Gå til innhold
Frankieboy

Karoppdatering Columbus


Anbefalte innlegg

Hei

Noen som vet om det har kommet noen kartoppdatering i år? Når jeg søker etter nye kart så kommer det opp ECE 2021/2022 og valid since CW 45/2021.

Får ikke til å laste ned dette, men det er kanskje fordi det ikke kommer før i uke 45/2021? Hva er i så fall siste kartversjon som finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2021 den 12.24, Frankieboy skrev:

Hei

Noen som vet om det har kommet noen kartoppdatering i år? Når jeg søker etter nye kart så kommer det opp ECE 2021/2022 og valid since CW 45/2021.

Får ikke til å laste ned dette, men det er kanskje fordi det ikke kommer før i uke 45/2021? Hva er i så fall siste kartversjon som finnes?

Hei,

Så noe om at nye kart var tilgjengelig her tidligere i uken. Hva slags bil og modell har du?

http://infotainment-cdn.skoda-auto.com/base/maps/HIGH12_P192_EU_202125.zip her er siste tilgjengelig kart til Columbus :)

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei, jeg har oppdatert til siste versjon av kartet på min Superb 2018 med Colombus (HIGH12_P192_EU_202125 fra Skoda sine sider). Men jeg klarer ikke å bytte til norsk tastatur! Noen som vet hvordan jeg gjør det? Jeg ønsker altså et tastatur som har æ, ø, å. Det er et globus-symbol nede i hjørnet, men den er grået ut og jeg kan ikke trykke på den. Hvor bytter man keyboard/tastatur/språk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder jeg O inne i noen sekunder, så får jeg opp Ø.

På 22.7.2021 den 13.08, MGee skrev:

Hei, jeg har oppdatert til siste versjon av kartet på min Superb 2018 med Colombus (HIGH12_P192_EU_202125 fra Skoda sine sider). Men jeg klarer ikke å bytte til norsk tastatur! Noen som vet hvordan jeg gjør det? Jeg ønsker altså et tastatur som har æ, ø, å. Det er et globus-symbol nede i hjørnet, men den er grået ut og jeg kan ikke trykke på den. Hvor bytter man keyboard/tastatur/språk?

 Holder jeg A inne i noen sekunder så får jeg tilgang til Æ og Å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/22/2021 at 1:21 PM, Frankieboy said:

Holder jeg O inne i noen sekunder, så får jeg opp Ø.

 Holder jeg A inne i noen sekunder så får jeg tilgang til Æ og Å.

Takk for svar! Joda, det funger, men jeg hadde håpet det var et "fullt" norsk tastatur tilgjengelig. Jeg sjekket nå, og fant at jeg kan legge til "Ekstra tastaturspråk" via Menu->Innstillinger, og la til engelsk og svensk. Da blir globus-symbolet aktivt, men om jeg bytter mellom disse norsk/svensk/engelsk, så er jo tastaturet det samme. Det er jo litt rart. Hva er poenget med så mange tastaturspråk når de er like? Antar kanskje tysk har QWERTZ-tastatur, men hvorfor ikke fullt norsk QWERTY for norsk språk? Hm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...