Gå til innhold
Superb lll

Første Kodiaq til salgs


Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette er noe du vil ha her på forumet @Tor2r, men jeg synes det var litt spesielt å finne den første Kodiaq'en til salgs. Om det ikke er «stue-rent» så bare slett hele tråden :)

Jeg er fornøyd med motorisering og drivverk her og det er jo også slik jeg ville ha valgt, og det er vel den første i Norge jeg har sett med den motoren. Men fargen, interiøret, 7 seter og panoramasoltak er ikke noe jeg ville ha valgt. Ellers så er det jo en meget godt utstyrt bil og har inkludert vinterdekk også, men du verden for en pris det ble på den bilen og da er den også «brukt»!

 

Sjekk den linken her

 

For ordensskyld, jeg har ingen kjennskap eller forbindelse med hverken forhandleren eller selgeren, så det er ikke ment som reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itj no problem det nei!

Var ganske så dyr denne ja. Ser den har det meste, eller alt av utstyr ellers.

Tro om det er en kortvarig brukt demobil? Fargen taler litt i mot siden de fleste demo var grå eller hvit? eller kanskje ikke....ble usikker ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert en pris som er rett under veiledende dersom man legger til utstyret i konfigtuatoren... Personlig synes jeg egentlig Kodiaq havnet for høyt i pris til å være ett økonomisk alternativ som Skoda skal være, men selvsagt viktig og sammenligne med en tilsvarende utstyrt bil av ett annet merke, og da tipper jeg det ikke havner så galt ut?

 

Litt overrasket der @Superb lll, ville du ikke valgt panoroama? Hvorfor ikke? Har hatt det på mine 3 siste biler, og vil rett og slett ikke ha igjen en bil uten!

Fargen er jeg enig med deg, har sett den på superb, og den er enda værre i virkeligheten enn på bildene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Salcin skrev:

Det er helt sikkert en pris som er rett under veiledende dersom man legger til utstyret i konfigtuatoren... Personlig synes jeg egentlig Kodiaq havnet for høyt i pris til å være ett økonomisk alternativ som Skoda skal være, men selvsagt viktig og sammenligne med en tilsvarende utstyrt bil av ett annet merke, og da tipper jeg det ikke havner så galt ut?

 

Litt overrasket der @Superb lll, ville du ikke valgt panoroama? Hvorfor ikke? Har hatt det på mine 3 siste biler, og vil rett og slett ikke ha igjen en bil uten!

Fargen er jeg enig med deg, har sett den på superb, og den er enda værre i virkeligheten enn på bildene!

Det verste her er vel nesten omregistreringen, den koster jo skjorta om det ikke er noen spesielle regler for enten dem.vogner eller at bilen ikke har vært registrert så lenge?

Nei den fargen her var definitivt ikke min stil, Kodiaq hadde nok for min del blitt grå, muligens sølv eller hvit (selv om jeg ikke er helt 100% fornøyd med det på Superben). Det interiøret synes jeg heller ikke passer helt i en slik type bil, så det var også et stort nei fra min side.

Jeg synes også Kodiaq er for høyt priset @Salcin, for denne prisen her så får en en helt ny Superb 2,0/280hk L&K med ekstrautstyr og vinterdekk, og det hadde vært mer aktuelt om jeg hadde hatt det budsjettet å kjøpe bil for........

 

Har hatt to Nissan Qashqai +2 med glasstak (som ikke kan åpnes), men det ble aldri noen favoritt for hverken fruen, «barna» eller meg selv. Soltak har jeg også hatt tidligere, men heller ikke det trives jeg med. Liker å ha et «tett» tak over meg, uten lyset eller muligheten for å åpne taket. På soltaket jeg hadde tidligere, så fikk jeg tett drensrør og vann i bilen, taktrekket var senket bak for å ha plass til soltaket når det ble åpnet, og det gjorde også at takhøyden ble redusert, og det passer dårlig med relativt lange barn. Så vi er mest fornøyd uten panoramataket :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke veldig glad i panorama tak, bruker det uansett nesten aldri de gangene det har vært tilgjengelig.

Tror det er gratis omregistrering innenfor 3 mnd, og det står vel noe sånt i annonsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Salcin skrev:

Uansett er jo ikke omreg så himla ille lenger, var langt værre for noen år tilbake.. selv om det koster litt .... F.eks ca 6000kr på min 4 mnd gamle bil

Dette var jeg ikke klar over i det hele tatt at hadde blitt billigere, det var jammen på tide at det skjedde også. Reg.avgiften på et par av bilene jeg har byttet inn har jo vært over 16.000,- og det er jo helt bak mål.......

Det er jo ikke veien å gå for å få nyere, mindre forurensende og mer sikre biler på veien, dette var jo gode nyheter for en gangsskyld :) 

Det var ikke mer enn 6.064,- i reg.avgift på min 1 år og 2 mnd gamle bil heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2017 den 23.16, Superb lll skrev:

Dette var jeg ikke klar over i det hele tatt at hadde blitt billigere, det var jammen på tide at det skjedde også. Reg.avgiften på et par av bilene jeg har byttet inn har jo vært over 16.000,- og det er jo helt bak mål.......

Det er jo ikke veien å gå for å få nyere, mindre forurensende og mer sikre biler på veien, dette var jo gode nyheter for en gangsskyld :) 

Det var ikke mer enn 6.064,- i reg.avgift på min 1 år og 2 mnd gamle bil heller.

Ihvertfall EN fornuftig endring, men Svenskene tar kun betalt for papirarbeid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2017 den 16.04, PaulusA skrev:

Ihvertfall EN fornuftig endring, men Svenskene tar kun betalt for papirarbeid 

Det er et stort skritt i riktig retning ja, hadde tenkt til å legge til dette med svenskene selv også, men synes dette ble såpass positivt at jeg lot det ligge ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...