Gå til innhold
Snusmumrik

Snusmumriks Superb L&K 2.0TDI 190hk 4x4 DSG 2018


Anbefalte innlegg

Som relativt fersk på Skoda tenkte jeg det kunne være nyttig og delta på dette forumet. Har leaset en Octavia Scout i snart tre år, og det har ikke vært noe som helst tull med den. Da den skal leveres på nyåret var derfor Skoda en het kandidat ved kjøp av ny bil. Valget falt på 190hk diesel med 4x4 og litt utstyr. L&k varianten har jo det meste av det vi "trenger", så listen over tillegg ble ikke så lang. Cappuccino beige metallic, hengerfeste, reservehjul, varme i ratt og frontrute, ventilerte sorte seter, solgardin. Skvettlapper foran, matter og beskyttelse og understellsbehandling er også lagt til. Og Hakka9 piggdekk . Kan ikke nekte for at jeg gleder meg til å få den. Produksjonsuke er ikke bekreftet, men hos Albjerk mente de at den bør komme i god tid før Scouten leveres.

Er litt usikker på farven Cappuccino på superben, har ikke sett den live på ny superb. Ser bra ut på bilder synes jeg, og det er solgt en del i Sverige. Noen objektive synspunter fra forumet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @Snusmumrik :) 

Først av alt, her har du virkelig satt sammen en meget flott bil, utav det jeg leser her så er det vel bare et par små ting jeg ville ha lagt til. 

  1. Skvettlapper bak, for underkanten av fangeren bak blir nesten helt «sandblåst» etter en meget kort stund, klarlakken blir slitt bort og det blir helt matt der. Skvettlappene bak fungerer meget bra som beskyttelse mot dette, men de hjelper ikke på noe annet, til det er de (heldigvis) for små/korte. Jeg gjorde tabben å kjøre i nesten 6 mnd uten skvettlappene bak, og det angrer jeg veldig på nå. Ingen fasit, bare et velment råd.
  2. En eller annen form for beskyttelse oppå fangeren bak, enten en «usynlig» plastfolie, eller en eller annen beskyttelseslist, for der blir det som regel noen slite merker i lakken uansett hvor forsiktig en er.

 

Farge er en smakssak, så det skal jeg ikke si så mye om. Ikke mitt førstevalg, men en ser jo at det er del som velger den. Har vel ikke sett den på så mange Superber om jeg skal være helt ærlig, de fleste jeg har sett i den fargen har vært Octavia (og enkelte Yetier om jeg ikke husker helt feil der).......

 

Lykke til med ventingen, og en meget flott bil du har i bestilling her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk & takk?

Skvettlapper bak er nok lurt ja, skal få med det. Folie på bakfangeren er bestilt. 

Bor på bygda og har grusvei siste kilometeren hjem, så jeg vil ha en farge som ikke avslører hvert støvkorn. Av alternativene på fargekartet står det vel egentlig mellom business grey og cappuccino beige for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt førstevalg var Business Grey met. når vi skulle bestille vår Superb, men etter at 2 tenåringsdøtre fikk med seg sin mor på «laget» så ble jeg glatt «overkjørt», de bestilte Moon White met og med de samme felgene (Cassiopeia sort høyglans, en kontrast felg mellom alu og sorte kanter på eikene og selve felgringen) som stod på dem.vogna.

Som sagt så skulle det vært en Business Grey met bil og sølvfargede felger, men der hadde jeg ikke mye jeg skulle ha sagt mot 3 damer, selgeren lo godt for å si det slik.......... ;) 

Sølv er vel kanskje den mest varige fargen, men kanskje også en av de mest vanlige (og kjedelige).........

Den ser vel grei ut, men det er mye mer jobb med hvit enn en skulle tro, for her synes absolutt alt. Her er forøvrig et bilde av min Superb med de nevnte felgene, og ser du godt etter så ser du muligens skvettlappene bak også.

59d4a39c24778_2017-06-2211_10_24.jpg.5b99081e5ead1aa10c88cb3906ea1d76.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil du har, Superb III. Absulutt finest med rene farger og matchende kontraster. Men for vår del ville det kreve daglig vask, så må velge noe som ikke fremhever støv og sølesprut. Helst uten å bli kjedelig. Liker designet på Superben, så det vil jo være synd å ødelegge det med "feil" farge. Har litt tid på å bestemme meg ennå. 

Noen her som har cappuccino beige på ny Superb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...