Gå til innhold
OmegaPO

Tåkelys


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg også montert mine. 

Fikk ikke feilmelding uten ekstra motstandene, så de er ikke montert.

Meget fornøyd med fargetemperaturen på hele fronten nå ja ?

Skal sjekke lysstyrken senere ikveld når det er blitt mørkt.

IMG_20180303_184824936.jpg

IMG_20180305_172121232_HDR.jpg

IMG_20180305_172216721_HDR.jpg

  • Lik 1
Skrevet
1 time siden, Ken skrev:

Da har jeg også montert mine. 

Fikk ikke feilmelding uten ekstra motstandene, så de er ikke montert.

Meget fornøyd med fargetemperaturen på hele fronten nå ja ?

Skal sjekke lysstyrken senere ikveld når det er blitt mørkt.

IMG_20180303_184824936.jpg

IMG_20180305_172121232_HDR.jpg

IMG_20180305_172216721_HDR.jpg

Ser bra ut!

 

Skrevet

Da har jeg vært ut i mørket, dem lyser ikke like godt som 35w halogen nei. Så stemmer det @OmegaPO

Ingen møtende biler blinket irritert. 

Bilde 1 halogen kun grøftelys

Bilde 2 led kun grøftelys

IMG_20180303_185052621.jpg

IMG_20180305_193306885.jpg

Lyser dine med mere lysmengde mener du @Jan Broder

Fornøyd jeg bortsett fra at de ikke har så mye lysmengde.

  • Lik 1
Skrevet

Skal ta noen bilder i morgen. Ser ut som mine lyser litt mer ja. 
Jeg fikk ikke feilmeldinger med en gang - de kom etter litt tid. Men jeg lever greit med det. 
Monterer inn motstand til våren.

  • Lik 1
Skrevet (endret)

Morn

Når jeg ser på de bildene du ha lagt inn på side 1 så ser det ut som det er mere lys-styrke (lumen) fra dine led-pærer..

Har en kompis som med 2016 passat som med led hovedlys og DRL og halogen grøftlys/tåkelys, han vil også bytte til led for å få alt hvitt. Så han tar mine nåværende pærer hvis jeg bestemmer med for å skifte til de andre led-pærene.

Jeg testet motstandene igår, og de ble jækelsk varme så pass på at de enten henger fritt i luft eller montert på stål.

Så pass på å montere så motstandene ikke kommer i kontakt med plast/andre ledninger !!

 

Da venter jeg spent på bilde @Jan Broder ;) (Ta ett innfra bilen slik jeg har gjort da, bli enkelt å se forskjell)

Endret av Ken
Skrevet

1.thumb.jpg.fa9f1780c2f48d0dc949114fe7d5c7ed.jpg

Halogen nærlys

1-2.thumb.jpg.cac5a7999d544c399db697493f22acdc.jpg

Halogen nærlys + LED tåkelys

1-3.thumb.jpg.ec5ac536c297a20ec49b09a9de469271.jpg

Park LED + LED tåkelys

1-5.thumb.jpg.1960f7717c47ec3ab245b0cc5e5d0795.jpg

Fjernlys halogen

1-6.thumb.jpg.023d67e45392d3edbeb1a9ea9c8527d3.jpg

Halogen fjernlys + LED tåkelys

Synes dette illustrerer ganske realistisk hvorledes jeg opplever lysene med og uten LED tåkelys/grøftelys.
Setter veldig stor pris på opplysningen jeg får på sidene da det er uhyggelig med påkjørsler av vilt her i Farsund.
Ca 1 rådyr hver 3 dag  + en hjort eller en elg i ny og ned. 98 utrykninger i 2017. Og en av de som rykker ut er undertegnede.

Vi gjerne tilføye følgende i forhold til lys på min Octavia.
- Generelt gode nær og fjernlys
- At fjernlysene følger hjulene når de svinger er helt fenomenalt bra! Har aldri kjørt en bil med så bra fjernlys!
- Når jeg tenner LED grøftelys så forsvinner denne funksjonen - fjernlyset fokuseres nå rett fram uten svingfunksjon - men dette gir en veldig fin oversikt til feltene langs grøftekantene. (Men jeg vill helt ikke være den bilen som kommer mot meg i dette moduset)
- Neddimming  skjer automatisk på fjernlyset - men jeg klasket inn LED grøftelyset manuelt med venstre hånd. Fungerer meget bra

Vurderer Rigid SR20 Combo intergrert INN i grillen - men er ikke sikker... (sommerarbeid)

  • Lik 1
Skrevet

Ja det ser bra ut. Fine bilder, se litt nærmere på det i morgen på PC skjerm.

Og det du nevner om hvorfor de er ønskelig å kjøre med, er akkurat grunnen jeg har også.

Har selv fått Bambi i fronten noen anledninger, heldigvis klart å unngått hjort som vi også har mye av her på Møre.

 

Skrevet

God kveld. 

Da har jeg montert de nye pærene. 

Det var saker ja @Jan Broder 

 Disse ligna litt bedre kontra halogen. 

Skal stille meg på veien samme sted som jeg tok de andre bildene så får skikkelig sammenligning av disse også.

Men obs ps, må passe på at pærene er rett juster når de står montert inni lykta. Så ikke lysbildet bli feil og sender ut en hel masse strølys som ikke er bra for møtende trafikk.

De skal stå helt i lodd slik at diodene lyser til høyre og venstre inni lykta på reflektoren. 

Hvis ikke må settskruen/e løses og sokkelen vrides til det er rett (lodd høyre/venstre)

  • 5 måneder senere...
Skrevet
På 13.3.2018 den 21.30, Ken skrev:

God kveld. 

Da har jeg montert de nye pærene. 

Det var saker ja @Jan Broder 

 Disse ligna litt bedre kontra halogen. 

Skal stille meg på veien samme sted som jeg tok de andre bildene så får skikkelig sammenligning av disse også.

Men obs ps, må passe på at pærene er rett juster når de står montert inni lykta. Så ikke lysbildet bli feil og sender ut en hel masse strølys som ikke er bra for møtende trafikk.

De skal stå helt i lodd slik at diodene lyser til høyre og venstre inni lykta på reflektoren. 

Hvis ikke må settskruen/e løses og sokkelen vrides til det er rett (lodd høyre/venstre)

Er du fortsatt fornøyd med LED pærene? 

Feilmeldinger osv?

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 8/18/2018 den 18.44, Bjørn-O skrev:

Er du fortsatt fornøyd med LED pærene? 

Feilmeldinger osv?

Hei, ikke vært inne her på en stund, ikke fått mail varsel heller.

Men ja er fornøyd, ingen feilmeldinger på disse nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei! Har en 2018 kodiaq sportline som jeg lurer på å montere ledbar/ekstralys på. Noen som har bilder å vise? Forslag til ledbar og monteringsmetode? Noen som har montert inni grill under skilt?
    • Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
    • Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...