Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Pent-O

Octavia 1.2 tsi 2011 mod

Recommended Posts

Hei

Vurderer og handle denne typen.Noen som har noen erfaringer med denne, hvordan den er på viterføre, priser på deler,feil som går igjen etc 

Noen 2011 modeller har jo fortsatt litt garanti igjen evt så har garantiperioden nettopp gått ut og det bør jo ikke foreligge store mangler, eller feil i det hele tatt nesten.

God bil på vinterføret. Kommer også an på dekka du velger selvfølgelig. Selv liker jeg pigg, VELDIG fornøyd med Hakka 8.

Det er neppe noe stort problem, jeg har eid bensinbiler med små motorer tidligere og det var ikke noe større problem med framkommerligheten med de enn med det jeg har eid av dieselbiler med fwd. Gode dekk er en selvfølge selvsagt. 

Edited by CitizenX

Helt topp:D!

Da har jeg avtalt med selger at jeg skal kjøpe bilen.Henter den på fredag,må fly fra trondheim til oslo,blir en fin tur tilbake til trondheim da.

Alltid moro å ha en litt lengre tur hjem med ny bil. Jeg bor langt nord og har hatt både 800 og 1300 km hjem etter nybilkjøp :)

Man blir jo veldig godt kjent med bilen for å si det sånn!

22 timer siden, CitizenX skrev:

@Tor2r: Kjørte 2184 km når jeg hentet den første nyere bilen min, en 2005 Ford Focus GHIA med 109 kjappe dieselhester :D

heheheh :D greit, den der vant du ja!

Reply to this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Emner

• Siste Innlegg

• Var det jeg trodde også, så får ringe på tirsdag 🙂 Takker for svar
    • 255/55R20 er intet mindre enn kjempefeil, ikke bare er de ulovlige ift riktig rulleomkrets, det er med 9.5% avvik nesten dobbelt av det som er lov å endre når det kommer til rulleomkrets.  Her har forhandler tatt feil dekksett tror jeg. 
    • Skulle montere sommerhjulene på min nye Kodiaq. Ble levert med vinterdekk, derfor ikke prøvd sommerdekkene. Dimensjonen på sommerdekk/felg er 255/55 R20. Kan det stemme at denne dimensjonen leveres originalt? Er originale dekk/felger som er levert fra forhandler. Får ikke montert dekkene fremme da det virker som de tar borti fjærskålen. Ser i vognkortet at original dimensjon skal være 235/45 R20. Skal dette oppsettet jeg har passe eller må det rett og slett leveres inn igjen?
    • Kassen du har i din Scout nå (DQ-250) har blitt faset ut og nå kommer Octavia med DQ-381 som er 7-trinns, dette er også en mye bedre girkasse enn DQ-250.
    • Den hadde først 220, men etter WLTP fikk den offisielt 230.
    • Da har den blitt oppgradert, for Tiguan Allspace hadde 220hk når den kom etter hva en kollega av meg sier, for han har en slik. Men nå har ikke jeg sett på hverken vognkort eller lest i noen lister, referer kun til hva han som eier en av de første bilene som kom til landet med den motoren har...........  Det sa selgeren til meg at i første omgang hadde med at den solgte for lite her i Norge når det gjelder Superb med 2,0/220hk TSi. Men den kan selvfølgelig være tilgjengelig i resten av Europa fremdeles for alt jeg vet. Den forsvant jo også fra Ocatvia VRS etter hvert her i Norge også, så kom 230hk og 245 hk versjonene i stedet. Men om de fremdeles har 220hk VRS Octavia tilgjengelig i resten av Europa fremdeles, skal jeg ikke si noe om.........
    • Ja det er litt slik jeg også tenker på med vår Scout, i en muligens tilsvarende bakke som det du nevner her @BGB, så hadde Superben jeg hadde valgt D4 muligens også D5. Mens Scouten fort er minst ett trinn lavere (enn Superben), i en del tilfeller også to trinn lavere gir, og det tror jeg også vil ha litt innvirkning på totalforbruket. Tyngden på bilene er jo stort sett lik, det er jo litt forskjell på aerodynamikken på en Superb med litt senket DCC, og en forhøyet Scout, om 4x4 (Haldex) krever noe ekstra drivstoff når det ikke er behov for det vet jeg ikke. Men blir vel ikke overrasket om det bidrar til et ørlite ekstra forbruk det også. Den største årsaken vil jeg nok rett og slett tro at har med at det er en 6 trinns DSG kasse på Scout, mot DSG 7 på Superb. Selv om jeg selvfølgelig mye heller vil ha DSG 6 kassa om en tenker på hva de tåler av belastninger, det er det ingen tvil om. Så at du ser frem til en mer moderne DSG kasse med et trinn ekstra i forhold til den du har på Octavia Scouten din forstår jeg godt @BGB  
    • En utrolig frustrerende ting med vår 6-trinns (dq-250) er at den legger seg i et unaturlig høyt gir ofte.  Vi har en lang slak bakke opp til der vi bor som er 60-sone. Ligger jeg i 60 velger bilen 3 gir i D, dytter jeg spaken til manuell modus sier mfd at jeg skal gire til 4, men den girer altså ikke selv til 4 i samme situasjon. Det gledes til dq-381. 
    • Ja, på aktiv kjøring går det betraktelig mer bensin. Men jeg gir litt opp når jeg kjører Trondheim-Oslo. Det er jo kameraovervåking og køer hele veien, så kampen jeg kjemper er primært mot å sovne. Dyrt er det faen meg også mht bompenger. 
    • Hei du Helt siden jeg så Velvet Red Sportline når den først ble lansert ble jeg bergtatt og tenkte at denne skulle jeg ha som familiebil en gang. Grunnen til at jeg valgte Sportline over L&K var først og fremst setene, det sorte taktrekket og den sorte optikken utvendig. Jeg har prøvd setene i begge bilene og her er Sportline setene klart mye bedre, dette vil naturligvis være individuelt, i mine øyne ser de utrolig mye penere ut i tillegg. Teknisk sett er det jo ingen forskjell på bilene, så valget blir basert litt preferanser, om man liker krom, lyst tak osv. Sportline føler jeg er mer sportslig og L&K føler jeg blir mer klassisk pen. Mulig det er en del mer standard-utstyr på L&K, dette kan sikkert noen andre bekrefte/avkrefte - sistnevnte er jo over 30k dyrere enn Sportline (190 TSI). Tiguan har 230hk i sin versjon, men er nok samme motoren. Hvorfor motoren ikke er i prislistene vet jeg ikke, den er nok fortsatt tilgjengelig, de norske prislistene forandrer jo seg ofte.
  • Other new topics

