Gå til innhold
Core2Duo

Medlemsfordeler snart i gang!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jobber jeg for fullt for å få i gang medlemsfordeler her på Skodaforum. Alt vil være på plass SENEST innen utgangen av 1. kvartal 2019, men går alt etter planen nå, er alt oppe og går noe raskere enn som så. :) Alt er gratis, og det kommer det selvfølgelig også til å være i fremtiden!

"Etter 100 oppnådde innlegg her på Skodaforum, vil det dukke opp et knippe rabattavtaler man fritt kan benytte seg av. Rabattavtalene, og hvilke nettbutikker vi har inngått avtale med, vil du finne i underkategoriene."

  • Lik 2
  • 4 uker senere...
Skrevet

Misforstår jeg eller er det slik at man må ha skrevet minst 100 innlegg for å få ta del i de kommende medlemsfordelene?

Skrevet

Det er en skummelt regel, å bli medlem burde være kravet. I en tid der mye av aktivitet flyttes til facebook, instagram osv burde dere gjøre det mest mulig attraktivt å være medlem på et forum. 

Tro meg, jeg er også medlem av norges største merkeforum - VACN, og der merkes dette svært godt. Og der er nok de beste avtalene i landet.

 

My two cents. 

Skrevet
50 minutter siden, Tryggvis skrev:

Misforstår jeg eller er det slik at man må ha skrevet minst 100 innlegg for å få ta del i de kommende medlemsfordelene?

Neida, du misforstår ikke. Etter du har skrevet ditt innlegg nummer 100 vil det dukke opp medlemsfordeler hos deg. :)

 

4 minutter siden, BGB skrev:

Det er en skummelt regel, å bli medlem burde være kravet. I en tid der mye av aktivitet flyttes til facebook, instagram osv burde dere gjøre det mest mulig attraktivt å være medlem på et forum. 

Tro meg, jeg er også medlem av norges største merkeforum - VACN, og der merkes dette svært godt. Og der er nok de beste avtalene i landet.

Å ha et krav om kun "å bli medlem" på forumet, så hadde det ikke blitt noe av disse medlemsfordelene, da forhandlere rett og slett ikke ville ha blitt med på dette opplegget.

Eller er jo alternativet å begynne å ta betalt for medlemskap her på forumet. Jeg vet ikke om det er så interessant? VACN koster vel 600 kr/år skal du ha tilgang til disse avtalene. Jeg kan garantere deg at de ikke hadde hatt de beste avtalene i landet, hadde VACN vært gratis. :)

Skrevet

Så det er forhandlerene og samarbeidspartnere som har satt dette kravet?

Å ta betalt for et medlemskap er ganske smart faktisk, det hever grensen for de som virkelig ønsker å bli medlem. I tillegg så får klubben noen kr på bok til feks banekjøring, teknisk drift etc. 

Dette er ikke min business så jeg skal ikke blande meg ytterligere, var ment som et tips bare :)

Skrevet (endret)

Jeg har ingen sterke meninger på dette. Men jeg er usikker på om det å «tvinge» folk til å skrive mest mulig innlegg er veien å gå. Kan få nok av folk som kommenterer i alle retninger på vei til målet om å nå 100 innlegg også. 

Hva med å dele å dele medlemene i 2 grupper. Det er gratis å være medlem slik som nå.  Betalende medlemer får ta del i medlemsfordelene/avtalene? 

 Vel, nok fra meg, jeg mener bare godt. Dette er et godt forum som jeg setter pris på å være en del av 😃.

🤔 Kanskje burde ha delt opp dette inlegget i flere mindre innlegg for å raskere ennå målet på 100 innlegg 🙈

Endret av Tryggvis
Skrevet
På 13.2.2019 den 21.54, BGB skrev:

Så det er forhandlerene og samarbeidspartnere som har satt dette kravet?

Å ta betalt for et medlemskap er ganske smart faktisk, det hever grensen for de som virkelig ønsker å bli medlem. I tillegg så får klubben noen kr på bok til feks banekjøring, teknisk drift etc. 

