Gå til innhold
Terjen

Rustne bremseskiver.


Anbefalte innlegg

Har skjønt at jeg ikke er eneste med rustne bremseskiver bak på en Kodiaq 2018mod med km 45000. Er nok dårlig kvalitet på disse som følger med bilen som ny. Men er det noen som vet om det er noe hokus pokus med å bytte skivene og klossene bak selv ? Har gjort dette mange ganger på andre biler som jeg har hatt, men lurer på om det er noe elektronikk som lager trøbbel og feilkoder hvis jeg prøver meg på dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Terjen skrev:

Har skjønt at jeg ikke er eneste med rustne bremseskiver bak på en Kodiaq 2018mod med km 45000. Er nok dårlig kvalitet på disse som følger med bilen som ny. Men er det noen som vet om det er noe hokus pokus med å bytte skivene og klossene bak selv ? Har gjort dette mange ganger på andre biler som jeg har hatt, men lurer på om det er noe elektronikk som lager trøbbel og feilkoder hvis jeg prøver meg på dette ?

Hei,

Dette er et kjent problem, om du har rolige nedbremsinger osv. Typisk feil som dukker opp! 😞 

Dette gjelder forsåvidt alle produsenter.

Anng. Trøbbel ved bytte. Ja,... du har vel elektronisk håndbrekk på denne? Om du har det, så er du avhengig av diagnoseutstyr for å kjøre stemplene frem og tilbake.. 

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2021 den 18.32, Terjen skrev:

Har skjønt at jeg ikke er eneste med rustne bremseskiver bak på en Kodiaq 2018mod med km 45000. Er nok dårlig kvalitet på disse som følger med bilen som ny. Men er det noen som vet om det er noe hokus pokus med å bytte skivene og klossene bak selv ? Har gjort dette mange ganger på andre biler som jeg har hatt, men lurer på om det er noe elektronikk som lager trøbbel og feilkoder hvis jeg prøver meg på dette ?

Min erfaring med Skoda/Vag bremseskiver, et lite å ropa hurra for..men uansett, er rustne bremseskiver bak, ein gjenganger på mange bilar i Norge. Ingen problem å bytta del sjøl, men du trenger å kjøra caliperane tilbake for det elektriske håndbrekket. Eg brukar "OBD-eleven"-dongle  og mobilen.  . Det funkar fint til mange ting.

 

Endret av Reparatøren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...