Gå til innhold
JCH

Dårlig lyd fra Canton anlegget?


Anbefalte innlegg

Hei,

er det flere som har dårlig lyd fra canton-anlegget? Ved DAB bruk, høres det greit ut. men med en gang man bruker BT eller USB kabel blir lyden rett og slett søppel. høye lyder av symbaler bryter ved litt lyd. lyden går rett og slett over til "kans" ved høye toner.

Bruker spotify med extreme quality på hver sang. I min 2001 Passat, høres lyden flott ut over anlegget der, via BT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd en annen kabel? Og renset kontakten på mobilen? Tannpirker er fint å rense ut kontakten med. 

Utenom det kan jeg kun si at dårlige innstiller på equalizer gjøre lyden rar hos meg. Prøv standard innstiller, og optimalisering til fører istedet for ^alle^. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg opplever ikke forskjell ut ifra hvilken kilde jeg bruker.  Synes forøvrig Canton-anlegget i denne bilen var skuffende. Sammenligner da med anlegget i Golf og det er jo stor forskjell synes jeg. Dårlig bass og trøkk, selv med subwoofer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/2/2019 at 9:28 AM, Skoda said:

Hei

Jeg opplever ikke forskjell ut ifra hvilken kilde jeg bruker.  Synes forøvrig Canton-anlegget i denne bilen var skuffende. Sammenligner da med anlegget i Golf og det er jo stor forskjell synes jeg. Dårlig bass og trøkk, selv med subwoofer.

er enig med deg der, forferdelig dårlig anlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Jeg er helt sinnsykt imponert over Canton i Kodiaq, noe av det beste jeg har hørt når det kommer til bass og styrke. Og jeg har hatt både Bose og B&O i Audi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, BGB skrev:

Jeg er helt sinnsykt imponert over Canton i Kodiaq, noe av det beste jeg har hørt når det kommer til bass og styrke. Og jeg har hatt både Bose og B&O i Audi. 

Jeg plages med lydkvalitet enten det er via USB, eller via BT.  Dab virker klar og tydelig. men bruker DAB sjeldent. da jeg mest bruker spotify på mobilen ( og ja, streamer på Extreme quality) uten noe godt resultat.  Bruker du noe standard instilling? som feks ; Fører, alle osv? Bruker du surround sound? eks hvor mye?

kan også nevne hvis jeg bruker USB og spiller fra Mirror link, så får jeg ikke stille lyden i nærheten så høyt som via BT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, JCH said:

Jeg plages med lydkvalitet enten det er via USB, eller via BT.  Dab virker klar og tydelig. men bruker DAB sjeldent. da jeg mest bruker spotify på mobilen ( og ja, streamer på Extreme quality) uten noe godt resultat.  Bruker du noe standard instilling? som feks ; Fører, alle osv? Bruker du surround sound? eks hvor mye?

kan også nevne hvis jeg bruker USB og spiller fra Mirror link, så får jeg ikke stille lyden i nærheten så høyt som via BT.

Jeg knota det til i starten selv. Men så satte jeg alt tilbake til normalen, og optimalisering til foran eller fører. Begge de to fungerer langt bedre enn optimalisering for alle. Med mindre du har passasjerer. Kan prøve å huske å ta bilde neste gang jeg er ute og kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, JCH skrev:

Jeg plages med lydkvalitet enten det er via USB, eller via BT.  Dab virker klar og tydelig. men bruker DAB sjeldent. da jeg mest bruker spotify på mobilen ( og ja, streamer på Extreme quality) uten noe godt resultat.  Bruker du noe standard instilling? som feks ; Fører, alle osv? Bruker du surround sound? eks hvor mye?

kan også nevne hvis jeg bruker USB og spiller fra Mirror link, så får jeg ikke stille lyden i nærheten så høyt som via BT.

 

Pr nå står alt som fra fabrikk, jeg har ikke rukket å sjekke hva som er best. Den står med optimalisering for alle nå, og som nevnt, lyden er fenomenal - både fra DAB og streamet fra Spotify.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...