Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

HansWerner

HansWerner's 2019 Skoda Octavia Style Stv 1.5 TSI DSG

Recommended Posts

Har lurket rundt i forumet en stund og har nå reg meg. Har nå bestilt meg min andre nye Skoda, en 2019 Octavia Style Stv med 1.5 TSI motor og DSG

Har i dag også en Octavia 2016 2.0 TDI, men synes det var på tide å oppdatere før den blir for gammel.

Har bestilt med rimelig godt med utstyr

18" ALARIS
SUPERSPORT MULTIRATT DSG PADDLES
OPPVARMET RATT
KNAPP FOR NEDFELLING AV BAKSETER
BUSINESS PAKKE DELSKINN
TRAVELLER NAVIPAKKE
TRANSPORTPAKKE KAMPANJE
VINTERPAKKE
SIMPLY CLEVER PAKKE
RESERVEHJUL TIL 17" OG 18" ALU
OPPVARMET FRONTRUTE
ELEKTRISK FØRERSETE MED MINNE
DCC ADAPTIVT UNDERSTELL MED DMS
TAKRELING SØLVFARGET

SKVETTLAPPER FREMME OG BAK
16"NOKIAN U.PIGG (IKKE RS)
LASTEKANTBESKYTTELSE

Hadde opprinnelig valgt med sportsunderstell, men dette var tydeligvis ikke mulig å få lenger ifølge selger,  så ble DCC i stedet, som senker den 11mm ift std understell.

Jeg har valgt fargen Quartz Grey Metallic denne gangen, så håper det blir fint

Er estimert at jeg får bilen utgangen av året så er bare å vente :)

Edited by HansWerner
  • Like 1

Gratulerer!

Overgangen fra diesel til bensin blir bra. Gikk fra (2012)Superb 2.0tdi DSG til (2018)Octavia 1.8tsi DSG, og angrer ikke. 

Fått med det meste på utstyrslista også. Min er også quartzgrå, og synes det er en fin farge. 

Du vurderte ikke digitalt dashbord da? Eller følger det i en av pakkene?

Faktiske eneste jeg kunne tenkt meg på min Octavia...

Gratulerer med bestilling av ny bil @HansWerner :) 

Den er stort sett satt opp slik jeg også ville ha valgt av utstyr og utstyrspakker, så dette ser veldig fint ut etter min mening :) 

Siden du ikke har satt det opp så regner jeg med at du ikke har behov for tilhengerfeste, men det kan være verdt å legge til montert fra fabrikk. Det har en liten pris nå, men er utrolig kostbart og ettermontere, fordi det også i en del tilfeller skal ettermonteres oljekjøler, men det er ikke alle biler det må gjøres på (litt usikker på hvordan det er på den bilen du har bestilt deg.

Ellers så valgte jeg også å ta en ekstra understellsbehandling på min Octavia 2018, men det kommer jo helt an på hvilke veier en kjører på og hvor mye det saltes der du bor og kjører mest. :) 

Får håpe det klaffer med alt når det gjelder transporten for din bestilte bil slik at det ikke blir så lenge å vente, for har du samme tålmodighet som meg, så er alt over 2-3 uker altfor leeeenge, hehe ;) 

EDIT: Glem det jeg skrev om hengerfeste her, for det ligger jo i transportpakken. Det var ikke noe som het Transportpakke når jeg bestilte min Octavia tidligere i år, så her har jeg rett og slett ikke fulgt med i timen.

Bra du følger med og korrigerer @OmegaPO :) 

Edited by Superb lll
  • Like 1

6 minutter siden, Superb lll skrev:

Gratulerer med bestilling av ny bil @HansWerner :) 

Den er stort sett satt opp slik jeg også ville ha valgt av utstyr og utstyrspakker, så dette ser veldig fint ut etter min mening :) 

Siden du ikke har satt det opp så regner jeg med at du ikke har behov for tilhengerfeste, men det kan være verdt å legge til montert fra fabrikk. Det har en liten pris nå, men er utrolig kostbart og ettermontere, fordi det også i en del tilfeller skal ettermonteres oljekjøler, men det er ikke alle biler det må gjøres på (litt usikker på hvordan det er på den bilen du har bestilt deg.

