Gå til innhold
Hegge

Dør alarm når motor er i gang


Anbefalte innlegg

Er det noen som har fått fjernet, eller vet hvordan det er mulig å fjerne alarmen som piper om man åpner førerdøren når motoren er i gang? 

Er jo en helt unødvendig høy, og irriterende  alarm lyd. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lyden er utrolig irriterende.

Jeg har spurt på merkeverkstedet om de kan gjøre noe med dette, men det har de etter hva de uttaler ikke lov til.
Det skal visstnok være et EU-direktiv pga miljø/utslipp, så merkeverkstedet jeg benytter sa tvert nei til å gjøre noe med det.

Det kan helt sikkert kodes bort med VCDS e.l., men jeg anbefaler deg å forhøre deg først med Møller/VAG/ditt merkeverksted før du evt gjør dette, slik at det ikke skjer noe med nybilgarantien på din bil.
Mange er helt avslappet til dette med koding av sine biler og mener at det ikke vil ha noen betydning for garantien, men jeg anbefaler deg som sagt å forhøre deg først.
Better safe than sorry tenker nå jeg........

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og hørt med merkeverksted.  der sa de at de var usikker , men anbefalte meg å forhøre meg på nett, om noen hadde fått fjernet.  Spurte ikke noe ang garantien, men det kan man jo sjekke ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

At det hadde vært en litt diskret lyd en kort kort stund hadde jo ikke gjort noe, men når jeg er inn og ut av bilen mange ganger i løpet av en dag, så er dette en svært irriterende lyd. Det er nok mange som gjerne vill hatt dette lydnivået betraktelig redusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...