Gå til innhold
Magnus Brage Hartviksen

12v styrestrøm fra bixenon, montering ekstralys


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Har søkt meg fram og tilbake på nett uten å bli noe klokere av den grunn når det kommer til styrestrøm

 

Har en superb 2017 mod som jeg skal montere ledbar på og trenger svar på om jeg trenger canm8 eller lignende for å hente styrestrøm? 

Bilen er utstyrt med bixenon og når jeg måler med multimeter finner jeg ut av (hvit kabel, nr 11) mest sannsynlig kan brukes til styrestrøm?

Måler 0.4v når vanlig kjørelys er tent, og 12v når langlysene er tent. 12v spenningen holder seg jevn og mister ikke spenningen over tid

Er det noen med erfaring i forhold til om det evn kan ha noe å si på can styringen generelt sett over tid om man henter styrestrøm fra denne ledningen og ikke får feilkoder?

Hadde vært fint og sluppet å kjøpe dyre styrestrømenheter

 

Alle svar er til hjelp😊

Skrevet

Tenkte drt kunne være greit med en liten oppdatering når drt gjalt det med styrestrøm.

På min superb tok jeg sjansen å koblet styrestrøm rett fra rele til hvit kabel (nr 11) på passasjersiden uten canbusenhet eller noe ekstra dilldall som i de aller fleste tilfellene må til på nyere bilen.

 

Monteringen gikk supert å uten en eneste feilkode eller andre problemer med automatiske langlys. Når jeg kjører med auto langlys skrur de seg på slik det gjorde før montering av ledbaren og skrur seg av om jeg møter andre bilen.

 

  • 4 uker senere...
Skrevet

Hei.

Driver og monterer det samme på min 2015 Superb. Har du bilde av hvordan bilen din ble etterpå? Loddet du deg inn på kabelen eller en strømtyv? Og går det fortsatt like bra uten feilmeldinger?

 

  • 3 uker senere...
Skrevet
På 8.10.2019 den 8.50, olekn skrev:

Hei.

Driver og monterer det samme på min 2015 Superb. Har du bilde av hvordan bilen din ble etterpå? Loddet du deg inn på kabelen eller en strømtyv? Og går det fortsatt like bra uten feilmeldinger?

 


hei å beklager supersent svar, klipte ledningen ved et stykke fra lykta og benyttet loddestrømpe, alt fungerer utmerket uten noen feil eller lignende

D8E4A330-DF01-4557-8B0B-A20ACB153119.png

5EE211D7-42EE-4E04-A105-BD96CF7911A8.png

@olekn

 

du får dele bilde av ditt resultat☺️

  • 4 uker senere...
Skrevet
På 28.10.2019 den 20.32, Magnus Brage Hartviksen skrev:


hei å beklager supersent svar, klipte ledningen ved et stykke fra lykta og benyttet loddestrømpe, alt fungerer utmerket uten noen feil eller lignendespacer.png

D8E4A330-DF01-4557-8B0B-A20ACB153119.png

5EE211D7-42EE-4E04-A105-BD96CF7911A8.png

@olekn

 

du får dele bilde av ditt resultat☺️

Så du klipte bare den hvite ledningen på lykta og lodda? Ikke noe mere simsalabim? Skal sette på ledbar på min 2017. 

Skrevet

Jeg brukte en Xbb Lightswitch (ganske dyr sak!) på min Superb 2015. Da slapp jeg unna alt som heter lodding klipping av ledninger. Hittil har det fungert uten problemer. Jeg har xenon i nærlys, og halogen i fjernlys, og på den venstre lykta var det en gul ledning med grå stripe på (kan dobbeltsjekke i dagslys i morra). Bilen ble forøvrig slik: Image-1.thumb.jpg.2c9696de56dc7dc4a66a04e6a4ddabea.jpg

Skrevet
På 28.11.2019 den 20.50, olekn skrev:

Jeg brukte en Xbb Lightswitch (ganske dyr sak!) på min Superb 2015. Da slapp jeg unna alt som heter lodding klipping av ledninger. Hittil har det fungert uten problemer. Jeg har xenon i nærlys, og halogen i fjernlys, og på den venstre lykta var det en gul ledning med grå stripe på (kan dobbeltsjekke i dagslys i morra). Bilen ble forøvrig slik: Image-1.thumb.jpg.2c9696de56dc7dc4a66a04e6a4ddabea.jpg