Dette er ikke min business så jeg skal ikke blande meg ytterligere, var ment som et tips bare :)

Nja, både og. Forhandlere vil gjerne "ha noe tilbake", om det er riktig å si. De aller fleste forhandlere vil ikke bare strø rundt om seg med rabattavtaler til alle og enhver, men heller ha det slik som nå, at folk enten må betale (slik som VACN), eller slikt som vi har kommet opp med på forumet her. (At et minimum antall innlegg blir belønnet med rabattavtaler). Forhandlere jeg har fått avtaler med syntes dette hørtes spennende ut, og er dermed også villige til å prøve ut dette, for å se hvordan det går med denne typen "belønning" til brukere av forumet. :)

Vi ønsker mer enn gjerne konstruktiv kritikk og diskusjoner om hvordan man kan gjøre forumet bedre, så fortsett gjerne å kom med tips! 

 

1 time siden, Tryggvis skrev:

Jeg har ingen sterke meninger på dette. Men jeg er usikker på om det å «tvinge» folk til å skrive mest mulig innlegg er veien å gå. Kan få nok av folk som kommenterer i alle retninger på vei til målet om å nå 100 innlegg også. 

Hva med å dele å dele medlemene i 2 grupper. Det er gratis å være medlem slik som nå.  Betalende medlemer får ta del i medlemsfordelene/avtalene? 

Nå blir det aller først en prøveperiode på hvordan dette går, både for forumet, og ikke minst forhandlerne som har gitt oss rabattavtaler, så får vi se hvordan dette går :)

Med tanke på å begynne å ta betalt for å kunne være medlem på forumet her, har vel alltid vært et ikke-tema. Tanken bak forumet har alltid vært at det skal være gratis, både nå, og også i fremtiden. 

Skrevet

Hei.

Har blitt medlem her for et par uker siden, da jeg nå har blitt eier av en 2018 Octavia. Så nå har jeg "bare" 99 innlegg igjen for å kunne utnytte fordelene 😁 Mye interessant å lese her, med tips og erfaringer fra dere andre.

Personlig så tror jeg det kan bli veldig mye uinteressante innlegg her etter hvert, bare for at vi medlemmer skal oppnå 100 innlegg for å kunne benytte medlemsfordelene. At forumet skal være gratis, er jeg enig i. 

At forhandlerne vil at folk nesten må "spamme" ned forumet for å gi oss fordeler skjønner jeg ikke. Skulle tro at jo flere medlemmer, jo mer vil de få solgt. 

Nå vet jeg ikke hvor mange medlemmer det er her og ikke vet jeg hva jeg skal skrive i mine neste 99 innlegg 😉 

Skrevet

Håpet med dette er jo også at medlemmene her inne vil ta mere del i diskusjoner og hjelpe andre medlemmer ved at de kanskje skriver et innlegg med f eks en løsning på et problem, eller et synspunkt, som de kanskje ikke ville ha gjort om det ikke var noe fordeler å bygge seg opp til. At fordelene ikke minst hjelper på å øke interessen rundt forumet. 

Om det blir masse "spam" ut av dette opplegget, får vi absolutt ikke håpe på! Blir det det, så må vi selvfølgelig se litt på medlemsfordelene, og finne på noe annet lurt istedenfor.

Vi håper selvfølgelig at det skal fungere som tiltenkt, så får vi se videre :)

Skrevet

Hei alle sammen!

Hele poenget med forum her, er at det skal være "Gratis" det er ingen interesse for å tjene penger på dette.
Dette er kun en "tjeneste" Så Skoda eiere i Norge har et sted dem kan samles å diskutere og få svar på sine spørsmål!

Jeg tok over drift av forumet i November fra Tor med mål om å videreføre "gratis modellen".
Vi har ingen tilknytting til gruppen "Skoda klubb Norge" på facebook.

Pr.dags dato har vi over 1500 registrerte medlemmer. Og mellom 2-300 unike besøkende pr.dag.
Så har vi rundt 3500 unike brukere pr. mnd.

Når Tor ønsker å gi fra seg driften av forumet, så ønsket Skoda klubb Norge og ta over, og dem ønsket å låse det ned til KUN medlemmer, som betaler èn årlig medlemsavgift. Dette er hovedgrunnen til at jeg tok over. Kun for å videreføre driften gratis!

Anng. 100 innlegg grensen, så får vi se hva som skjer, mulig det er mulig å justere den noe ned etterhvert :) 

  • Lik 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...