Gå til innhold
Hans-Petter

Skoda Octavia Scout, nye dekk


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skoda Octavia Scout 2015.

Er det noen kjente bakdeler på å endre profil på vinterdekk fra 225/50-17  til 225/55-17? Evt. andre oppsett på samme felg.

For å få ørlitt mere bakkeklaring...

Skrevet

Forskjellen på dette er jo at rulleomkretsen øker og du vil få en større misvisning på speedometeret, men du er med denne forandringen innfor de lovlige grensene som er på + / ÷  5%.

Andre muligheter kan du se på f.eks. http://www.dekkalkulator.com

Her er et skjermbilde hvor jeg la inn hva din bil er satt opp med i utgangspunktet, og hvilke (lovlige) forandringer du kan gjøre.
Bare pass på at du benytter samme dimensjon på alle hjul, for et avvik her kan ødelegge Haldex (4x4) på bilen, derfor er det gjerne tilrådelig å bytte samtlige dekk på bilen når det er en bil med 4x4.

1091092870_Skjermbilde2020-02-09kl_12_52_26.thumb.png.76d5a34126936e013c0b4344b3bd2c93.png

Skrevet

Er vel nesten bare positivt dette, da feilmargin på speedometeret er høyere. 

Angående dekk så kjøpte jeg selv Michelin Pilot Sport 4 til min Octavia.

Disse kan virkelig anbefales, også veldig stillegående. 

Skrevet
11 minutter siden, PaulusA skrev:

Er vel nesten bare positivt dette, da feilmargin på speedometeret er høyere. 

Angående dekk så kjøpte jeg selv Michelin Pilot Sport 4 til min Octavia.

Disse kan virkelig anbefales, også veldig stillegående. 

Veldig enig med  deg i at dette er meget gode dekk @PaulusA, men de er vel kanskje ikke så gode som vinterdekk........? ;) 

Skrevet

Au, ja, hehe 

Leste ikke det med vinterdekk 

 

Prøver for øyeblikket Michelin på en bil og Pirelli på en annen- piggfritt 

Skrevet

Etter å ha hatt Nokian Hakkapeliitta R2 på Superb 2016, Nokian Hakkapeliitta R3 på Ocyavia 2018, så ønsket jeg og prøve noe annet denne vinteren på Superb 2019.

Nokian R2/R3 har vært meget bra, men de føles litt for myke og «nervøse» ut ved f.eks. en skikkelig hard oppbremsing, og grepet er heller ikke helt optimalt på våt asfalt som jeg stort sett kjører det meste av vinteren på.
De er meget stillegående og har fantastiske egenskaper på rent vinterføre, bare synd at det sjeldent er det her jeg bor og kjører for det meste. I tillegg så liker jeg veldig godt at de retningsbestemte, for da har de blitt designet for best mulig grep og drenering i en bestemt retning.

Så når jeg byttet bil sommeren 2019, så falt valget på Continental Viking Contact 7.
Conti 7 har nå blitt retningsbestemte, de er meget stillegående de også og er mindre nervøse enn Nokian R2/R3 ved hard oppbremsing, men de er etter min mening heller ikke på sitt beste for kjøring på våt asfalt. Vinteregenskapene til dette dekket er det såvidt jeg har fått testet et par ganger, og der fungerer de minst like bra som Nokian R2/R3 etter min erfaring.

så en bør absolutt velge vinterdekk etter det føret en kjører mest på etter min mening, så neste gang jeg skal bytte dekk/bil, så blir det mest sannsynlig et vinterdekk designet for det sentrale Europa i stedet, for de er nok dekk som er optimalisert for underlaget jeg kjører absolutt mest på. Jeg vil tippe at jeg kjører nok 85-90% vinterstid på bar eller våt/saltet asfalt, og da vil jeg tro at jeg også ha vært mest tjent med dekk som Michelin eller GoodYear f.eks. Men det må jo prøves før en kan si om det er det rette valget, men jeg tror mest sannsynlig at det er slik jeg vil velge neste gang.

