Gå til innhold
Magnus Brage Hartviksen

12v styrestrøm fra bixenon, montering ekstralys


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Skrevet
På 12.9.2021 den 15.29, Evsuuuu skrev:

Hei! 
Nå i helga har jeg brukt flere timer på og koble opp en strands Siberia Dr22 etter oppsettet til trådstarter. 
Har hatt kyndig hjelp til kobling, vurdering, måling etc. 

Vi måler 0,4v på hvit ledning, port 11. men ikke noe endring når vi tenner langlys. 

Kjører en 17mod registrert 26.12.2016.

Noen som har prøvd og møtt på samme problem?

Har støtt på samme problem. Måler 0,45 hele tiden. Har prøvd med pluggen uten, lysene i auto, samt auto off. Har således prøvd både høyre og venstre side . Er litt rådvill. Noen med tips? Og fikk du det til?

  • 10 måneder senere...
Skrevet
Magnus Brage Hartviksen skrev (På 13.9.2019 den 23.26):

Tenkte drt kunne være greit med en liten oppdatering når drt gjalt det med styrestrøm.

På min superb tok jeg sjansen å koblet styrestrøm rett fra rele til hvit kabel (nr 11) på passasjersiden uten canbusenhet eller noe ekstra dilldall som i de aller fleste tilfellene må til på nyere bilen.

 

Monteringen gikk supert å uten en eneste feilkode eller andre problemer med automatiske langlys. Når jeg kjører med auto langlys skrur de seg på slik det gjorde før montering av ledbaren og skrur seg av om jeg møter andre bilen.

 

Skrur led baren seg av å på i sammtråd med fjernlys på auto da? Og reagerer dem rask nok? Vil ikke blende folk.

Skrevet

Hei, husker ikke hvor jeg skrudde av auto fjernlys da vi har solgt vår superb. Men regner med du går inn i infotainment systemet å velger av/på

 

slik jeg oppfatta det så skrudde fjernlysene seg av ALT for seint og jeg kunne blende de alt for lenge før de dimmet ned, anbefaler derfor å skru av denne funksjonen om du har ekstralys montert

Skrevet (endret)
jayme skrev (På 13.9.2022 den 7.42):

Skrur led baren seg av å på i sammtråd med fjernlys på auto da? Og reagerer dem rask nok? Vil ikke blende folk.

Hei! 
jeg fant. Relativt kjapt ut at den ikke funker tilstrekkelig med automatikken. 
 

Det jeg har gjort i all den tid jeg har kjørt med ledbaren er at jeg kjører med auto lysinnstillinger, men jeg tenner og slukker baren med «tvang» altså, når jeg starter bilen så dytter jeg spaken en gang fram for automatisk langlys. Deretter en gang til, da tenner jeg ledbaren å ingen automatikk. Kommer det da bil etc i mot så dytter jeg spaken en gang til frem, da slukker ledbaren, men bilen går over til ordinær funksjon av hovedlys.

Skal sies at jeg bruker XBB relé med app som jeg stiller dette inn i. 
 

Håper dette svaret var til hjelp

Endret av Evsuuuu
  • 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Hei, e det noen som evt har et koblings skjema for kontaktene til lykta,
har prøvd i flere timer å måle strømmen på samtlige ledninger, har funne en som har 0.4V men ble ingen variasjon da jeg slo av og på Langlysene,

har en Skoda Superb III (16mod) med biexenon lykter,
Har montert Ledbaren og lagt opp ledningene, men ikke turt å koble den opp, då e ikke ble noe klok på ledningene bak lyktene, har prøvd å søke både Høyre og Venstre lykt

Endret av John Inge F. Hoffmansfjeld
Skrevet
John Inge F. Hoffmansfjeld skrev (På 5.12.2022 den 23.07):

Hei, e det noen som evt har et koblings skjema for kontaktene til lykta,
har prøvd i flere timer å måle strømmen på samtlige ledninger, har funne en som har 0.4V men ble ingen variasjon da jeg slo av og på Langlysene,

har en Skoda Superb III (16mod) med biexenon lykter,
Har montert Ledbaren og lagt opp ledningene, men ikke turt å koble den opp, då e ikke ble noe klok på ledningene bak lyktene, har prøvd å søke både Høyre og Venstre lykt

Den du har målt 0,4v på er vell hvit? 
Hadde samme problemet selv. Endte opp med og kjøpe XBB relésats å det funker perfekt. 
 

Skrevet
Evsuuuu skrev (På 5.12.2022 den 23.12):

Den du har målt 0,4v på er vell hvit? 
Hadde samme problemet selv. Endte opp med og kjøpe XBB relésats å det funker perfekt. 
 

Ja det var vell den hvite også om e huska rett, så var den da også i Kontakt 11 på Passasjer siden i lykta, men når jeg ble usikker, så kom e fræm til at det var alle regnbuens farger på ledningene som var til Styrestrøm og at det kunne være både 1 og 2 ledninger som var styrestrøm, men utgangs punktet forhold æ me tel at det var hvit ledning eller at det var den som sto i Kontakt 11 på høyre side

men har ikke turt å hente strømmen ifra den, da e hadde lite lyst i å klippe i ledninger som jeg ikke viste va de var til

Skrevet
John Inge F. Hoffmansfjeld skrev (På 5.12.2022 den 23.25):

Ja det var vell den hvite også om e huska rett, så var den da også i Kontakt 11 på Passasjer siden i lykta, men når jeg ble usikker, så kom e fræm til at det var alle regnbuens farger på ledningene som var til Styrestrøm og at det kunne være både 1 og 2 ledninger som var styrestrøm, men utgangs punktet forhold æ me tel at det var hvit ledning eller at det var den som sto i Kontakt 11 på høyre side

men har ikke turt å hente strømmen ifra den, da e hadde lite lyst i å klippe i ledninger som jeg ikke viste va de var til

Forstår. Lodda mæ på hvit/nr11. Ingen resultat.

mitt råd e å enten bruk en canm8 eller XBB. Enkelt, å det funka 

  • 9 måneder senere...
Skrevet

Hei Godt folk.

Da har jeg løst det. 

CanM8 monteres nede til venstre for pendalene. 

I øverste til høyre connector med (lilla farge ring) så bruker du kabler etter CAN vedlagt bilde. Canm8 kan monteres like overnfor med litt dobbelsidig taip eller lynlim. 

Fargene stemmer med kabeldiagrammet men ikke pinning på bilde nede til høyre i diagrammet. 

Skjermbilde 2023-09-09 205958.png

Skjermbilde 2023-09-09 205936.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...