Gå til innhold
OmegaPO

Tåkelys


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg også montert mine. 

Fikk ikke feilmelding uten ekstra motstandene, så de er ikke montert.

Meget fornøyd med fargetemperaturen på hele fronten nå ja ?

Skal sjekke lysstyrken senere ikveld når det er blitt mørkt.

IMG_20180303_184824936.jpg

IMG_20180305_172121232_HDR.jpg

IMG_20180305_172216721_HDR.jpg

  • Lik 1
Skrevet
1 time siden, Ken skrev:

Da har jeg også montert mine. 

Fikk ikke feilmelding uten ekstra motstandene, så de er ikke montert.

Meget fornøyd med fargetemperaturen på hele fronten nå ja ?

Skal sjekke lysstyrken senere ikveld når det er blitt mørkt.

IMG_20180303_184824936.jpg

IMG_20180305_172121232_HDR.jpg

IMG_20180305_172216721_HDR.jpg

Ser bra ut!

 

Skrevet

Da har jeg vært ut i mørket, dem lyser ikke like godt som 35w halogen nei. Så stemmer det @OmegaPO

Ingen møtende biler blinket irritert. 

Bilde 1 halogen kun grøftelys

Bilde 2 led kun grøftelys

IMG_20180303_185052621.jpg

IMG_20180305_193306885.jpg

Lyser dine med mere lysmengde mener du @Jan Broder

Fornøyd jeg bortsett fra at de ikke har så mye lysmengde.

  • Lik 1
Skrevet

Skal ta noen bilder i morgen. Ser ut som mine lyser litt mer ja. 
Jeg fikk ikke feilmeldinger med en gang - de kom etter litt tid. Men jeg lever greit med det. 
Monterer inn motstand til våren.

  • Lik 1
Skrevet (endret)

Morn

Når jeg ser på de bildene du ha lagt inn på side 1 så ser det ut som det er mere lys-styrke (lumen) fra dine led-pærer..

Har en kompis som med 2016 passat som med led hovedlys og DRL og halogen grøftlys/tåkelys, han vil også bytte til led for å få alt hvitt. Så han tar mine nåværende pærer hvis jeg bestemmer med for å skifte til de andre led-pærene.

Jeg testet motstandene igår, og de ble jækelsk varme så pass på at de enten henger fritt i luft eller montert på stål.

Så pass på å montere så motstandene ikke kommer i kontakt med plast/andre ledninger !!

 

Da venter jeg spent på bilde @Jan Broder ;) (Ta ett innfra bilen slik jeg har gjort da, bli enkelt å se forskjell)

Endret av Ken
Skrevet

1.thumb.jpg.fa9f1780c2f48d0dc949114fe7d5c7ed.jpg

Halogen nærlys

1-2.thumb.jpg.cac5a7999d544c399db697493f22acdc.jpg

Halogen nærlys + LED tåkelys

1-3.thumb.jpg.ec5ac536c297a20ec49b09a9de469271.jpg

Park LED + LED tåkelys

1-5.thumb.jpg.1960f7717c47ec3ab245b0cc5e5d0795.jpg

Fjernlys halogen

1-6.thumb.jpg.023d67e45392d3edbeb1a9ea9c8527d3.jpg

Halogen fjernlys + LED tåkelys

Synes dette illustrerer ganske realistisk hvorledes jeg opplever lysene med og uten LED tåkelys/grøftelys.
Setter veldig stor pris på opplysningen jeg får på sidene da det er uhyggelig med påkjørsler av vilt her i Farsund.
Ca 1 rådyr hver 3 dag  + en hjort eller en elg i ny og ned. 98 utrykninger i 2017. Og en av de som rykker ut er undertegnede.

Vi gjerne tilføye følgende i forhold til lys på min Octavia.
- Generelt gode nær og fjernlys
- At fjernlysene følger hjulene når de svinger er helt fenomenalt bra! Har aldri kjørt en bil med så bra fjernlys!
- Når jeg tenner LED grøftelys så forsvinner denne funksjonen - fjernlyset fokuseres nå rett fram uten svingfunksjon - men dette gir en veldig fin oversikt til feltene langs grøftekantene. (Men jeg vill helt ikke være den bilen som kommer mot meg i dette moduset)
- Neddimming  skjer automatisk på fjernlyset - men jeg klasket inn LED grøftelyset manuelt med venstre hånd. Fungerer meget bra

Vurderer Rigid SR20 Combo intergrert INN i grillen - men er ikke sikker... (sommerarbeid)

  • Lik 1
Skrevet

Ja det ser bra ut. Fine bilder, se litt nærmere på det i morgen på PC skjerm.

Og det du nevner om hvorfor de er ønskelig å kjøre med, er akkurat grunnen jeg har også.

Har selv fått Bambi i fronten noen anledninger, heldigvis klart å unngått hjort som vi også har mye av her på Møre.

 

Skrevet

God kveld. 

Da har jeg montert de nye pærene. 

Det var saker ja @Jan Broder 

 Disse ligna litt bedre kontra halogen. 

Skal stille meg på veien samme sted som jeg tok de andre bildene så får skikkelig sammenligning av disse også.

Men obs ps, må passe på at pærene er rett juster når de står montert inni lykta. Så ikke lysbildet bli feil og sender ut en hel masse strølys som ikke er bra for møtende trafikk.

De skal stå helt i lodd slik at diodene lyser til høyre og venstre inni lykta på reflektoren. 

Hvis ikke må settskruen/e løses og sokkelen vrides til det er rett (lodd høyre/venstre)

  • 5 måneder senere...
Skrevet
På 13.3.2018 den 21.30, Ken skrev:

God kveld. 

Da har jeg montert de nye pærene. 

Det var saker ja @Jan Broder 

 Disse ligna litt bedre kontra halogen. 

Skal stille meg på veien samme sted som jeg tok de andre bildene så får skikkelig sammenligning av disse også.

Men obs ps, må passe på at pærene er rett juster når de står montert inni lykta. Så ikke lysbildet bli feil og sender ut en hel masse strølys som ikke er bra for møtende trafikk.

De skal stå helt i lodd slik at diodene lyser til høyre og venstre inni lykta på reflektoren. 

Hvis ikke må settskruen/e løses og sokkelen vrides til det er rett (lodd høyre/venstre)

Er du fortsatt fornøyd med LED pærene? 

Feilmeldinger osv?

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 8/18/2018 den 18.44, Bjørn-O skrev:

Er du fortsatt fornøyd med LED pærene? 

Feilmeldinger osv?

Hei, ikke vært inne her på en stund, ikke fått mail varsel heller.

Men ja er fornøyd, ingen feilmeldinger på disse nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...