Gå til innhold
Stefan-VRS

Noen gode tips/bilder til 19 tommer til min VRS stasjonsvogn?


Anbefalte innlegg

Hei Ken,

Takk for svar, synes Zito felgene dine ser bra ut. Det er noe i den duren jeg tenkte, men hos meg må de bli matt svart :)

Er det noe interesse her inne for å kjøpe mine Skoda Gemini 7,5 x 18 antrasittgrå? 4 stk naturligvis, ingen skader, veldig gode Continental Contisport dekk.

Pris på disse fra forhandler med dekk er kr. 6.800.- pr.stk

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Stefan-VRS skrev:

Hei Ken,

Takk for svar, synes Zito felgene dine ser bra ut. Det er noe i den duren jeg tenkte, men hos meg må de bli matt svart :)

Er det noe interesse her inne for å kjøpe mine Skoda Gemini 7,5 x 18 antrasittgrå? 4 stk naturligvis, ingen skader, veldig gode Continental Contisport dekk.

Pris på disse fra forhandler med dekk er kr. 6.800.- pr.stk

Ja takk, fornøyd med zito felgene. Bytta siden vi ikke hæle sorte felger, prøvde ett helt sommerhalvår å like de sorte bbs men nei. BBS felgene var greie de, vurderte å lakke dem, men kom over zito felgene i nærheten av oss her, så da ble det slik istedet. 

Mine zito er kjøpt her opprinnelig http://www.bilprodukter.no/ 

(var mistet ett kant emblem i ferien, fikk nye kant emblem i posten helt vederlagsfritt)

Synes vitterlig gemini felgene dine ser sorte ut ... bilde som lyver sikkert. 

Fin med de hjula du posta @Sjåføren og heeeelt enig om de må ikke være sorte ;)

Endret av Ken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjåføren skrev:

Kan jo finne noen felger som vises også. MÅ ikke absolutt være svarte felger vel....

(Bilde lånt på internettet, tror de heter OZ Formula).

19-Zoll-OZ-Formula-HLT-Alu’s-Tuning-Skoda-Octavia-RS-Challenge-2.jpg

Ja, de er fine de der, samme farge på bilen som det er hos meg :) grunnen til at jeg tenker sort ( jeg skal nok ikke kjøpe sorte felger, men ha de lakkert med plastidip ) jeg har foliert i matt svart den refleksen i fangeren bak og sidespeilene, og fått sotet baklamper, tenker også at få endå mørkere ruter i løpet av våren.

Takk for tips/bilde. Mønster/fasong på disse likte jeg :)

1 time siden, Ken skrev:

Ja takk, fornøyd med zito felgene. Bytta siden vi ikke hæle sorte felger, prøvde ett helt sommerhalvår å like de sorte bbs men nei. BBS felgene var greie de, vurderte å lakke dem, men kom over zito felgene i nærheten av oss her, så da ble det slik istedet. 

Mine zito er kjøpt her opprinnelig http://www.bilprodukter.no/ 

(var mistet ett kant emblem i ferien, fikk nye kant emblem i posten helt vederlagsfritt)

Synes vitterlig gemini felgene dine ser sorte ut ... bilde som lyver sikkert. 

Fin med de hjula du posta @Sjåføren og heeeelt enig om de må ikke være sorte ;)

:) Skal se på siden til bilprodukter, Gemini felgene mine er plastlakkert i matt svart, så at under "plasten" skjuler det seg helt strøkne Gemini felger med 225/40 R18 m/Continental SportContact 2 sommerdekk.

Vedlagt bilde før "plastikklakk"

Hvor kjøpte du denne "leppen" du har nederst på fangeren foran?

Gemini.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh ja det er "plastidip" på dem ja, duhh dønn ærlig, min mening dog..

Men må si at antrasitt felger er mye råere enn sorte felger sammen men den lekkre grå farga på bilen din. (har sett tidligere på grå lakk octavia/super b, merkelig godt jeg liker den fargen altså...)

HRE FF01 tarmac hadde blitt tøft ja tror jeg.

Leppa på fangeren min var på bilen levert ny april 2016, det eneste jeg har fiksa selv er sommehjula og øyelokkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja smak og behag så klart når det kommer til farger og fargekombo så klart :)

Men takk, jeg rett og slett elsker fargen på bilen. Har også fått mange kommentarer fra fremmede som synes fargen er helt rå, mange spør om den er foliert. Fikk spørsmål fra en kar en gang "har de glemt å lakkere bilen etter grunning" Hehehe, den synes jeg var bra også :)

Ja, tror også HRE hadde blitt tøft. Men har egentlig bestemt meg for felger med flere eiker, litt mer retning dine Zito :)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha ja 5x112 skal det være ja

Tenker meg om så går det nok med ET40, bbs felgene jeg hadde var 8" bredde og ET42 passa godt og fortsatt klaring i hjulhus, skjermbuekant osv. (kan ses i den andre tråden.)

original felgene bygger alt for lang inn i hjulkassa etter min smak. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 40 Et skal gå fint. Ihht vognkort så er det 45 som er ET. Iflg reglene så kan man forkorte eller lenge avstanden med 15. Så at alt innafor 38-52 er ok. 

Jeg kommer til med å gå for 40/41/42 tenker jeg.

Takk igjen for alle input og tips :)

 

1 time siden, Ken skrev:

her da ønsker også bud, by 10k og bor du nærheten og kjørt å titta på og prøvemontert å da så B|  https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=109980184

Disse koster vel å merke ca kr. 13.000 .- 14.000  med de dekka helt nytt. ( før pruting hos forhandleren )

http://www.dekk24.no/?CMD=Product&PID=109044&CID=&Bil=2806&Next=Dekkvalg&Diameter=19

Fine felger egentlig, men billige dekk, jeg skal ha noen skikkelige dekk. Vil gjerne ha litt bedre grep enn jeg har i dag. Og Contisport 2 er veldig bra dekk som koster oppmot 3000.- pr stk.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, prut som fxxx det. Sia dem er ny og rulla 25 bare så har han sikkert kvittering også, kan jo hende han ha handla dyrt anna sted. 

Enten selg dekka (eller bruk dem opp, funka sikkert), kjøp bedre dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...