Gå til innhold
SeanAngus

Sean Angus´ 2020 Kodiaq L&K


Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye lesing på dette forumet og mangfoldige turer innom flere forhandlere endte jeg også selv opp med å bestille Kodiaq.

Etter vurderinger frem og tilbake falt jeg ned på en svart Kodiaq L&K 190TSi  med 7 seter og svart skinn med følgende ekstrautstyr.

ISOFIX FORAN

OPPVARMET FRONTRUTE

TRAFIKKSKILTGJENKJENNING

DELINGSNETT

PARKASSIST-PAKKE

PERSONALISERING 3 NØKLER FOR DMS

TRANSPORTPAKKE

VINTERPAKKE

DIGITALT INSTRUMENTPANEL

SKVETTLAPPER FORAN

SKVETTLAPPER BAK

BAGASJEROMSMATTE

 

Jeg liker utseendet på Sportline, og har derfor plan om å foliere mye av krommet svart, og bytte frontemblemet til svart.  Planlegger også å fjerne "4x4" og kodiaq bakpå, og kun la "Skoda" bli stående.

Bilen er allerede i produksjon, så synspunkter på valg av utstyr, farge etc er hjertelig velkomment, men jeg får ikke gjort noe med det. Foliering, derimot er jeg gjerne mottagelig for synspunkter på. Tror også jeg ikke jeg er så happy for L&K felgene, men vil se de på før jeg vurderer noe annet.

Skal oppdatere med bilder når det er aktuelt, den er forventet inn til forhandler om ca 4 uker med påfølgende klargjøring inkl coating.

  • Lik 1
Skrevet

Ser flott ut dette da @SeanAngus :) 

Virker som du har tenkt litt igjennom hva du ønsker å gjøre med bilen når du har hentet den også, så dette blir nok bra :) 

Det eneste jeg vil anbefale deg å tenke litt igjennom er en beskyttende list/folie oppå fangeren bak, for det er nesten ikke til unngå at det blir noe merker ut/inn av lasterommet, og da er det enklere/billigere å bytte en lastkantbeskytter/folie enn det er å lakkere fangeren.

Litt avhengig av hvor i landet du holder til og på hvilke veier du kjører mest, så kan jo også en understellsbehandling også være meget fornuftig. Det saltes utrolig mye i store deler av vårt langstrakte land, og den saltblandingen de benytter seg av her jeg kjører mest kleber seg fast til absolutt alt og er nesten umulig å få av igjen. 
Så jeg var ikke i tvil når jeg handlet ny bil i sommer, den ble sendt direkte på understellsbehandling inkludert en ekstra støydemping.

Om det er noe du vurderer, så snakk med din forhandler slik at du ikke behandler bilen med noe som de ikke godkjenner slik at du kan sette rustgarantien i fare. Dinitrol og Mercasol er gjerne mest brukt og anbefalt, men forhør deg med din forhandler som sagt om det er noe du vurderer å gjøre. :)

Om ikke L&K felgene frister, så kan de jo alltids benyttes som vinterfelger.
Jeg likte heller ikke L&K felgene som fulgte med min Superb (jeg kjøpte en utstillingsbil, så jeg fikk ikke valgt noe annet), så jeg byttet de inn og kjøpte et nytt sett med dekk og felger hos en lokal dekkforhandler.

Skal bli spennende å se bilder av bilen din etterhvert @SeanAngus :)  

  • Takk 1
Skrevet

Gratulerer med flott bestilling. 
 

Er det lenge siden du la inn ordren? Jeg ser at det ikke er ledige produksjonsuker før 48-50 på 190 TSI pr nå. 

Skrevet

Husker ikke eksakt tidspunkt, men var før kampanjen som gikk ut i august ble avsluttet (fortsatte riktignok nå til 31.10).

Tipset om understellsbehandling skal absolutt følges opp. Har lest det gjentatte ganger, men i alle avklaringer underveis glemte jeg å få pris på det. 

Hva tenker dere om å foliere grill på l&k? Vil det se rart ut med de "utstikkende lamellene" i svart? 

Skrevet

Har du fått bekreftet produksjons slot?

 

Jeg har forøvrig god erfaring med foliering, både på grill og vinduslister. Riktignok ikke på Skoda men Audi men det går jo for det samme. Problemet på L&K er vel at selve innmaten i grillen har krom?

Min subjektive mening er at alt må være sort eller så ser det rart ut. 

Skrevet (endret)

Signerte kontrakten tidlig i august, og meldte til selger at det ble kjøp før det, så den ble nok lagt i systemet tidlig august. 

Jeg fikk også garantert at det ikke skulle bli prisøkning, selger ringte derfor importøren og fikk sikret levering innen 2019, men det var visst akkurat at det gikk. Snakket med selger i går som fortalte at den var ventet om 4 uker, har ikke noe mer håndfast. Skulle den komme senere enn han nå har meldt er det uproblematisk, bare kjipt med venting. 

Enig i at foliering vil se best ut med alt foliert, men ikke diffusor bak? Trodde det var noen utenpåliggende kromlister på l&k-grillen, men den går kanskje helt inn? 

Endret av SeanAngus
Lagt til info
Skrevet

Tenkte mest på at om man folierer grill og innmat burde man også ta vinduslistene.

Det er krom på diffusor på vår Sportline uten at det har plaget meg nevneverdig.

Avgiftsendringen er fredet til 2020/21. Men de vanlige prisendringene pleier komme over nyttår. Vår gikk opp drøye 4000kr under bestilling - så ikke krise på en bil til allerede 720k.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei, Jeg ser at det er svært få av våre medlemmer som får svar eller løsninger på sine spørsmål. Hva er egentlig vitsen med dette forumet? Hvis ikke Skoda i Norge tar litt ansvar og hjelper til med sine teknikere, er ikke dette liv laga. Og det vil de hvertfall ikke Skoda tjene på. Har andre gode forslag, så fyr i vei!
    • Hei! Har en 2018 kodiaq sportline som jeg lurer på å montere ledbar/ekstralys på. Noen som har bilder å vise? Forslag til ledbar og monteringsmetode? Noen som har montert inni grill under skilt?
    • Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
    • Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...