Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Jesper1995

Skoda octavia rs

Recommended Posts

Hei og velkommen til forumet @Jesper1995 :) 

Tror det kan være enklere å få noen mer konkrete tips om du kommer med noen opplysninger om bilen din, at du har en vRS ser jeg jo, men er det en st.vogn eller sedan, hvilket type/årsmodell, etc.

Nå skal jeg være helt ærlig og si at jeg er nok ikke den rette til å komme med forslag og tips her, men noen små forsøk kan jeg jo forsøke på ;) 

• Noen legger bare på en DTM leppe under eksisterende fanger og er fornøyd der, mens andre går for et bytte av hele fangeren. Budsjett er jo et viktig stikkord her, for ikke bare koster en fanger en del kroner, men det går også en del kroner til lakkering.
  • Andre/større felger og dekk
  • Større bremseskiver og bremsecalipere, for at det skal stå mer i stil med større felger er det jo flere som bytter til. Kan se litt merkelig ut med 19" - 20" felger og bremseskiver som passer i 15" felger, det kan se ganske underdimensjonert ut
  • Senking er det flere som gjør
  • Evt. soting av ruter om du ikke har det fra før av, eller en ekstra soting for å gjøre vinduer enda litt mørkere. Sidevinduene foran er det jo ikke lov å gjøre noe med, men ser jo at mange legger en forsiktig toning på dem likevel, og det gjør seg veldig (selv om det av sikkerhetsmessige årsaker ikke er tillatt, så mange må også fjerne det igjen om de blir stoppet i kontroll).
  • Annen bakfanger
  • Spoiler på bakluka (om det ikke allerede er på plass)
  • For de litt «eldre» vRS utgavene, så kan jo en ombygging av eksos være et tema for å ha et synlig løp på hver side bak

SuperSkoda er i hvert fall en side mange finner mye fint på, men den siden kjenner du kanskje til allerede?

Legg gjerne til noen bilder av bilen din, så kan det være enklere å komme med flere konkrete tips og forslag :) 

Lykke til :) 

Et siste tips om du ikke allerede er medlem der og kjenner til gruppa,

Dette er nok et emne/tema som det finnes betydelig flere medlemmer som har gjort og har kunnskaper om i Skoda gruppa på FaceBook, uten at jeg skal si at det ikke finnes kunnskap om dette her også, men det er et lite diskutert tema her inne, i hvert fall frem til nå ;) 

Er ein stasjonsvogn  2017 model

Har ikkje henta bilen ennå so kjem bilder då 

Leiter etter ein leppe å ha under front fangeren men har ikkje funnet noko enno 

Skal ikke være for påståelig her, men er ikke dette en som kan passe da?

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-RS-front-bumper-DTM-spoiler-V2

Når det gjelder felger, hvilken dimensjon på felg og dekk er det du tenker på da?

Finnes jo noen alternativer i 19" originalt og fra SuperSkoda, ellers så har vel de fleste dekkforhandlere mange forskjellige alternativer. Farge på bil kan jo også ha litt å si for hvilke felger som kan være aktuelle..........

Personlig så foretrekker jeg helst originale felger, eller i det minste felger som passer skikkelig på bilen uten behov for løse senterringer, andre hjulbolter og evt. spacere, men det er selvfølgelig opp til enhver :) 

