Gå til innhold
lhusoey

Acc justering 1km/t


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vurderer kjøp av Superb. I den forbindelse hadde jeg en bil på prøve. Jeg klarte ikke å justere ACC opp og ned 1km/t. Kun i 10km/t step. Dvs he fikk til å steppe ned 1km/t ved å trykke inn SET knappen flere ganger. Men ikke å justere den opp i 1km/t step. Noe jeg syntes var litt irriterende. 

Vet noen av dere her på forumet om dette er mulig? 

Forhåpentligvis er det noe galt med meg :)

Skrevet

Det er helt riktig slik som @CitizenX skriver.

 

EDIT: Glemte jo å spørre deg om hvilken Superb er det du vurderer da?

Tenker da på utstyrsutgave, motorisering, 4x4 vs fwd etc, har en Superb selv, og da blir en jo litt nysgjerrig når noen andre også vurderer en :) 

 

Om det er noe annet du lurer på så kan du jo se litt på denne her @lhusoey 

http://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/no/Superb_3V/11-2015/Manual/Superb/B8_Superb_OwnersManual.pdf

 

Det konkrete spørsmålet ditt står det om på side 161, se vedlagt skjermbilde

Skjermbilde 2016-10-15 kl. 16.38.16.png

Skrevet
4 timer siden, Superb lll skrev:

Det er helt riktig slik som @CitizenX skriver.

 

EDIT: Glemte jo å spørre deg om hvilken Superb er det du vurderer da?

Tenker da på utstyrsutgave, motorisering, 4x4 vs fwd etc, har en Superb selv, og da blir en jo litt nysgjerrig når noen andre også vurderer en :) 

 

Om det er noe annet du lurer på så kan du jo se litt på denne her @lhusoey 

http://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/no/Superb_3V/11-2015/Manual/Superb/B8_Superb_OwnersManual.pdf

 

Det konkrete spørsmålet ditt står det om på side 161, se vedlagt skjermbilde

Skjermbilde 2016-10-15 kl. 16.38.16.png

Da var det nok bare noe galt med mannen. ?

I utgangspunktet så vurderer jeg en 2016 4x4 190TDi stasjonsvogn. Utstyrspakke L&K. Og da i Buissness Grey farge med sort skinn interiør. 

 

Men må si det frister med en 280hk også?

Skrevet
7 minutter siden, lhusoey skrev:

Da var det nok bare noe galt med mannen. ?

I utgangspunktet så vurderer jeg en 2016 4x4 190TDi stasjonsvogn. Utstyrspakke L&K. Og da i Buissness Grey farge med sort skinn interiør. 

 

Men må si det frister med en 280hk også?

En må jo bli litt kjent med bil/utstyr før en finner utav hvordan alt fungerer, så det kommer seg etterhvert :)

 

Jeg vurderte en periode nå i høst å bytte inn min 2016 Superb til fordel for en ny, men har foreløpig lagt det litt på is. Det hadde for min del med motor, utstyr å gjøre.......

L&K, sort skinn og Quarts Grey metallic hadde vært mitt valg, motorisering er dermed en litt annen sak.........

Jeg er også meget fristet av 2,0/280hk 4x4, men den er dessverre et stykke utenfor mitt budsjett. 

 

@CitizenX kommer med et veldig godt forslag her om statsbudsjettet går igjennom, da blir det er en merkbar redusering av prisen på 280hk utgaven, men det kommer jo også an på hvilken motor du har mest brukt for/lyst på.

Jeg for min del vil ikke ha dieselmotor, bl.a. pga varslede dieselforbud.  Om det blir noe av eller ikke er jo en helt annen sak, men jeg har også en del andre grunner til at diesel ikke er noe for meg.

Skrevet

Uansett hvilken modell som blir valgt, så blir det nok 2017 avgifter som blir prisen... Med så lang ventetid som det er på superb nå, så er man nok langt utpå nyåret før bilen er her :-)

Har selv valgt 190 hk TDi, 4x4, DSG, L&K, Business grey! Venter i spenning på denne :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...