Ellers så valgte jeg også å ta en ekstra understellsbehandling på min Octavia 2018, men det kommer jo helt an på hvilke veier en kjører på og hvor mye det saltes der du bor og kjører mest. :) 

Får håpe det klaffer med alt når det gjelder transporten for din bestilte bil slik at det ikke blir så lenge å vente, for har du samme tålmodighet som meg, så er alt over 2-3 uker altfor leeeenge, hehe ;) 

Går ikke hengerfeste under ‘’transportpakke’’ mon tro? 

• Like 1

12 minutter siden, OmegaPO skrev:

Går ikke hengerfeste under ‘’transportpakke’’ mon tro? 

Selvfølgelig gjør det det @OmegaPO, du har helt rett :) 

Så den er det bare å legge til i (den velfylte) listen over tabber og ikke fulgt med i timen for min del............

• Like 1

Ang digitalt dashbord så valgte jeg å ikke ta med det, hadde muligheten, men time will show, mulig jeg litt gammeldags... :)

Og som flere har påpekt, hengerfeste var høyt på lista men dette ligger nå i det som heter Transportpakken og da får du med litt ekstra snacks i tillegg for en rimelig penge, ellers er det jo kampanje på dette om dagen til kr0,-

Vurderte også større motor, men 1.8 TSI selges ikke lenger, og det kommer en ny motor, 2.0 190HK slik jeg skjønt på selger men det åpnes ikke for bestilling før senere og med levering godt ute i 2019.

• Like 1

Jeg hadde nok valgt det samme som deg ang digitalt dashbord @HansWerner :), men så har jeg heller ingen problemer med å innrømme at jeg er gammeldags, hehe ;) Det ser stilig ut, det skal jeg være enig i, men jeg liker likevel best de mer tradisjonelle instrumentene :) 

Transportpakka er jo en meget flott pakke, og den var jeg som du sikkert forstod helt uvitende om. Den var det synd de ikke kom med for noen mnd siden når jeg bestilte min bil......

Men jeg personlig hadde ventet på den nye(re) 2,0/190hk TSi motoren, for det er en motor som passer Octavia meget bra. Altså jeg har ikke prøvet den motoren i det hele tatt, men jeg har hatt 1,8/180hk i en 2016 Superb og har den nå i Octavia Scout 2018. Den nye motoren har jo et høyere dreiemoment, og vil ha den nye oljefylte DSG 7 kassa. Men jeg forstår også at det vil være venting i mange mange mnd, og i tillegg så vil det selvfølgelig også gjøre ganske mye med prisen vil jeg tro.......

Bilen du har valgt og satt sammen ser i hvert fall meget bra ut @HansWerner :) 

Lykke til :) 

