Gå til innhold
Mauser98

Amundsen radio/navigasjonssystem Superb 2010 (tysk)


Anbefalte innlegg

Har akkurat handla ein Superb 2010 med Amundsen (ikkje +) mediasystem. So far, so good, so what...

Men eg klarer f#@n ikkje å koble telefonen til systemet. AUX fungere for så vidt for å spele musikk, men kvar gong det tikkar inn eit varsel (sms/facebook/snap etc.) så shuttar heile systemet ned med ein fæl lyd. Så må ein starte opp på ny, velge AUX osv...

Eg trudde det var Bluetooth på Amundsen? Har lest manualen som seier at eg skal trykke "Phone" og "Setup" for å komme til rette menyen, men når eg trykker "Phone" så mutes radioen og når eg trykker "Setup" så kjem det kun ein generell meny... Eg treng hjelp før eg klikkar fullstendig i vinkel.

I tillegg var det kun med tysk kart-cd. Altså kun basekart for Noreg. Når eg tek ut denne cd-en så går det ikkje å bruke navigasjonen. Går det ikkje an å spele cd og "navigere" samtidig?

Orsak at eg er litt gretten for øyeblikket, men eg set pris på nokre tips. Skal sjølvsagt òg ta det opp med forhandlaren, men reiser på ferie i morgon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @Mauser98 :) 

Nå tar jeg utg.pkt. i en Transporter jeg hadde på jobben tidligere, og for å kunne koble til den via Bluetooth, så kunne mobilen ikke være tilkoblet AUX med kabel. Sier ikke at det er det som er problemet, men du kan jo alltids forsøke uten kabel (såfremt du ikke allerede har gjort det da?). Og for det jeg skulle avspille via AUX, så var jeg der nødt til å benytte original ladekabel (det var til en iPhone).

Men det virker jo likevel som ikke akkurat alt er helt på «stell» her når det ikke fungerer skikkelig ved å trykke på Phone knappen til Amundsen spilleren, har du forsøkt dette uten at mobilen er tilkoblet med kabel? 

 

Angående navigasjon fra CD plate og avspilling av lyd CD, så er det ikke noe du kan gjøre samtidig. Kartverket lagres ikke i spilleren, så med engang du tar ut navi CD platen, så har du heller ikke navigasjonen tilgjengelig. Slik forklarte i hvert fall en kollega det for meg at det var i hans Superb fra 2010/2011.

For å få et norsk kartverk, så må du nok rett og slett kjøpe deg en en norsk navigasjons CD plate.

 

Besitter ikke hele fasiten her som du forstår, men håper du kommer litt videre i hvert fall, lykke til og god ferie :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...