Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Sylothix

DSG-olje på service, hva nøyaktig utføres?

Recommended Posts

Det er på tide med 120k-service på min Octavia III, og jeg har innhentet pris fra forhandleren. Ble ganske forbauset da jeg så at å skifte DSG-olje koster 4500 kr! Den skal attpåtil byttes hver 60 000 km. Spurte om de flushet kassa også siden det kostet så mye, fikk til svar at "det var før i tiden". Nå fulgte visst all dritten med når de tapper ut, så da lurer jeg jo på: Hva nøyaktig er det de gjør for denne summen? Skrur ut en plugg og gjør noe annet mens den tapper, setter inn ny plugg og fyller olje, 4500 kr takk? Hva koster oljen?

Nei det er ikke som å bytte olje på en motor. Det er en hel prosess, det kreves diagnose for å logge temperatur blant annet, bil skal startes og stoppes underveis.

Takk for svar, visste ikke at det var såpass omfattende. Prøvde å spørre kundemottakeren hva det gikk ut på men ble ikke noe klokere der, så da er det fint at man kan spørre her 👍 Da høres prisen plutselig litt mer spiselig ut, selv om jeg og kommer til å sjekke pris fra uavhengige verksteder på akkurat det punktet for å se om det er mye å spare.

Hadde Dsg-oljeskift på min bil ifjor, og det bestod av ny olje, nytt filter, skruer/pakning. Betalte omtrent det same som deg. Trur ikkje det er vanlig/nødvendig med flushing på vanlig service. Er jo ikkje ein tradisjonell aut.kasse med converter dette.  Der er det vanlig med flushing.   Olje og filterskift er uansett viktig å få gjort kvar 60000 km. eller oftare ved masse hengerkjøring o.l.

Reply to this topic