Gå til innhold
Stefan-VRS

Noen gode tips/bilder til 19 tommer til min VRS stasjonsvogn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Ken,

Takk for svar, synes Zito felgene dine ser bra ut. Det er noe i den duren jeg tenkte, men hos meg må de bli matt svart :)

Er det noe interesse her inne for å kjøpe mine Skoda Gemini 7,5 x 18 antrasittgrå? 4 stk naturligvis, ingen skader, veldig gode Continental Contisport dekk.

Pris på disse fra forhandler med dekk er kr. 6.800.- pr.stk

  • Lik 1
Skrevet (endret)

Kan jo finne noen felger som vises også. MÅ ikke absolutt være svarte felger vel....

(Bilde lånt på internettet, tror de heter OZ Formula).

19-Zoll-OZ-Formula-HLT-Alu’s-Tuning-Skoda-Octavia-RS-Challenge-2.jpg

Endret av Sjåføren
Skrevet (endret)
16 timer siden, Stefan-VRS skrev:

Hei Ken,

Takk for svar, synes Zito felgene dine ser bra ut. Det er noe i den duren jeg tenkte, men hos meg må de bli matt svart :)

Er det noe interesse her inne for å kjøpe mine Skoda Gemini 7,5 x 18 antrasittgrå? 4 stk naturligvis, ingen skader, veldig gode Continental Contisport dekk.

Pris på disse fra forhandler med dekk er kr. 6.800.- pr.stk

Ja takk, fornøyd med zito felgene. Bytta siden vi ikke hæle sorte felger, prøvde ett helt sommerhalvår å like de sorte bbs men nei. BBS felgene var greie de, vurderte å lakke dem, men kom over zito felgene i nærheten av oss her, så da ble det slik istedet. 

Mine zito er kjøpt her opprinnelig http://www.bilprodukter.no/ 

(var mistet ett kant emblem i ferien, fikk nye kant emblem i posten helt vederlagsfritt)

Synes vitterlig gemini felgene dine ser sorte ut ... bilde som lyver sikkert. 

Fin med de hjula du posta @Sjåføren og heeeelt enig om de må ikke være sorte ;)

Endret av Ken
Skrevet
1 time siden, Sjåføren skrev:

Kan jo finne noen felger som vises også. MÅ ikke absolutt være svarte felger vel....

(Bilde lånt på internettet, tror de heter OZ Formula).

19-Zoll-OZ-Formula-HLT-Alu’s-Tuning-Skoda-Octavia-RS-Challenge-2.jpg

Ja, de er fine de der, samme farge på bilen som det er hos meg :) grunnen til at jeg tenker sort ( jeg skal nok ikke kjøpe sorte felger, men ha de lakkert med plastidip ) jeg har foliert i matt svart den refleksen i fangeren bak og sidespeilene, og fått sotet baklamper, tenker også at få endå mørkere ruter i løpet av våren.

Takk for tips/bilde. Mønster/fasong på disse likte jeg :)

1 time siden, Ken skrev:

Ja takk, fornøyd med zito felgene. Bytta siden vi ikke hæle sorte felger, prøvde ett helt sommerhalvår å like de sorte bbs men nei. BBS felgene var greie de, vurderte å lakke dem, men kom over zito felgene i nærheten av oss her, så da ble det slik istedet. 

Mine zito er kjøpt her opprinnelig http://www.bilprodukter.no/ 

(var mistet ett kant emblem i ferien, fikk nye kant emblem i posten helt vederlagsfritt)

Synes vitterlig gemini felgene dine ser sorte ut ... bilde som lyver sikkert. 

Fin med de hjula du posta @Sjåføren og heeeelt enig om de må ikke være sorte ;)

:) Skal se på siden til bilprodukter, Gemini felgene mine er plastlakkert i matt svart, så at under "plasten" skjuler det seg helt strøkne Gemini felger med 225/40 R18 m/Continental SportContact 2 sommerdekk.

Vedlagt bilde før "plastikklakk"

Hvor kjøpte du denne "leppen" du har nederst på fangeren foran?

Gemini.jpg

Skrevet

Ahh ja det er "plastidip" på dem ja, duhh dønn ærlig, min mening dog..

Men må si at antrasitt felger er mye råere enn sorte felger sammen men den lekkre grå farga på bilen din. (har sett tidligere på grå lakk octavia/super b, merkelig godt jeg liker den fargen altså...)

HRE FF01 tarmac hadde blitt tøft ja tror jeg.

Leppa på fangeren min var på bilen levert ny april 2016, det eneste jeg har fiksa selv er sommehjula og øyelokkene. 

Skrevet

Hehe, ja smak og behag så klart når det kommer til farger og fargekombo så klart :)

Men takk, jeg rett og slett elsker fargen på bilen. Har også fått mange kommentarer fra fremmede som synes fargen er helt rå, mange spør om den er foliert. Fikk spørsmål fra en kar en gang "har de glemt å lakkere bilen etter grunning" Hehehe, den synes jeg var bra også :)

Ja, tror også HRE hadde blitt tøft. Men har egentlig bestemt meg for felger med flere eiker, litt mer retning dine Zito :)

  • Lik 1
Skrevet

haha ja 5x112 skal det være ja

Tenker meg om så går det nok med ET40, bbs felgene jeg hadde var 8" bredde og ET42 passa godt og fortsatt klaring i hjulhus, skjermbuekant osv. (kan ses i den andre tråden.)

original felgene bygger alt for lang inn i hjulkassa etter min smak. 

  • Lik 1
Skrevet

Ja, 40 Et skal gå fint. Ihht vognkort så er det 45 som er ET. Iflg reglene så kan man forkorte eller lenge avstanden med 15. Så at alt innafor 38-52 er ok. 

Jeg kommer til med å gå for 40/41/42 tenker jeg.

Takk igjen for alle input og tips :)

 

1 time siden, Ken skrev:

her da ønsker også bud, by 10k og bor du nærheten og kjørt å titta på og prøvemontert å da så B|  https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=109980184

Disse koster vel å merke ca kr. 13.000 .- 14.000  med de dekka helt nytt. ( før pruting hos forhandleren )

http://www.dekk24.no/?CMD=Product&PID=109044&CID=&Bil=2806&Next=Dekkvalg&Diameter=19

Fine felger egentlig, men billige dekk, jeg skal ha noen skikkelige dekk. Vil gjerne ha litt bedre grep enn jeg har i dag. Og Contisport 2 er veldig bra dekk som koster oppmot 3000.- pr stk.

  • Lik 1
Skrevet

Jau, prut som fxxx det. Sia dem er ny og rulla 25 bare så har han sikkert kvittering også, kan jo hende han ha handla dyrt anna sted. 

Enten selg dekka (eller bruk dem opp, funka sikkert), kjøp bedre dekk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...