Edited by Superb lll

Zito WP111 Sølv    20"x8,5 med 225/30/20

har superskoda leppen montert og

14543732_10154414389667279_737744589425130370_o.jpg

14566307_10154414389727279_8305455687221924382_o.jpg

14570775_10154414389702279_3063797817606038373_o.jpg

17505268_10154953124592279_4280550624968170151_o.jpg

Edited by Loomia

Reply to this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Emner

• Siste Innlegg

• Så ”godt” å se at andre også har problemer. Har mye av samme problemene som deg. Har en 2020 Kodiaq.  Har flere ganger opplevd at CarPlay kobler inn og ut, samt at den ikke vil starte. Har også opplevd ved et par anledninger at ryggekameraet ikke starter.  En annen ting som irriterer meg er at et pr ganger når jeg rygger bilen inn i garasjen kommer en slags nødmodus, der det piper høyt og bilen bremser.    Når det kommer til iPhone-problemet bruker jeg iPhone 11 pro, mens fruen bruker iPhone X. Ingen forskjell der. Akkurat når det kommer til CarPlay tror jeg det er et VAG-problem, da jeg har nøyaktig samme problem i min 2019 Transporter T6. Har ikke hatt Skodaen inne på verksted for dette enda, men Transporteren har vært inne flere ganger. Tror ikke de har noen løsning...
    • Dette er vel ganske normalt på VAG biler. Som regel er dette resultatet av avfetting/sterke såper, som dem ikke tåler. Vær alltid påpasselig med å ikke bruke avfetting over dørhåndtak og en ganske ph nøytral såpe over dørhåndtak. Så slipper man dette. Mange sier det hjelper å polere opp chromelistene igjen.
    • Mine vinduslister har fått "flekktyfus". Krommen rundt grillen er fin og blank når jeg gjør den ren, mens vinduslistene er av en helt annen type. Mye mattere i utgangspunktet, og nå har de blitt skikkelig skjoldete i tillegg. Jeg får de ikke "rene"
    • Hei. Jeg skrev et innlegg på siden om Kodiaq, men der var det ikke så mange som hadde problemer med CarPlay, så jeg tenkte å høre på generelt nivå. Verdt å nevne at jeg har Amundsen og ikke Colombus, kanskje. CarPlay kan av og til ikke starte. CarPlay kan av og til slå seg av for deretter å koble seg på igjen. CarPlay kan skru seg av og ikke skru seg på igjen. Dersom jeg trekker ut ledningen fra USB etter at noe av dette har skjedd, så vil den nesten alltid starte. På de 10 md jeg har hatt bilen har jeg hatt to forskjellige iPhoner og fire forskjellige ledninger. Det kan også være litt problemer med å koble telefonen med Bluetooth. Ryggekamera skrur seg ikke på. Noen ganger skjer det ikke noe, andre ganger viser den konturen av hele bilen med slike merker for sensorer rundt om. Radioen står på, men når jeg skal regulere lyden så indikerer den at det er telefonlyden som skal reguleres. Noen ganger tar det veldig lang tid før radioen skrur seg av. Jeg skrur av tenningen/bilen, åpner døra, det virituelle dashbordet indikerer at bilen er skrudd av, men radioen står på fremdeles en stund. noen ganger med mørk Amundsenskjerm andre ganger med radioskjermen på. Av og til kan jeg ikke skifte kanal, selv om jeg trykker på de forskjellige kanalknappene. Klokka kan plutselig vise 1 time feil. Verkstedet har allerede byttet infotainmentskjerm. For bak denne skjermen så sitter det en «hjerne» som styrer. Men jeg synes ikke det har blitt så mye bedre.    Dette er jo en ny bil, og slikt skal jo ikke forekomme, synes jeg.
    • Oppdaget etter 1,5 års bruk at dei kromma vinduslistene på Kodiaqen har begynt å få eit kvitt belegg på seg.  Har nokon erfaring med dette og kva som eventuelt kan fjerne da utan å gjere ytterlegare skade? Er dette vanleg å få på den type lister? Da ser ikkje ut som om grillen eller listene på siderutene bak har fått dette, berre listene på dørene.   
    • Dette har jeg ikke tenkt på å sjekke... Verkstedet har heller ikke spurt     Verkstedet har allerede byttet infotainmentskjerm. For bak denne skjermen så sitter det en «hjerne» som styrer. Det hjalp litt, det ble bedre, men feilene uteblir ikke
    • Uten at jeg har fasiten så virker det jo nesten som det er flere feil her @Espen. Feil på bilens infotainmentsytem, og da en feil som (dessverre) ikke er permanent og gjør feilsøking vanskelig for verkstedet. Mulig feil på f.eks. ryggelysbryteren som skal gi signaler til infotainmentsystemet og aktivere ryggekameraet. Virker forresten bilens ryggelys når ryggekameraet/skjermen ikke fungerer? Skulle jo trodde at en SW update skulle løst dette, men når det ikke hjelper så er det vel kanskje bytte av deler/skjerm som er neste steg på to-do-listen for verkstedet.......? Det er synd at du har slike feil som dette @Espen, håper at verkstedet finner ut av dette for deg, lykke til  
    • Det burde jo være unødvendig, for dette kunne fint vært unngått med f.eks. en gummilist i toppen av døråpningen som ledet bort vannet når en åpner dørene, har som tidligere nevnt også det samme problemet på min Superb. Jeg har med meg en tørkerull i bilen som jeg bare tørker av vannet som er på oversiden av bakdørene før jeg åpner dem, da unngår jeg i hvert fall at baksetene blir våte når dørene åpnes. Ikke den beste løsningen det heller og burde vært unødvendig, men i mangel på andre løsninger, så gjør jeg det så enkelt som mulig.
    • Etter forbrukerkjøpsloven har forhandlar/verkstad 3 forsøk på utbetring/reparasjon av samme feil, so stå på ditt.
    • Ja, jeg har fått beskjed om jeg kan få dette på film. Og det har jeg fått til, unntatt baklukelåsen. Jeg er baki der 7-8 ganger i løpet av en arbeidsdag. Det blir 16 åpninger i løpet av én dag. I begynnelsen filmet jeg hver åpning..... men det blir tungvindt etterhvert og så glemmer jeg det en gang.... og selvsagt skjer det da.... Jeg har fått time til å bytte denne låsen da. Det er bra. Verkstedet sier at de har hørt om noen tilfeller som jeg har opplevd, men de sier også at det ordner seg etter en oppdatering av Amundsen. Det gjelder ikke min bil, for det har vi allerede prøvd. Dette er en pågående sak med verkstedet.
  • Other new topics

• Andre nye innlegg

• Ligger an for overgang til Audi, nærmere bestemt e-tron🙄 Har ikke bestilt enda, men nært forestående... Er vel litt leveringstid, så Octavian må nok holde ut med meg noen måneder til!
    • Den var både artig og stilig @Tommy Thon  
    • I dag fikk jeg en t-shirt med en kombinasjon av favoritt bil merke, og favoritt rockeband. Litt barnslig for en gubbe i 50åra, men det får stå til...😎😉
    • Det  tror jeg nok kan være et godt valg @Helge (selv om det ikke er Skoda ), bilen ser flott ut    Så er det som du sier at det er lov å håpe at oppfølgeing og serviceinnstillingen til BOS er bedre enn hva den kan være hos Møller på litt for mange verksteder etter hva en leser. Det er jo snart på tide at de forstår at de er avhengig av sine kunder for å overleve, synd at det er merkeverksteder/forhandlere som ødelegger slik at flere bileiere velger andre bilmerker fordi de har fått for dårlig oppfølging, da har det sviktet i flere grunnleggende ledd etter min mening............

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

• Create New...