Gå til innhold

Velkommen gjest!

Hvis du register deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Stian94

Ditec ceramic ultra

Anbefalte innlegg

I påvente av ny bil sitter jeg å funderer om jeg skal gå for dette produktet. Er TB bilpleie i Molde som leverer klargjøring. De anbefalte Ditec ceramic ultra.

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med dette? Er ikke interessert i tilbakemeldinger om vanlig ditec da det visstnok er ett annet produkt, som ikke vurderes. 

Alternativet er å bruke en lokal detailer som bruker en lakkforsegling kalt kamikaze ISM PRO.

Mer info om det her: http://grovencarspa.no/Tjenester/Lakkforsegling

Sistnevnte er litt billigere men varer bare i 18mnd før det må legges en ny behandling (får denne noe billigere) mens Ditec ceramic ultra kun trenger en kontrollvask 1 gang pr år (900kr) så skal det visstnok vare i 9 år, selv om jeg stiller meg tvilende til akkuat det.

Noen som har noen meninger??

Endret av Stian94

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Ditec Ceramic Ultra på bilen jeg fikk levert for 4 uker siden. Fikk det anbefalt av en venn som har kjørt med det siden i sommer. Jeg har ikke lange erfaringen selv altså, men dette passer iallefall meg slik det er beskrevet. Jeg er ikke typen som gidder å polere bilen, men nøyer meg med å dra over bilen med høytrykkspyler ca annenhver uke. Kjører i saltsuppe i Oslo-området vinterstid, og tenker det er lurt med ekstra beskyttelse, da jeg har planer om å ha bilen en god del år.

Endret av euphoria

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svar i emnet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Nyeste emner

• Siste Innlegg

• Takk for svar , kodiaq6011 , tror det ble gjort i bilforretningen , men skal prøve igjen .   Vance 
    • Nei. Hvilke motor, effekt og hvis du vet hvilke ecu som sitter i bilen. Motor kode?
    • Hei,har tenkt på d men vil ikke d slå ut på eu kontroll når dæm tar sånn co2 greier?😀
    • Jeg har brukt dynavin spillere i forskjellige biler. Utmerket kvalitet og oem utseende med alle muligheter som wifi, obd2 live data, DAB, ryggekamera, internett etc.. meget bra og stabil kvalitet på komponentene som blir brukt i spilleren.
    • Styreenheten til motor? Da var den sikkert defekt innvendig. Disse har igrunn lang levetid men kan skje når som helst. Når jeg åpner styreenheten bruker jeg varmepistol pga silikon rundt. Så de er godt bygget og tette.
    • Hei jeg er ny Skoda eier 2006 Octavia. Skal bytte ut eksisterende radio med integrert DAB radio / ryggekamera. Noen som har gode forslag. 
    • Hentet bilen i dag etter skifte av motorstyring. Alt vell så langt. De flyttet styreenheten over til annen bil og fikk samme feilen, så regner med det var årsaken. 
    • Du må angi en kode i bilen slik at den snakker med server. Trykk på connect appen i bilen så får du beskjed om aktivering.
    • Mim målte 176hk orginalt men jeg landet på 226 på hjul etter mye justering frem og tilbake pga økt diselforbruk.  Når det gjelder garanti så ryker den hvis de finner ut. Men som tidligere nevnt så er min bil taxi og har passert 80.000 km. Vært på serivice, pkk, ellers i tilknytting til motorlampe. Henta bilen fra verksted idag pga motorlampa og gløde lampa lyste. Så det er gjort mange grundige undersøkelser på styreenhet for å finne feil. Bilen har samtidig vært koblet opp mot server til vag for grunninstillinger. Alt som er mulig å omprogrammere er omprogrammert på min bil itillegg til 15 andre kodiaq i taxiflåten. Ellers har jeg kun kjørt mercedes og der har også alle bilene vært omprogrammert og tunet. Alle bilene er i trafikk p.r.dd.  Har ikke opplevd nien problemer med garantisak i tilknytting til tuning siden 2003/2004 Og helt riktig at dårlig tuning  gjør levetiden på motor ganske kort. Og personlig er jeg ikke glad i boxer som tilknyttes motoren så ecu blir manipulert. Taxi har mange forskjellige sjåfører og alle har sin kjørestil. Så tuning på mine biler er tilrettelagt for maks effekt, lite disel forbruk, lang levetid på motor og girkasse. Ene taxien har 1.745000km 2008 mod. Går som drosje enda. Ellers har vi gjennomsnitt på ca 1million.  Ps! Ferdig software filer er ikke å anbefale for noen. Alle justeringer må skje på orginal software.
    • Hvordan får jeg Skoda connect appen til og kommunisere med bilen . Har registrert meg  , og appen er oppe og kjører. Må jeg gjøre noe i bilen ?  Takknemlig for allle tips ..er nybegynner . 
  • Andre nye emner

• Andre nye innlegg

• Det er mulig. Har sett funtion for garsjeport åpner. Men har ikke rørt eller testet den. Men funksjonen er der..
    • Jeg ville vært veldig forsiktig med elekroniske duppedingser i en «ny» bil. Er produktet laget i Kina er det enda større mulighet for trøbbel. Jeg har selv erfaring med et USB strømuttak som gjorde at DAB radioen ble helt håpløs. Jeg opplevde også et par feilmeldinger på nødkommunikasjonutsyret som jeg ikke kunne forklare i samme periode. Elektronisk støy kan skape mye trøbbel. Funker det uten trøbbel så er det fint, men får du trøbbel med noe elektronisk utstyr i din bil, vet du nå hva som kan være grunn til problemet ditt 😉
    • Sålenge det ikke forstyrrer sikten din er det vel ingenting som skulle tilsi at de skulle være ulovlige. Biler blir levert orginalt med HUD så bør ikke være noe problem. 
    • Bestilte en duppeditt på Ebay og så fulgte det med ett head up display.
      Er disse lovlige å bruke, tenker på siden man må klistre på en"speil" på fronruten?
      https://www.ebay.com/itm/5-5-X3-ELM327-OBD2-HUD-Head-Up-Display-Bluetooth-Engine-Speed-Alarm-Speedometer/112346487326?hash=item1a285f5a1e:g:uTsAAOSwYvFZMiHR:rk:1:pf:0

Om Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Populær kategori: