Gå til innhold
kjakan2005

Tips til valg av takboks til Octavia 16-modell (med og uten plass til pulk)


Anbefalte innlegg

Jeg har en Skoda Octavia 2016 modell (ikke den med nye delte lykter) i farge mørk grå (den som veldig mange har). Blanke rails og whispbar løsning (de som bygger minimalt). Skal få barn nr1 om ikke så lenge og planlegger derfor innkjøp av en takboks. Har noen ønsker for en slik takboks;

1) Takboksen må se relativt ok på taket, dvs at den må bygge minst mulig i høyden. Ikke sikker, men tipper Skiguard sine er mest aktuelle.
2) Takboksen må fungere med Whispar rails
3) Takboksen bør ha plass til litt lange ski (langrennski opp til 210cm)
4) Skal jeg ha plass til en takboks hvor jeg kan få plass til en ordinær Fjellpulken, hvilken vil jeg i så fall måtte velge da (hvis jeg tar hensyn til punkt 1-3) og hvilken vil jeg velge hvis jeg ikke trenger å få oppi en pulk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du skal ha skrekkelig høy boks for å få inn fjellpulken. må ha en sånn enorm Thule boks da. og de er ikke spesielt pene.

Det vi gjorde på vår gamle 2013 octavia scout var å felle ned halve ryggen i baksetene, og tre pulken inn der. det gikk helt fint.

Vi har Packline nx215 på vår nye octavia. stygt bilde, men finfin boksskiboks.thumb.jpg.424d9ac49415d36ef3a15390542ecb48.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du får en pulk inni en Packline F Avantgarde. Er ei plastboks, da, men de har en fin design. Er 32 cm på det høyeste. Kan være verdt å titte på. 

Vi har hatt vår i 19 år på samme bilen og har hatt understellet på en klassisk barnevogn oppi (uten hjul, vel å merke), sammen med annet ræl, men UTEN barnet..... 

FB_IMG_1549626071192.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...