Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Eirik Gee

Airbag lys

Recommended Posts

Jeg koblet fra mediespilleren her en dag og varsel lampen for airbag. Etter det så har varsellyset før airbag lyst. Hvordan kan jeg resette det? Er det noen som gjør slikt i Bergen området uten at det koster flere tusen?

Guest

Få lest ut feilkoder, men IKKE fjern feilkoden om det er en. Se hva som er galt (om det ligger feil) og dra så til forhandler.

Feilkoder leses av med  f.eks. VCDS, det er noe flere personer har kjøpt seg selv, for f.eks. å kunne kode ting og lese av/slette feilkoder.
Om ikke du kjenner noen som har dette, så er det vel en tur til merkeforhandler eller et frittstående verksted som vil være løsningen for deg.

Guest

Som det nevnes over trenger man diagnoseverktøy som feks VCDS, Odis eller VAS.

Med disse verktøyene kan man slette feilkoder og kode frem ting. Dog feil på airbag skal man være svært forsiktig med da den kan utløse.  

Bruk forhandler til denne jobben. 

Helt riktig som du sier, jeg regner med at du tok ut støpsel på lampen. Dette trigger varsel om feil og lampen lyser. Det ser ut som om du fikler litt selv så jeg anbefaler at du kjøper deg VCDS eller lignende verktøy. Koster betraktelig mindre enn en verkstedtime.

Det finnes enklere diagnoselesere med apper, men den jeg har ,Mobilscan, ble for enkel. Den fikk ikke opp airbagvarselet, jeg måtte til med tyngre skyts og pc for å få slettet feilvarselet. Hvis det er en annen feil enn at du tok ut lampen vil feilvarselet komme tilbake

Reply to this topic