Ville helst slippe å kjøpe en sånn dyr boks. Sjekk den kabelen en dag da👍

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 1.12.2019 den 13.39, Bjørnarm90 skrev:

Ville helst slippe å kjøpe en sånn dyr boks. Sjekk den kabelen en dag da👍

For min del på 2017 mod superb var det hvit kabel nr 11 som fungerte uten canbusenhet, som Olekn nevner brukte han gul kabel, men denne er nok kabelen som styrer halogen langlys? 
 

har bixenon og undersøkte me fram med måling for å se hvilken kabel som kunne benyttes, da som nevnt, hvit kabel som er i port 11.

 

kabelen klipte jeg og satt loddesko på over tanken til frostvæska, så slipper jeg å irritere meg over ekstra kabel i nærheten til lykta eller risikere andre ting om det skulle være noe

  • 2 uker senere...
Skrevet
På 10.12.2019 den 19.50, olekn skrev:

Beklager sent svar. Her er bilde av kabelen. Den gule med grå stripe. 

IMG_2158.JPG

Det går bra har ikke vært så aktiv her jeg heller i det siste. Ente med at jeg kjøpte canm8 på Black friday🤭😁 å da blei det sånn😍🤭👍

IMG_20191128_124221.jpg

IMG_20191209_224636.jpg

IMG_20191213_135124.jpg

IMG_20191213_135132.jpg

  • Lik 1
  • 10 måneder senere...
Skrevet
På 20.12.2019 den 20.02, Magnus Brage Hartviksen skrev:

For min del på 2017 mod superb var det hvit kabel nr 11 som fungerte uten canbusenhet, som Olekn nevner brukte han gul kabel, men denne er nok kabelen som styrer halogen langlys? 
 

har bixenon og undersøkte me fram med måling for å se hvilken kabel som kunne benyttes, da som nevnt, hvit kabel som er i port 11.

 

kabelen klipte jeg og satt loddesko på over tanken til frostvæska, så slipper jeg å irritere meg over ekstra kabel i nærheten til lykta eller risikere andre ting om det skulle være noe

Hei!

Fantasktiske tips. Jeg har en Octavia med hvit kabel til port 11, men skulle gjerne målt den for å være sikker. 

Jeg får ikke ut kontakten! Hvordan gjorde du det? Det er en tapp der som jeg forsøker å dytte på og dra i, men ingen resultater.

Tips?

  • 1 måned senere...
Skrevet
På 28.10.2019 den 20.32, Magnus Brage Hartviksen skrev:


hei å beklager supersent svar, klipte ledningen ved et stykke fra lykta og benyttet loddestrømpe, alt fungerer utmerket uten noen feil eller lignendeimageproxy.php?img=&key=7dea2faae35157be

D8E4A330-DF01-4557-8B0B-A20ACB153119.png

5EE211D7-42EE-4E04-A105-BD96CF7911A8.png

@olekn

 

du får dele bilde av ditt resultat☺️

Hvilken ledbar har du montert i grillen ? Og har du klippet/tilpasset til ledbaren i støtfanger selv eller fått tak i en innsats?

Skal montere led bar selv på min, og fått fortalt at jeg må inn med canbus modul. Noe jeg syntes var dyrt og unødvendig for å montere fjernlys. Så funker det enda feil fritt på bilen din med å koble seg inn på hvit ?

På 28.10.2019 den 20.32, Magnus Brage Hartviksen skrev:


hei å beklager supersent svar, klipte ledningen ved et stykke fra lykta og benyttet loddestrømpe, alt fungerer utmerket uten noen feil eller lignendeimageproxy.php?img=&key=7dea2faae35157be

D8E4A330-DF01-4557-8B0B-A20ACB153119.png

5EE211D7-42EE-4E04-A105-BD96CF7911A8.png

@olekn

 

du får dele bilde av ditt resultat☺️

 

Skrevet
På 19.12.2020 den 23.14, LHsund skrev:

Hvilken ledbar har du montert i grillen ? Og har du klippet/tilpasset til ledbaren i støtfanger selv eller fått tak i en innsats?

Skal montere led bar selv på min, og fått fortalt at jeg må inn med canbus modul. Noe jeg syntes var dyrt og unødvendig for å montere fjernlys. Så funker det enda feil fritt på bilen din med å koble seg inn på hvit ?

