Gå til innhold
Tor2r

Brilliant Silver Metallic


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dessverre bor jeg på et sted hvor det ikke er noe mangfold av biler (eller folk for den saks skyld) så det er sjeldent jeg får sett de forskjellige fargene Skoda har å tilby live.

Men i går så jeg tilfeldigvis en ny Superb i Brilliant Silver Metallic, og den var rett og slett nydelig, skikkelig "sparkling" farge og en fryd for øyet.

Alltid tenkt at Superb er best i Moon White, men ble usikker nå! :)

Noen som har Brilliant Silver?

Skrevet

Jeg har hatt sølv metallic på flere av mine biler tidligere og liker egentlig sølv meget godt, men altså ikke på Superb. sølv er en genial farge til kamuflere, støv, små riper, tildels steinsprut (om grunningen har omtrentlig den samme fargen som lakken) og den ser ofte renere ut enn bilen faktisk er. Av de 6 siste nye bilene jeg har bestilt selv, så har faktisk 4 av dem vært sølv, og i tillegg så har 2-3 av de brukte jeg har hatt tidligere også vært sølv, så det er definitivt den fargen jeg har hatt på flest biler.

Det går et par stk nye Superb her jeg bor i sølv metallic, og det er en farge jeg ikke synes kler Superb så godt. Jeg synes den kamuflerer de litt skarpe linjene og får da ikke vist frem designet og gitt Superb den oppmerksomheten jeg synes den fortjener.  I tillegg så er de 2 Superbene dønn kjedelige med 16" og 17" hjul, ikke sorte vinduer bak, ikke DCC som senker bilen 10mm, og slike ting betyr jo også veldig mye for første inntrykket. Hadde det vært gjort litt mer utav dem med noe av det jeg har nevnt her, så kan det også hende at jeg hadde fått et helt annet syn på den. I tillegg her jeg bor, så må de også dele oppmerksomheten med flere titalls sølvfargede Taxier, og da skiller den seg heller ikke ut i mengden.

 

Her er det minst Quarts Grey og Business Grey metallic, og det er en farge jeg synes kler Superb veldig godt, Moon White metallic er det også flere som har her, og den synes jeg var fin til å begynne med (har den selv også), men den er det så mange av nå at jeg synes den begynner å bli for vanlig og litt kjedelig.

Sort synes jeg heller ikke at kler Superb så godt, for der blir også de skarpe linjene ganske gjemt, og i sort med sorte vinduer, så synes jeg den faktisk minner litt for mye om en bil en helst ikke vil se (med kors på taket)..........

 

Artig å lese hvilke forskjellige synspunkter og inntrykk vi sitter med når det gjelder fargevalg, for der er det mange delte meninger for å si det litt forsiktig.......... :D 

Skrevet

Sort Superb er jeg helt enig i ikke passer Superb noe særlig. Synes den gjør seg best i litt lysere nyanser, business grey må vel være favoritten. Lava bue er også flott.

 

 

Skrevet

Etter to svartmetallic har jeg konkludert med at jeg ikke liker svart. Bilene er flotte nypolerte i utstillingshallen, men når hverdagen setter inn er de rene kun når de er nyvaskede. Litt som fine damer på byen, pen med sminken på(gjerne kombinert med ølbriller for enkelte) men ser ikke ut dagen etter ??

Skrevet
1 time siden, CitizenX skrev:

Etter to svartmetallic har jeg konkludert med at jeg ikke liker svart. Bilene er flotte nypolerte i utstillingshallen, men når hverdagen setter inn er de rene kun når de er nyvaskede. Litt som fine damer på byen, pen med sminken på(gjerne kombinert med ølbriller for enkelte) men ser ikke ut dagen etter ??

Helt enig, samt at bittesmå steinsprang skriker mot deg som sola midt på natta :/

 

Skrevet

Må si jeg er enig med TS om sølvfargen! Jeg vurderte quarts grey og Business grey da jeg så i katalogen! Men da jeg kom i butikken og fikk se alle fargene på biler, da sto det plutselig mellom Business grey og brilliant silver. Har hatt sølv før og er enormt praktisk! Men kan bli litt kjedelig for en som liker bilpleie!

Skrevet
3 timer siden, Salcin skrev:

Men kan bli litt kjedelig for en som liker bilpleie!

hehehe, ser den :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...