  • Lik 2
Skrevet (endret)

Hei du

Jeg tror jeg aldri kommer til å kjøpe "Europeiske" vinterdekk.  De stoler jeg ikke på for is-føre.

Dine erfaringer med Conti 7 er interessante, og på linje med det jeg har forstått. 

Mine erfaringer tilsier følgende:

Nokian R2/R3: God levetid,  bra på snø og slaps, noe romlelyd (støy), myke i kantene med litt ustabil oppførsel.  Glatte på våt vei,  men ganske gode på is.

Michelin,  sammenlignet med Nokian: Mere stillegående,  litt mere stabile, vesentlig bedre på tørr og våt vei, bedre på is, dårligere i snø og slaps - dette grunnet tett mønster.  God levetid. 

Pirelli, sammenlignet med Michelin. Her har jeg foreløpig litt få mil: Nesten like stillegående,  enda mere stabile, veldig gode på tørr og våt vei,  dårligere på is. Usikker på snø og slaps , men tror litt bedre enn Michelin. 

For ditt behov ville jeg ha prøvd Pirelli, tror jeg.

Nokian og Michelin er prøvd over mange mil på Octavia 4x4 diesel. Pirelli prøves på A4 2006 Quattro, kun 200 mil foreløpig. 

Endret av PaulusA
Skrevet

Tja, ser vel ut til at de klarer å stoppe på vinterføre i det sentrale Europa også......, men det var som nevnt noe jeg vurderer, fordi de nordiske piggfrie dekka jeg har kjørt på de siste årene mangler definitivt bedre egenskaper for det underlaget jeg kjører absolutt mest på.

Men jeg er selvfølgelig enig med deg i at en også må tenke på at det kan komme snø, slaps og ikke minst underkjølt regn/isete vegbane her på Østlandet, og det er helt klart noe en må være skikkelig «skodd» for selv om det er begrensede antall dager det er et slikt føre.
Sikkerhet først, det er det ingen tvil om.

Pirelli har jeg hatt på min arb.bil og det synes jeg ikke var noen suksess, men å sammenligne dekk til en fullastet varebil med dekk som er beregnet til personbiler er selvfølgelig 2 forskjellige ting.
Ikke har jeg all verdens god erfaring med Pirelli Cinturato (pga dekkstøy) fra de bilene jeg har hatt de dekka på, men det er jo forskjell på sommer og vinterdekk når det gjelder støy da.

Interessant å lese at du synes det er «rumlelyder» fra Nokian R2/R3, mulig det har blitt kamuflert i min bil pga ekstra understellsbehandling.........?
For de synes jeg har vært meget stillegående, og det er vel også en av kategoriene de virkelig har skåret høyt på i dekktester også, men vi har alle våre egne synspunkter og oppfatninger, så som vi har snakket om før, fasiter finnes det svært få av når det gjelder slike ting som dette ;) 

Skrevet

Ja, fasit kan vi lete lenge etter.

Nå snakker jeg om Octavia,  som har litt vel dårlig lyddemping. 

Uansett så tror jeg Pirelli er bedre for personbil,  og tviler på Møller hadde brukt de som hovedleverandør av vinterdekk hvis de var betraktelig dårligere.

Men, min er erfaring er foreløpig for liten til å si noe sikkert 

Skrevet

Ja Superb har en annen demping av lyd enn Octavia, men Pirelli Cinturato P7 har jeg hatt på 3 forskjellige biler, og dekkstøy har nesten vært like fremtredende på dem alle. VW Golf st.vogn 2014, Superb 2016 og Octavia Scout 2018.
Min Superb 2019 ble levert fra fabrikk med Continental Sportcontact 6 fra fabrikk og de var av en helt annen kvalitet når det kom til dekkstøy enn hva Pirelli var, men nå byttet jeg ut både originale felger og medfølgende dekk, med noe helt annet i en annen dimensjon. Så nå kjører jeg på Falken FK 510, og de er også mye bedre med tanke på dekkstøy enn Pirelli Cinturato, enda de er både bredere og har en lavere profil. Men kvalitetsmessig vet jeg ikke hvordan de er enda, for jeg hadde de kun på i ca 2 mnd før jeg byttet til vinterdekk. Jeg var i hvert fall fornøyd med grep på både våt og tørr veibane, men slitestyrken er det altfor tidlig å si noe om enda........

