Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Sign in to follow this  
tobor

Google earth forsvinner i navigasjonen

Recommended Posts

Jeg har brukt mye Google Earth-visning på min navigasjon  i Kodiaqen, fordi jeg synes det er en elegant og informativ visning.  Nå har muligheten forsvunnet  i bilen min med henvisning til "ugyldig lissens" . Jeg trodde først at dette skyldes at jeg hadde glemt å fornye mitt infotainmentabonnement.  Så gjorde jeg det uten å få igjen Google earth.  På mitt spørsmål sier Møller nå at de ikke lenger kan tilby denne tjenesten ettersom Google ikke lenger ville ha en slik avtale.  Dette til orientering for andre skuffede som ikke finner denne visningen lenger.  Blir det ikke endring på dette må vi mao se på mere flate navigasjonskart.  Møller har  vel heller ikke vært så ivrige til å informere om dette? 

1 time siden, tobor skrev:

Jeg har brukt mye Google Earth-visning på min navigasjon  i Kodiaqen, fordi jeg synes det er en elegant og informativ visning.  Nå har muligheten forsvunnet  i bilen min med henvisning til "ugyldig lissens" . Jeg trodde først at dette skyldes at jeg hadde glemt å fornye mitt infotainmentabonnement.  Så gjorde jeg det uten å få igjen Google earth.  På mitt spørsmål sier Møller nå at de ikke lenger kan tilby denne tjenesten ettersom Google ikke lenger ville ha en slik avtale.  Dette til orientering for andre skuffede som ikke finner denne visningen lenger.  Blir det ikke endring på dette må vi mao se på mere flate navigasjonskart.  Møller har  vel heller ikke vært så ivrige til å informere om dette? 

Dette stemmer veldig bra, har hørt om "ryktene" i miljøet 2-3 år allerede, at lisensen ikke ville bli fornyet.
Har ikke hørt noe fra Møller om dette.

Men, i min Octavia -18 modell med Columbus så fungerer denne funksjonen enda. (ihvertfall før helga, bruker sjeldent nå)
Om man ønsker nyere kart osv osv. Så er det mulig å koble til tlf med android auto f.eks e.v.t carplay om du har IOS og starte en navigasjon app der. :) 

Reply to this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Emner

• Siste Innlegg

• Hmm! Samme feilmelding  her, i dag,  med samme Kodiaq- modell.... Sjekka, og må etterfylles, ja. Langt under anbefalt nivå.. Tør ikke kjøre den, nei! Må gå til jobb i morgen, da🙁
    • Her høres det ut som et spjeld som fører varm/kaldt luft har hengt seg opp. Altså at spjeldet ikke åpner eller lukker seg og at det istedenfor varm luft, kommer kald luft. 
    • Høres ikke bra ut i disse tider... hva slags verksted har du brukt? Om du ikke var hos merkeverksted, ville evt tatt turen dit, med diagnose osv.
    • Oppdager at vindusvisker ikke virker. Bilverksted klarer ikke finne ut noe og det eneste de fant ut er at viskermotor fungerte da de målte dette. Bilen er en Skoda Fabia 2010 mod. Noen som har erfaring med dette?
    • Hi.Jeg for problem med klimaanlegg bak som kaster kaldt luft selvom jeg justerte dem på 30 grader nak.foran virker helt greit men bal både på guøvet og midten kaster kaldt luft.Er det noen som har peilonh på det?
    • Hei, Jeg har enn Octavia Scout 2018 model, hvor radioen har begynt å spørr om PIN kode? Jeg skriver inn enn random PIN også star det "vent litt" eller.no så skjer det ikke noe mere... så jeg skrur av og på radioen og da kommer den opp igjen og fungerer helt fint uten å spørr om PIN kode igjen.. Se vedlagt bilde. Hva er dette for noe ? er det tyveri sikring vist spenning har vert borte eller.no ? Tusen takk for innspill.      
    • For all del, beklager så mye at jeg informerte et nytt medlem om hva som kan skje om koding går feil, eller blir gjort av noen som ikke har den rette kunnskapen. Men den informasjonen er det jo bare Møller/VAG selv som kommer med, så da er nok det ikke så viktig å ta hensyn til............. Problemet er jo at merkeforhandler ikke koder lenger, fordi de ikke har lov til det, etter hva de informerte meg om i sommer når jeg ville kode bort det jeg nevnte over her på den nye bilen jeg hentet da, men det kunne de som nevnt ikke gjøre. Det var svaret de fikk fra fabrikken når de la inn en bestilling på nye koder til min bil for at de skulle bli lagret i bilens programvare og ikke bli slettet ved neste service.
    • Guest
      Få din lokale forhandler til å kode for deg hvis du ikke kjenner noen med diagnoseverktøy. Blir det gjort riktig har det ingenting å si for nybilgarantien.    Men det er tydeligvis veldig viktig for vedkommende over her å skrive det i hver bidige tråd når det er snakk om koding.
    • Det har ikke vært noen problemer med å ha kontakt med bilen siden serveren ble friskmeldt for min del, men jeg må legge til at jeg heller ikke har gjort noe annet enn å sjekke at det er samarbeid mellom bil og app. Når jeg gjorde et forsøk på å aktivere park.varmeren i går så fikk jeg samme meldingen som du skriver om her @Core2Duo, men for meg så løste det seg etter at jeg logget ut/inn av appen 1 gang. Det tok litt tid før alle systemene var oppegående etter den innloggingen, og det som tok lengst tid var park.varmeren, men den startet via appen etter en stund og siden det så har det fungert for min del.
    • Leter etter dobbelt hundebur til Skoda Kodiaq. Alle de mest brukte som 4Pets og Trixie ser ikke ut til å passe 😕 Noen som har noen gode tips? Har en Gordon Setter og en Keeshond, så en stor og en mellomstor hund. Skulle gjerne hatt de med meg på en trygg måte. Andre gode forslag tas imot med takk 😇
  • Other new topics

• Andre nye innlegg

• Må straks gå til innkjøp av barnesete nr 2. Det kommer til å stå mest i samboeren sin 2016 Fabia Monte Carlo Edition. Er det noen som har forslag til hvilke stol som passer bra i de? Å som ikke tar for mye plass. 
    • Har ikke fått noe slikt, nei, så jeg regner med det ikke er så mange muligheter utenom og få oppdateringer fra selger. Jeg mener man i alle tilfeller burde få det med en gang, om det var muligheter for det.     Spørs om Møller har det samme systemet.. De burde vel ha det, men jeg har på følelsen at de ikke har det.. 😅 Får vel sende en liten henvendelse til selger om jeg ikke hører noe fra han den nærmeste tiden!  
    • Det kan godt hende at det er en mye bedre sporings system her i Norge også for alt jeg vet @Marius, for som sagt så var det fra min bestilling av Superb i 2016 jeg skrev om over her, så forhåpentligvis har det også blitt enklere  her i Norge også nå   Den Superben jeg kjøpte nå i sommer var det mye enklere å spore/finne, for den sto midt på gulvet i salgslokalet  
    • Ganske sikker på Skoda i UK har et mer omfattende sporings system på dette her, har ved flere anledninger lest på briskoda at dem kan spore der (Kundene/kjøper)  

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

• Create New...