Gå til innhold
Sqvett

Beskyttelsesfolie til skvettlappmontering


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg skvettlapper fremme og bak da jeg kjører en del på dårlige veier og ser at bilen blir veldig fort skitten etter disse turene. 
Ser på Skodabutikken at det finnet et produkt som heter «Beskyttelsesfolie til skvettlappmontering». https://www.skodabutikken.no/shop/no/skoda/beskyttelsesfolie-til-skvettlappmontering-skvfol001-p I følge beskrivelsen MÅ man bruke dette ved montering av skvettlapper, men det står ikke så mye mer. Jeg hadde tenkt å gjøre det selv, men er litt skeptisk på å legge folie selv mtp luftbobler osv. 

Noen som har montert skvettlapper med folie som kan forklare hva det er?

Følger det bruksanvisning med?

Hva er egentlig hensikten med denne folien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @Sqvett :) 

Skvettlapper er virkelig noe jeg anbefaler deg å montere så fort som mulig, de hjelper omtrent ingenting for søle og skitt, men de hjelper veldig for steinsprut og noe som nesten minner om «sandblåsing» av lakken i underkant av kanalen foran og i underkant fangeren bak.

Meningen med folien er å beskytte mot riper/rust pga av små steiner/sand/salt som fester seg i mellom skvettlappene og karosseriet.

Har ingen erfaring med hvordan det skal monteres, men vil tro det følger med monteringsanvisning i esken (uten at jeg har fasiten på det). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @Sqvett

Jeg kjøpte skvettlapper foran og bak til min nye Octavia.  Da bestilte jeg også med slik beskyttelsesfolie.  Det var 2 slike A4 folieark i en konvolutt som var merke SKV FOL 001. Om dette holder til alle 4 skvettlappene vet jeg ikke, men den inneholdt ikke noen beskrivelse på hvordan disse skal monteres eller settes på.  Kun 2 stk A4 folieark.

Jeg kjøpte skvettlapper for Octavia 2013-> , men nå viser det seg at disse ikke passer.  De bak passer i allefall ikke, mens de foran synes jeg heller ikke passer.  På de foran så ser det ut som ikke er festehull i hjulbuen, for på skvettlappen er det 3 festepunkter. 2 langs buen og en nede innerst.  For den som er nederst og innerst er det ikke noe plasthull for feste.  Jeg får undersøke litt rundt disse skvettlappene før jeg gjør noe mer.  

Jeg kjøpte skvettlapper og besyttelsefolie i skodabutikken.

GeirS

Endret av GeirS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontaktet Skodaforhandleren min og spurte, fikk samme svar som her i tråden, at det var for å beskytte lakk dersom det kom rusk mellom skvettlapper og karosseri. De kunne ikke gi noe god beskrivelse av montering av folie, annet enn at den måtte klippes til selv. Jeg bor litt upraktisk til mtp å levere bilen inn på verksted for å montere dem, så må ta en vurdering på om jeg skal bestille og «ta sjansen» på å gjøre det selv. Om noen har bilder av ferdig-monterte lapper med folie setter jeg pris på det.

GeirS: Jeg fikk spørsmål om jeg hadde 2017 facelift Octavia, da den ikke passet helt 100% med de skvettlappene som ble solgt per dags dato. Jeg har 2017 modell men ikke facelift, så dette skal ikke være problem for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra dem på mail. Og det er slik du sier, de bak passer ikke på facelift utgaven. Men nå har de oppdatert nettbutikken med info så da slipper andre kjøpe feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At fronten er forandret er det jo ingen tvil om når det gjelder FL utgaven av Octavia, men de har altså foretatt noen forandringer på fangeren bak også tydeligvis. Det ser en i hvert fall ikke med det blotte øyet, men det er kanskje synlig om en får «gammel» og faceliftet utgave ved siden av hverandre?

Har du sett de ved siden av hverandre @GeirS?

Ikke at det hjelper noe for hverken skvettlapper eller noe annet, er bare litt nysgjerrig på hva forandringene på fangeren bak var...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GeirS skrev:

Fikk svar fra dem på mail. Og det er slik du sier, de bak passer ikke på facelift utgaven. Men nå har de oppdatert nettbutikken med info så da slipper andre kjøpe feil.

Du kan be om å få pengene igjen eller riktig vare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tilbud om det. Men ikke surret meg rundt å fått ordnet det. Spurte om når skvettlapper bak er tilgjengelig. Ikke fått svar enda men oppdaterer så fort jeg hører noe.

GeirS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...