Gå til innhold
Tor2r

Behandling av utvendig plast


Anbefalte innlegg

Mange biler har mye plast, blant annet min XC70. Plasten falmer fort i alle fall med mye bruk av avfettingsmidler.

Har i dag fått testet Gtechniq T1 Tyre andre Trim. 

Har ikke fått testet holdbarhet eller hvor effektivt skit preller av. Men det visuelle sier seg selv:

DSC_1330.JPG

DSC_1331.JPG

DSC_1332.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser kjempe bra ut :-)

 

Har testet en rekke produkter (ikke den du har der), og så å si alle holder en svært begrenset periode! Med unntak av Owatrol Polytrol! Hadde dette på samboerens Volvo sine plastdetaljer i fjor, da den var svært falmet, og tidligere eier hadde fått kjørt poleringsmaskin bortpå plasten flere steder, så plasten hadde mye hvite "flekker" som ikke mot seg vaske av!

Polytrol fikk vekk alt det hvite, det svarte ble svart å så ut som nytt igjen! Dette var som sagt i fjor sommer, og dette ser fortsatt like svart ut! Polytrol er også svært billig, og fåes kjøpt på Jernia etc!!

Tenkte dag var greit å dele, men mye mulig Gtechniq sin funker bra også :-)

Endret av Salcin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Ja, nå er det litt over 3 måneder siden behandling av plasten. Har vel kanskje kjørt bortimot 5000 km. Ikke hardhendt vask. Noe kjøring på grusveier.
Den våte plastlooken er borte. Lot en utørket flekk være igjen for å vise hvor mørk plasten kan bli.


Vannavprellingsegenskapene er nok på 40% av det det var vil jeg gjette. Krever litt mer når jeg vasker enn tidligere. Må "gnikke" litt mer. Ser mye bedre ut en før behandling i alle fall. Men tviler det holder så veldig godt gjennom vinteren.

20160915_110817.jpg

20160915_110823.jpg

Gjevnt over så står plasten fortsatt greit mot den svarte lakken. Hadde nok sett enda bedre ut om jeg hadde hatt lysere lakk.

20160915_110839.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Salcin skrev:

Har holdt temmelig godt ser jeg! Men som ett rimelig alternativ tipper jeg polytrol owatrol like godt :-) 

Ja, det blir neste produkt som skal prøves. Vet du hvordan den er i forhold til lukt? Har nemlig noen plastdeler ved innsteg som jeg også behandler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...