Gå til innhold
Harald

Heving


Anbefalte innlegg

47 minutter siden, Harald skrev:

Noen som vet om det går an å heve superb 4x4 2017 et par cm?. Evt hvordan?

 

Hei og velkommen til forumet :)

Det vil jeg nok tro at går an, men det tror jeg rett og slett vil bli fryktelig dyrt. Det blir jo bytte av støtdempere og fjører, men jeg vil tro at en også må forsterke ting i understellet/forstillingen/bakstilling fordi en hever tyngdepunktet på bilen. Skal ikke se bort i fra at det er billigere å kjøpe bil med Bad Road understell fra fabrikk, enn hva det kan være å gjøre dette selv, men det er kun noe jeg tror, dette vet jeg ikke.

En finner jo mange senke sett, men hevesett har jeg faktisk til gode å se laget for personbiler, så det tydeligvis ikke så vanlig å heve sine personbiler. Finner jo hevesett for type suv, lastebil, og andre større/tyngre kjøretøy, men har som nevnt ikke funnet så langt for personbil.

 

Jeg søkte litt på forskjellige sider nå via Google, og fant en litt eldre tråd på VGD (VG Nett Debatt) som omtrentlig handler om det samme som du spør etter her @Harald, og innleggene til en Gorgus virker veldig reflekterte og fornuftige. Les litt mer her,

http://vgd.no/forbruker/bil/tema/1613404/tittel/vag-ombygging-til-bad-road

 

Det kan godt hende at det finnes helt andre og enklere løsninger på dette, men det har i hvert fall ikke jeg funnet så langt, og ikke har jeg de rette kunnskapene om dette heller dessverre..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Quick Fix med distanseklosser i mellom fjærene?

Er ganske sikker på at det ikke fungerer godt, men  tilbake til det glade 80-tallet ble det gjort mye rart.

Jeg tror jeg ville ha prøvd med justerbare luftdempere, hvis noe slikt finnes til Superb (kanskje Bilstein?), selv valgte jeg Bad Road for min Octavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...