 

Ledbaren jeg har er en X Vision genesis 800 1generasjon da denne er en slak bue på😊 

alt funker helt topp fremdeles uten noen feilkoder eller varsler. Hadde bilen nylig inne på naf test og test hos skoda verksted uten at de påviste noen feil😊 

 

ledbaren er montert på skiltbrankett som er snudd opp/ned og som peker innover.  Selve utsparingen i fangeren var enkel å fikse, demonterte fangeren for så å forsiktig klikke ut grillen hvor ledbaren skulle plasseres. Så for min del har jeg ikke kappet bort noe eller ‘’ødelagt’’ fangeren på noe vis😜
 

fikk selv beskjed at jeg trengte canbusenhet for å kunne montere ekstralys, dette var noe jeg mente bare var tull i mitt tilfelle😝 å her fikk jeg også helt rett, etter målinger som tok meg max 2 min fant jeg ut at hvit ledning som er i port 11 skulle fungere og det gjorde den. Det jeg også gjorde var å koble meg inn på høyresiden av bilen da jeg i mitt hode mente det kunne ha noe å si med tanke på styreenhetene til canbusen😝

 


Ønsker deg lykke til med monteringen, gjerne del bildene av ditt resultat når du er ferdig😜

På 18.11.2020 den 20.28, BjørnH skrev:

Hei!

Fantasktiske tips. Jeg har en Octavia med hvit kabel til port 11, men skulle gjerne målt den for å være sikker. 

Jeg får ikke ut kontakten! Hvordan gjorde du det? Det er en tapp der som jeg forsøker å dytte på og dra i, men ingen resultater.

Tips?


jeg trykken bare inn selve tappen og rikklet kontakten for å få den løs, normalt sett sitter denne fast grunner sand og annet som har lagt seg rundt😅

  • 2 måneder senere...
Skrevet

Hei. Har montert ledbar, men tenkte som forfatter det ikke var nødvendig med dyr styreenhet. Prøvde måle meg fram til styresyrøm. Port 11 ga ingen utslag for min del. Har en 2016 superb med bixenon. Skulle tro det var likt som din 2017 mod. Noen idé?

557A9BBF-BB55-4A12-A9F7-C606D3BCBF4A.jpeg

A8F72CE5-072F-40D3-AE78-51C2BEA5CFC2.jpeg

Skrevet
18 timer siden, Matius skrev:

Hei. Har montert ledbar, men tenkte som forfatter det ikke var nødvendig med dyr styreenhet. Prøvde måle meg fram til styresyrøm. Port 11 ga ingen utslag for min del. Har en 2016 superb med bixenon. Skulle tro det var likt som din 2017 mod. Noen idé?

557A9BBF-BB55-4A12-A9F7-C606D3BCBF4A.jpeg

A8F72CE5-072F-40D3-AE78-51C2BEA5CFC2.jpeg

Hei igjen, usikker om det har noe å si hvilken lykt man velger, men jeg tok lykten på høyre/passasjer siden. Hvilken spenning måler du når du har vanlig kjørelys på, når langlys skrus på? 
 

ja, man skulle tro det var likt fra 2016-17

  • 2 uker senere...
Skrevet

Demonterte du pluggen/porten  på lyset og målte der? Nå skal jeg ta en ny måling når jeg får tid. Var ingen forskjell om jeg slo av/på langlysa. 

 

 

 

Skrevet
19 timer siden, Matius skrev:

Demonterte du pluggen/porten  på lyset og målte der? Nå skal jeg ta en ny måling når jeg får tid. Var ingen forskjell om jeg slo av/på langlysa. 

 

 

 

Dro pluggen ut av lykta ja, men gjorde dette på pasasjersiden😊 husk og vri over bryteren fra auto til kjørelys. Vet ikke om dette skaø ha noe å si sånnsett, men kan være vært forsøket

  • 5 måneder senere...
Skrevet

Hei! 
Nå i helga har jeg brukt flere timer på og koble opp en strands Siberia Dr22 etter oppsettet til trådstarter. 
Har hatt kyndig hjelp til kobling, vurdering, måling etc. 

Vi måler 0,4v på hvit ledning, port 11. men ikke noe endring når vi tenner langlys. 

Kjører en 17mod registrert 26.12.2016.

Noen som har prøvd og møtt på samme problem?

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...