lokalt WiFi nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja nå er ikke sikker på hva av utstyr det skulle vært men det er no en columbus hvertfall...

Media command vet jeg ikke hva er...

Jeg har ikke helt oversikt over alt utstyre i bilen som forje eier bestilte den med for 10 mnd siden.. for er ikke noe papir på det i mappa.

Jeg hadde kanskje håpt at i wifi biten her var smartgate da.

(Når det først er snakk om ekstra utstyr... er det mulig å søke på nett noen steder med evt vin koden og finne ut hva alt hva bilen består av i div utstyr?)

Endret av Ken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe spor til noe sim-kort i mitt Columbus Infotainment system heller @Ken, har kun to spor til SD-minnekort.

Nå er riktignok instruksjonsboka for Columbus er meget omfattende, men likevel så er ikke alt som står der så veldig utfyllende på samtlige punkt, så om ikke du har nok info i instruksjonsboka over hvordan ting fungerer og hva det er, så gjør som @PaulusA foreslår, ta deg en tur til en merkeforhandler, så kan de spesifisere hvilket utstyr bilen er bestilt og levert med.

For du fikk med deg begge instruksjonsbøkene til bilen vel @Ken?

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På cd/dvd enheten er det kun 2sd sloter ja, ref boka så de som har sim er sloten mellom sd slotene.

Har begge bøkene ja, en for bilen og en for infotainment.

Ja skal på service etterhvert, og kan jeg høre om dem kan finne og evt printe ut utstyrslisten til min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2017 den 20.22, Ken skrev:

Som emnetittel sier, så har bilen wlan og hotspot. 

Men skjønner ikke poenget med det siden den ikke har simkort-slot...?

Kan det brukes til noe annet enn å dele internett fra mobilen til bilen og så hotspot til passasjerer?

IMG_20170421_153048238.jpg

Infotainment Columbus Via ett SIM-kort med datatjänster i den externa modulen i handsk- facket på frampassagerarsidan. 

Har du sjekket i "hanskerommet "? Ser ut til at det er stedet for simkort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kodiaq Sør skrev:

Infotainment Columbus Via ett SIM-kort med datatjänster i den externa modulen i handsk- facket på frampassagerarsidan. 

Har du sjekket i "hanskerommet "? Ser ut til at det er stedet for simkort

Det er kun slot for sim-kort om en har bestilt Handsfree Premium i tillegg til Columbus, selv om instruksjonsboka viser noe annet.

58fd89a44aee6_Skjermbilde2017-04-24kl_07_12_58.thumb.png.2fbb88c64eb30cf0b71ed535c02b807e.png

58fd8d45f31fb_Skjermbilde2017-04-24kl_07_28_30.thumb.png.38d90e4b30274a5360c82faed088165e.png

Så ser det slik ut i praksis om en ikke har bestilt Handsfree Premium, bilde fra min egen bil som har Columbus

58fd8df6d29f4_2017-04-2407_19_35.jpg.5c4d7f3af00423667158b4bdadeed1bb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil, første jeg gjordet var å sjekke sim slot. Så nei den har ikke det. 

Eksakt som bildet over her. 

Har lest igjennom manualene og tittet i dem ved behov så føler jeg har grei oversikt. B|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...