• Andre nye innlegg

• Flott Scout du har @BGB 😊 Må si de felgene du har her gjør seg mye bedre i sølv enn de gjør i den mørke grå fargen jeg har på mine vinterfelger, men de får nok være som de er, for å omlakkere dem koster vel nesten det samme som nye felger.........
    • Sparker tråden i gang. Tok en rask vårshine (rask = 3 timer) med hele pakka fra Surfex HD, Prickbort, Korrosol, skumming og nedvask . I tillegg til detalj-rengjøring i dørterskler, hengsler osv. Etter litt kjapp oppfriskning av dekksider og sort plast så ble det bra - vinterdekk er fortsatt på, legger om etter påskeferien. Denne bilen er i mitt eie bare noen få uker til så mulig dette var siste vasken før en knall rød Kodiaq Sportline tar over.  
    • Mange forum har en slik tråd, kunne ikke finne en her så da lager vi en. Mange har flotte biler uten å ha tråd, vis den frem her. Regler: Bilder av din egen bil (uansett biltype - alle merker er lov) Gjerne info om modifikasjoner, hjul, senk etc Ikke quote bilde-innlegg (bruk @navn ) i stedet Ingen lange diskusjoner - kommentarer er ok   Vis frem stoltheten!
    • Jeg ville vært veldig forsiktig med elekroniske duppedingser i en «ny» bil. Er produktet laget i Kina er det enda større mulighet for trøbbel. Jeg har selv erfaring med et USB strømuttak som gjorde at DAB radioen ble helt håpløs. Jeg opplevde også et par feilmeldinger på nødkommunikasjonutsyret som jeg ikke kunne forklare i samme periode. Elektronisk støy kan skape mye trøbbel. Funker det uten trøbbel så er det fint, men får du trøbbel med noe elektronisk utstyr i din bil, vet du nå hva som kan være grunn til problemet ditt 😉

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

• Create New...