Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Sign in to follow this  
Heyyeh

Oljenivå for høyt?

Recommended Posts

Peilet oljen i går og i følge manualen er det for mye olje. Bilen var varm og hadde blitt kjørt en halvtime, stått i ro på flatt underlag i noen minutter, og jeg tørket først av pinnen og dytta nedi en gang til.

Bilen er en måned gammel og gått 350km.

I følge manualen skal nivået ligge innenfor området på pinnen, men det var olje over dette òg. Se vedlagt bilde. Bilen har pinnen til venstre og jeg satte en strek der oljen gikk til.

Er dette problematisk? Kan jeg ha gjort noe feil som førte til at jeg målte så høyt? Bør det tappes av dersom det er for mye?

20190330_102730.png

5 timer siden, Heyyeh skrev:

Peilet oljen i går og i følge manualen er det for mye olje. Bilen var varm og hadde blitt kjørt en halvtime, stått i ro på flatt underlag i noen minutter, og jeg tørket først av pinnen og dytta nedi en gang til.

Bilen er en måned gammel og gått 350km.

I følge manualen skal nivået ligge innenfor området på pinnen, men det var olje over dette òg. Se vedlagt bilde. Bilen har pinnen til venstre og jeg satte en strek der oljen gikk til.

Er dette problematisk? Kan jeg ha gjort noe feil som førte til at jeg målte så høyt? Bør det tappes av dersom det er for mye?

20190330_102730.png

Dette høres spesielt ut da.. Men, du tørket av pinnen osv når du tok den opp første gang? Og dro den forsiktig opp igjen osv? Jeg tror jeg ville hørt med forhandler, bare for å være på den sikre siden. Det er ikke bra med alt for høyt olje nivå.

Ja, jeg fulgte prosedyren. Skal ta en ny sjekk i morgen og prøve igjen. Kan ta bilde av pinnen.

Skal ganske mye ekstra olje til for at noe skal gå gale. Men er du usikker ta kontakt med de som har gitt deg garanti på bilen.

Reply to this topic