Gå til innhold
Snusmumrik

Snusmumriks Superb L&K 2.0TDI 190hk 4x4 DSG 2018


Anbefalte innlegg

Skrevet

Som relativt fersk på Skoda tenkte jeg det kunne være nyttig og delta på dette forumet. Har leaset en Octavia Scout i snart tre år, og det har ikke vært noe som helst tull med den. Da den skal leveres på nyåret var derfor Skoda en het kandidat ved kjøp av ny bil. Valget falt på 190hk diesel med 4x4 og litt utstyr. L&k varianten har jo det meste av det vi "trenger", så listen over tillegg ble ikke så lang. Cappuccino beige metallic, hengerfeste, reservehjul, varme i ratt og frontrute, ventilerte sorte seter, solgardin. Skvettlapper foran, matter og beskyttelse og understellsbehandling er også lagt til. Og Hakka9 piggdekk . Kan ikke nekte for at jeg gleder meg til å få den. Produksjonsuke er ikke bekreftet, men hos Albjerk mente de at den bør komme i god tid før Scouten leveres.

Er litt usikker på farven Cappuccino på superben, har ikke sett den live på ny superb. Ser bra ut på bilder synes jeg, og det er solgt en del i Sverige. Noen objektive synspunter fra forumet?

 

Skrevet

Hei og velkommen til forumet @Snusmumrik :) 

Først av alt, her har du virkelig satt sammen en meget flott bil, utav det jeg leser her så er det vel bare et par små ting jeg ville ha lagt til. 

  1. Skvettlapper bak, for underkanten av fangeren bak blir nesten helt «sandblåst» etter en meget kort stund, klarlakken blir slitt bort og det blir helt matt der. Skvettlappene bak fungerer meget bra som beskyttelse mot dette, men de hjelper ikke på noe annet, til det er de (heldigvis) for små/korte. Jeg gjorde tabben å kjøre i nesten 6 mnd uten skvettlappene bak, og det angrer jeg veldig på nå. Ingen fasit, bare et velment råd.
  2. En eller annen form for beskyttelse oppå fangeren bak, enten en «usynlig» plastfolie, eller en eller annen beskyttelseslist, for der blir det som regel noen slite merker i lakken uansett hvor forsiktig en er.

 

Farge er en smakssak, så det skal jeg ikke si så mye om. Ikke mitt førstevalg, men en ser jo at det er del som velger den. Har vel ikke sett den på så mange Superber om jeg skal være helt ærlig, de fleste jeg har sett i den fargen har vært Octavia (og enkelte Yetier om jeg ikke husker helt feil der).......

 

Lykke til med ventingen, og en meget flott bil du har i bestilling her :) 

Skrevet

Takk & takk?

Skvettlapper bak er nok lurt ja, skal få med det. Folie på bakfangeren er bestilt. 

Bor på bygda og har grusvei siste kilometeren hjem, så jeg vil ha en farge som ikke avslører hvert støvkorn. Av alternativene på fargekartet står det vel egentlig mellom business grey og cappuccino beige for min del. 

Skrevet

Mitt førstevalg var Business Grey met. når vi skulle bestille vår Superb, men etter at 2 tenåringsdøtre fikk med seg sin mor på «laget» så ble jeg glatt «overkjørt», de bestilte Moon White met og med de samme felgene (Cassiopeia sort høyglans, en kontrast felg mellom alu og sorte kanter på eikene og selve felgringen) som stod på dem.vogna.

Som sagt så skulle det vært en Business Grey met bil og sølvfargede felger, men der hadde jeg ikke mye jeg skulle ha sagt mot 3 damer, selgeren lo godt for å si det slik.......... ;) 

Sølv er vel kanskje den mest varige fargen, men kanskje også en av de mest vanlige (og kjedelige).........

Den ser vel grei ut, men det er mye mer jobb med hvit enn en skulle tro, for her synes absolutt alt. Her er forøvrig et bilde av min Superb med de nevnte felgene, og ser du godt etter så ser du muligens skvettlappene bak også.

59d4a39c24778_2017-06-2211_10_24.jpg.5b99081e5ead1aa10c88cb3906ea1d76.jpg

 

Skrevet

Flott bil du har, Superb III. Absulutt finest med rene farger og matchende kontraster. Men for vår del ville det kreve daglig vask, så må velge noe som ikke fremhever støv og sølesprut. Helst uten å bli kjedelig. Liker designet på Superben, så det vil jo være synd å ødelegge det med "feil" farge. Har litt tid på å bestemme meg ennå. 

Noen her som har cappuccino beige på ny Superb?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...