Joda dekk til personbiler er betydelig bedre enn hva de er til varebiler, nå var ikke Pirelli vinterdekk det min forrige bil ble levert med, det var noe som ble lagt på bilen etter at Continental dekka var godt brukte og ble byttet ut. Jeg ønsket Continental eller Nokian på arb.bilen, men de var tomme på lageret og jeg måtte ha nye dekk der og da (pga arb.situasjonen jeg var midt oppe i), så da ble det (dessverre) byttet til hva dekkforhandleren hadde på lager., og det var Pirelli.
Nå kjører jeg Continental på arb.bilen både med sommer -og vinterdekk, og det fungerer meget bra til den bilen (Transporter).

Men til privatbilen neste gang, så tror jeg nok at enten Michelin eller GoodYear vil være noe jeg vil vurdere. Men jeg må teste Continental VikingContact 7 litt mer før jeg avgjør det, før jeg sitter som nevnt med et bedre inntrykk av de, enn hva jeg gjorde med Nokian R2/R3 til det underlaget jeg kjører mest på (bar asfalt, våt/tørr/saltet), mens på rent vinterføre så var Nokian R2/R3 meget gode, det er det ingen som helst tvil om.

Skrevet (endret)
På 9.2.2020 den 12.01, Hans-Petter skrev:

Hei

Skoda Octavia Scout 2015.

Er det noen kjente bakdeler på å endre profil på vinterdekk fra 225/50-17  til 225/55-17? Evt. andre oppsett på samme felg.

For å få ørlitt mere bakkeklaring...

Velkommen @Hans-Petter

Med en slik endring av dekkdimensjonen vil du få et dekk som er cirka 1 cm større omkrets, dvs at dekket fyller ut 1 cm mere rundt mot skjerm og bakken. Du får altså ca 1 cm mere bakkeklaring. Dette er teoretisk, dvs at forskjellige kalkulatorer gir litt forskjellig resultater, og der er alltid noe toleranseavvik fra dekkprodusent til dekkprodusent.

Denne dimensjonen du tenker på vil helt sikkert gå bra, for Skoda er i utgangspunktet raus med klaringene mellom karrosseri og hjul, og på en Scout er det i utgangspunktet ekstra bakkeklaring i forhold til vanlig Octavia. Men man skal være litt påpasselig å ikke velge dekk som tar borti karosseri og hjuloppheng. Det skal ikke være kontakt i alle varianter av fjæring og sving.

Jeg hadde et hjulsett med 205/60R16 på min "vanlige" Octavia. Disse tilsvarer Scout-dimensjoner, og jeg så tydelig at dekkene var nærmere karosseriet fremover og bakover enn standard-dimensjonene. Det var ikke noe problem, men det var der det var mest synlig. Du ønsker å gå enda 1 cm nærmere, det går sikkert det også, men er noe å være klar over. Spesielt på vinterdekk da det da kan bygge seg opp snø og slaps i hjulbuene.

Når det gjelder speedometer-avvik så vil du med denne endringen få MINDRE misvisning. Speedometeret viser for lav hastighet som standard. Når du monterer dekk med større diameter vil  altså speedometeret vise riktigere fart, i dette tilfellet 3,34% (igjen: teoretisk). Og hvis du går fra utslitte gamledekk til nye i den nye dimensjonen, så vil du ha 5-6 mm ekstra på radiusen, bare på grunn av mønsterdybdeforskjell (igjen: teoretisk). Så alle disse faktorene gir ekstra bakkeklaring, men mindre klaring mot karosseriet.

Lykke til 😀

Endret av Sjåføren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...