Reply to this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Emner

• Siste Innlegg

• Mine vinduslister har fått "flekktyfus". Krommen rundt grillen er fin og blank når jeg gjør den ren, mens vinduslistene er av en helt annen type. Mye mattere i utgangspunktet, og nå har de blitt skikkelig skjoldete i tillegg. Jeg får de ikke "rene"
    • Hei. Jeg skrev et innlegg på siden om Kodiaq, men der var det ikke så mange som hadde problemer med CarPlay, så jeg tenkte å høre på generelt nivå. Verdt å nevne at jeg har Amundsen og ikke Colombus, kanskje. CarPlay kan av og til ikke starte. CarPlay kan av og til slå seg av for deretter å koble seg på igjen. CarPlay kan skru seg av og ikke skru seg på igjen. Dersom jeg trekker ut ledningen fra USB etter at noe av dette har skjedd, så vil den nesten alltid starte. På de 10 md jeg har hatt bilen har jeg hatt to forskjellige iPhoner og fire forskjellige ledninger. Det kan også være litt problemer med å koble telefonen med Bluetooth. Ryggekamera skrur seg ikke på. Noen ganger skjer det ikke noe, andre ganger viser den konturen av hele bilen med slike merker for sensorer rundt om. Radioen står på, men når jeg skal regulere lyden så indikerer den at det er telefonlyden som skal reguleres. Noen ganger tar det veldig lang tid før radioen skrur seg av. Jeg skrur av tenningen/bilen, åpner døra, det virituelle dashbordet indikerer at bilen er skrudd av, men radioen står på fremdeles en stund. noen ganger med mørk Amundsenskjerm andre ganger med radioskjermen på. Av og til kan jeg ikke skifte kanal, selv om jeg trykker på de forskjellige kanalknappene. Klokka kan plutselig vise 1 time feil. Verkstedet har allerede byttet infotainmentskjerm. For bak denne skjermen så sitter det en «hjerne» som styrer. Men jeg synes ikke det har blitt så mye bedre.    Dette er jo en ny bil, og slikt skal jo ikke forekomme, synes jeg.
    • Oppdaget etter 1,5 års bruk at dei kromma vinduslistene på Kodiaqen har begynt å få eit kvitt belegg på seg.  Har nokon erfaring med dette og kva som eventuelt kan fjerne da utan å gjere ytterlegare skade? Er dette vanleg å få på den type lister? Da ser ikkje ut som om grillen eller listene på siderutene bak har fått dette, berre listene på dørene.   
    • Dette har jeg ikke tenkt på å sjekke... Verkstedet har heller ikke spurt     Verkstedet har allerede byttet infotainmentskjerm. For bak denne skjermen så sitter det en «hjerne» som styrer. Det hjalp litt, det ble bedre, men feilene uteblir ikke
    • Uten at jeg har fasiten så virker det jo nesten som det er flere feil her @Espen. Feil på bilens infotainmentsytem, og da en feil som (dessverre) ikke er permanent og gjør feilsøking vanskelig for verkstedet. Mulig feil på f.eks. ryggelysbryteren som skal gi signaler til infotainmentsystemet og aktivere ryggekameraet. Virker forresten bilens ryggelys når ryggekameraet/skjermen ikke fungerer? Skulle jo trodde at en SW update skulle løst dette, men når det ikke hjelper så er det vel kanskje bytte av deler/skjerm som er neste steg på to-do-listen for verkstedet.......? Det er synd at du har slike feil som dette @Espen, håper at verkstedet finner ut av dette for deg, lykke til  
    • Det burde jo være unødvendig, for dette kunne fint vært unngått med f.eks. en gummilist i toppen av døråpningen som ledet bort vannet når en åpner dørene, har som tidligere nevnt også det samme problemet på min Superb. Jeg har med meg en tørkerull i bilen som jeg bare tørker av vannet som er på oversiden av bakdørene før jeg åpner dem, da unngår jeg i hvert fall at baksetene blir våte når dørene åpnes. Ikke den beste løsningen det heller og burde vært unødvendig, men i mangel på andre løsninger, så gjør jeg det så enkelt som mulig.
    • Etter forbrukerkjøpsloven har forhandlar/verkstad 3 forsøk på utbetring/reparasjon av samme feil, so stå på ditt.
    • Ja, jeg har fått beskjed om jeg kan få dette på film. Og det har jeg fått til, unntatt baklukelåsen. Jeg er baki der 7-8 ganger i løpet av en arbeidsdag. Det blir 16 åpninger i løpet av én dag. I begynnelsen filmet jeg hver åpning..... men det blir tungvindt etterhvert og så glemmer jeg det en gang.... og selvsagt skjer det da.... Jeg har fått time til å bytte denne låsen da. Det er bra. Verkstedet sier at de har hørt om noen tilfeller som jeg har opplevd, men de sier også at det ordner seg etter en oppdatering av Amundsen. Det gjelder ikke min bil, for det har vi allerede prøvd. Dette er en pågående sak med verkstedet.
