Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Magnus Brage Hartviksen

12v styrestrøm fra bixenon, montering ekstralys

Recommended Posts

Hei, 

Har søkt meg fram og tilbake på nett uten å bli noe klokere av den grunn når det kommer til styrestrøm

Har en superb 2017 mod som jeg skal montere ledbar på og trenger svar på om jeg trenger canm8 eller lignende for å hente styrestrøm? 

Bilen er utstyrt med bixenon og når jeg måler med multimeter finner jeg ut av (hvit kabel, nr 11) mest sannsynlig kan brukes til styrestrøm?

Måler 0.4v når vanlig kjørelys er tent, og 12v når langlysene er tent. 12v spenningen holder seg jevn og mister ikke spenningen over tid

Er det noen med erfaring i forhold til om det evn kan ha noe å si på can styringen generelt sett over tid om man henter styrestrøm fra denne ledningen og ikke får feilkoder?

Hadde vært fint og sluppet å kjøpe dyre styrestrømenheter

Alle svar er til hjelp😊

Tenkte drt kunne være greit med en liten oppdatering når drt gjalt det med styrestrøm.

På min superb tok jeg sjansen å koblet styrestrøm rett fra rele til hvit kabel (nr 11) på passasjersiden uten canbusenhet eller noe ekstra dilldall som i de aller fleste tilfellene må til på nyere bilen.

Monteringen gikk supert å uten en eneste feilkode eller andre problemer med automatiske langlys. Når jeg kjører med auto langlys skrur de seg på slik det gjorde før montering av ledbaren og skrur seg av om jeg møter andre bilen.

Hei.

Driver og monterer det samme på min 2015 Superb. Har du bilde av hvordan bilen din ble etterpå? Loddet du deg inn på kabelen eller en strømtyv? Og går det fortsatt like bra uten feilmeldinger?

Reply to this topic