Gå til innhold
Superb lll

Kodiaq VRS


Anbefalte innlegg

Skrevet

Med unntak av 50hk, og røde bremsekalipre, er RS en Sportline 190hk tdi.

Ville jeg tatt 50hk ekstra om jeg fikk det? You bet!, men å betale 100.000kr+ for krefter du svært sjeldent får brukt, kan jeg ikke forsvare overfor meg selv. Og bankkontoen. Og vil du ha  de 50hk ekstra, fikser BSR det for 8000,-

Btw, så har de røde kaliprene har så stygg finish, at RSen hadde vært bedre uten. 

 

Skrevet

Personlig så tror jeg nok at økningen fra 400nm og opp til 500nm som Kodiaq VRS har, er mer merkbart enn  økningen på 50 hk.

Men ellers så er jeg nok ganske enig med deg @sletto, det koster nok litt mer enn hva det er verdt. Så det la en på Finn.no for et par uker siden til godt over 800'k (har ikke sett på Finn.no etter det, så om den er der enda vet jeg ikke).

Skrevet

Mens jeg venter på vår Sportline 190 TSI maset jeg meg til å få ta ut utstillingsbilen til Skoda på en tur og det er en morsom bil. Dette er ikke en 190TDI med 50hk ekstra, den største forskjellen er at RS bruker bi-turbo. Jeg mener selv at den ikke er verdt prisen, men om vi skulle hatt diesel så ville jeg naturligvis ønske denne. Forøvrig burde de ha tilbydd EA888 med 220 eller aller helst 272 i denne også.

309313929_Bilde17_04.2019091445.jpg.ed22871afc20760c86d8bea9e3e61052.thumb.jpg.a69a005dfb4c242ed7ac2a76b3e1683a.jpg

Skrevet
2 timer siden, BGB skrev:

Mens jeg venter på vår Sportline 190 TSI maset jeg meg til å få ta ut utstillingsbilen til Skoda på en tur og det er en morsom bil. Dette er ikke en 190TDI med 50hk ekstra, den største forskjellen er at RS bruker bi-turbo. Jeg mener selv at den ikke er verdt prisen, men om vi skulle hatt diesel så ville jeg naturligvis ønske denne. Forøvrig burde de ha tilbydd EA888 med 220 eller aller helst 272 i denne også.

309313929_Bilde17_04.2019091445.jpg.ed22871afc20760c86d8bea9e3e61052.thumb.jpg.a69a005dfb4c242ed7ac2a76b3e1683a.jpg

Hei, fin bil du har i bestilling. Vurderer en slik selv. 

Lurer på følgende:

1. Hva gjorde at du valgte sportline fremfor l&k?

2. Er vel forskjellige seter på disse utgavene. Har du testet begge typene, evnt hva var best?

3 . Er som sagt veldig i tvil om hva jeg skal velge, Kodiaq 190tsi Sportline eller L&k. Noen gode tips her?

Skrevet
3 timer siden, BGB skrev:

Forøvrig burde de ha tilbydd EA888 med 220 eller aller helst 272 i denne også.

Jeg er helt enig med deg i dette @BGB, her burde i det minste 2,0/220hk TSi vært tilgjengelig slik den er i Tiguan Allspace. 

Den motoren er forøvrig fjernet fra Superb, så kanskje Skoda kan ha fått noen restriksjoner fra VW om bruk av den motoren......?

Skrevet
2 timer siden, Oyvind Myren skrev:

Hei, fin bil du har i bestilling. Vurderer en slik selv. 

Lurer på følgende:

1. Hva gjorde at du valgte sportline fremfor l&k?

2. Er vel forskjellige seter på disse utgavene. Har du testet begge typene, evnt hva var best?

3 . Er som sagt veldig i tvil om hva jeg skal velge, Kodiaq 190tsi Sportline eller L&k. Noen gode tips her?

Hei du

Helt siden jeg så Velvet Red Sportline når den først ble lansert ble jeg bergtatt og tenkte at denne skulle jeg ha som familiebil en gang. Grunnen til at jeg valgte Sportline over L&K var først og fremst setene, det sorte taktrekket og den sorte optikken utvendig. Jeg har prøvd setene i begge bilene og her er Sportline setene klart mye bedre, dette vil naturligvis være individuelt, i mine øyne ser de utrolig mye penere ut i tillegg.

Teknisk sett er det jo ingen forskjell på bilene, så valget blir basert litt preferanser, om man liker krom, lyst tak osv. Sportline føler jeg er mer sportslig og L&K føler jeg blir mer klassisk pen.

Mulig det er en del mer standard-utstyr på L&K, dette kan sikkert noen andre bekrefte/avkrefte - sistnevnte er jo over 30k dyrere enn Sportline (190 TSI).

1 time siden, Superb lll skrev:

Jeg er helt enig med deg i dette @BGB, her burde i det minste 2,0/220hk TSi vært tilgjengelig slik den er i Tiguan Allspace. 

Den motoren er forøvrig fjernet fra Superb, så kanskje Skoda kan ha fått noen restriksjoner fra VW om bruk av den motoren......?

Tiguan har 230hk i sin versjon, men er nok samme motoren.

Hvorfor motoren ikke er i prislistene vet jeg ikke, den er nok fortsatt tilgjengelig, de norske prislistene forandrer jo seg ofte.

Skrevet
2 timer siden, BGB skrev:

Tiguan har 230hk i sin versjon, men er nok samme motoren.

Da har den blitt oppgradert, for Tiguan Allspace hadde 220hk når den kom etter hva en kollega av meg sier, for han har en slik. Men nå har ikke jeg sett på hverken vognkort eller lest i noen lister, referer kun til hva han som eier en av de første bilene som kom til landet med den motoren har........... 

2 timer siden, BGB skrev:

Hvorfor motoren ikke er i prislistene vet jeg ikke, den er nok fortsatt tilgjengelig, de norske prislistene forandrer jo seg ofte.

Det sa selgeren til meg at i første omgang hadde med at den solgte for lite her i Norge når det gjelder Superb med 2,0/220hk TSi. Men den kan selvfølgelig være tilgjengelig i resten av Europa fremdeles for alt jeg vet.

Den forsvant jo også fra Ocatvia VRS etter hvert her i Norge også, så kom 230hk og 245 hk versjonene i stedet. Men om de fremdeles har 220hk VRS Octavia tilgjengelig i resten av Europa fremdeles, skal jeg ikke si noe om.........

Skrevet
35 minutter siden, Superb lll skrev:

Da har den blitt oppgradert, for Tiguan Allspace hadde 220hk når den kom etter hva en kollega av meg sier, for han har en slik.

Den hadde først 220, men etter WLTP fikk den offisielt 230.

Skrevet (endret)

Ok, da stemte det jo for hva min kollega har for motor i sin Tiguan Allspace.

Det er en motor som virkelig også hadde passet godt i både Kodiaq og Superb i kombinasjon med 4x4 gitt, men den kombinasjonen får vi nok dessverre neppe se i Norge. Ikke vet jeg om de finnes originalt levert fra Skoda i utgangspunktet heller, men det kunne virkelig vært interessant etter min mening :) 

Endret av Superb lll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...