    • Veldig kjedelig med sånne periodiske feil.  Og  typisk at alt virkar når den er på verkstad..  Eg foreslått at du filmar det som skjer/ikkje fungerer.  Hadde trøbbel med rattbetjening på min bil.  Etter 3 ganger på verkstad uten feil funnet, filma eg når problemet oppstod, og leverte opptaket på minnepenn. Då skifta dei rattbetjeninga og alt er ok etterpå.  
    • Jeg har snakket med noen få andre som har Kodiaq 2020 med Amundsen som opplever det samme som meg, men det er ikke så mange. Derfor legger jeg det ut her for å høre om det er noen her inne som også har merket dette.   CarPlay kan av og til ikke starte. CarPlay kan av og til slå seg av for deretter å koble seg på igjen. CarPlay kan skru seg av og ikke skru seg på igjen. Dersom jeg trekker ut ledningen fra USB etter at noe av dette har skjedd, så vil den nesten alltid starte. På de 10 md jeg har hatt bilen har jeg hatt to forskjellige iPhoner og fire forskjellige ledninger. Det kan også være litt problemer med å koble telefonen med Bluetooth. Ryggekamera skrur seg ikke på. Noen ganger skjer det ikke noe, andre ganger viser den konturen av hele bilen med slike merker for sensorer rundt om. Radioen står på, men når jeg skal regulere lyden så indikerer den at det er telefonlyden som skal reguleres. Noen ganger tar det veldig lang tid før radioen skrur seg av. Jeg skrur av tenningen/bilen, åpner døra, det virituelle dashbordet indikerer at bilen er skrudd av, men radioen står på fremdeles en stund. noen ganger med mørk Amundsenskjerm andre ganger med radioskjermen på. I forhold til min Superb så er det utrolig dårlig DAB-dekning. Selv min etterpåmonterte DAB-Radio i Fabia`n har bedre forhold.  Midt i byen er det store områder uten dekning. Store områder rett utenfor byen også. På samme områder jeg har kjørt med Superb og fabia med radio. Svært ofte høres det ut som om høyttalerne er innpakket i bomull for deretter at lyden forsvinner helt og indikasjonen for manglende DAB-dekning vises.  Av og til kan jeg ikke skifte kanal, selv om jeg trykker på de forskjellige kanalknappene. Klokka kan plutselig vise 1 time feil. Av og til når jeg starter opp bilen etter at den har stått ca 45 min, så kommer det en litt merkelig lyd fra dashbordet. Lyden høres ut som om det suser i vannrør. Den varer alt fra 1 sek til 5 sek Baklukelåsen kan av og til bare låse seg opp, men ikke åpne seg automatisk når jeg låser den opp med håndtaket bak. Da "åpner" den seg noen mm og jeg kan dytte den opp manuelt, eller åpne den med bakluke åpneren ved å trykke én gang til. Denne bakluke åpneren  har jeg fått time for å byttes, Det er også en irriterende knirkelyd i B-stolpen på førerdøra når jeg åpner og lukker den. Ikke under kjøring, heldigvis. Det er fremdeles en ny bil, og slik skal ikke en ny bil være. Jeg har sagt fra til forhandler fra dag én. Er det noen her som kan relatere seg til dette?  
  • Other new topics

• Andre nye innlegg

• Ligger an for overgang til Audi, nærmere bestemt e-tron🙄 Har ikke bestilt enda, men nært forestående... Er vel litt leveringstid, så Octavian må nok holde ut med meg noen måneder til!
    • Den var både artig og stilig @Tommy Thon  
    • I dag fikk jeg en t-shirt med en kombinasjon av favoritt bil merke, og favoritt rockeband. Litt barnslig for en gubbe i 50åra, men det får stå til...😎😉
    • Det  tror jeg nok kan være et godt valg @Helge (selv om det ikke er Skoda ), bilen ser flott ut    Så er det som du sier at det er lov å håpe at oppfølgeing og serviceinnstillingen til BOS er bedre enn hva den kan være hos Møller på litt for mange verksteder etter hva en leser. Det er jo snart på tide at de forstår at de er avhengig av sine kunder for å overleve, synd at det er merkeverksteder/forhandlere som ødelegger slik at flere bileiere velger andre bilmerker fordi de har fått for dårlig oppfølging, da har det sviktet i flere grunnleggende ledd etter min mening............

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

• Create New...