Gå til innhold
Razor

Skoda Kodiaq RS: Bi-turbo


Anbefalte innlegg

Skrevet

Rykket ikke bare i foten nei! her snakkes det jo både om Sportsline versjon og en sinnsyk RS versjon. tenk om vi skulle være så heldige at noe av dette kommer til Norge!

Tør man virkelig å bestille en Kodiaq tidlig eller må man vente å se hva som kommer? de snakker jo allerede om en Sportsline versjon i 2017.

Skulle RS bli gjennomført så håper jeg de gjør show fargen Yellow green eller hva den heter tilgjengelig . 

Skrevet

Ikke godt å si hva som kommer men regner med prisen blir deretter så trur uansett jeg nøyer meg med en godt utstyrt 150 HK 4x4 og kanskje automat :)

Skrevet

Ja, jeg tror de fort blir veldig dyr! litt for mye for litt for lite kanskje.
Måtte bare legge ved et bilde i tråden.

skoda_kodiaq_rs.jpg

  • 1 måned senere...
Skrevet

Det kan nok bli en både morsom og meget spennende utgave, men neppe så billig vil jeg tro........

Stusser dog litt over noe av det som stod i teksten der, om at dette kan bli den raskeste Skodaen som blir laget.

Skjermbilde 2017-01-12 kl. 09.01.03.png

Leste litt om VW Passat som har denne motoren og den har en toppfart på 240km/t og 0-100km/t på 6,1s (og det er 0,4 sek raskere enn VW Tiguan med samme motor), og noe raskere enn det tviler jeg vel på at Kodiaq med den motoren vil bli. (uten at jeg har fasiten på det selvfølgelig). Tiguan er jo også mindre enn Kodiaq, men det finnes jo ingen Tiguan R versjon da (kun R styling)

 

Nå har Skoda Superb 2,0/280hk 4x4 en toppfart på 250km/t og 0-100km/t på 5,8s, og helt ærlig, de specs som denne Superben har tviler jeg på at Kodiaq med 240hk TDi kommer ned på, såfremt de ikke trimmer den motoren ytterligere, men det står det jo ikke noe om i teksten. At det kan bli den raskeste TDi Skoda har er det jo ingen tvil om i det hele tatt........

At det er en meget sprek bil med et stort potensiale er jeg helt enig i, så den kunne det vært veldig morsomt å prøve. Den ser rett og slett både sprek og rå ut, og ja det er en versjon jeg virkelig kunne tenkt meg (selv om jeg helst ville hatt bensinmotor) :) 

Skrevet

Er det noen garanti for at den vil kommer til Norge da? I så fall, så tenker jeg også at prisen fort kan bli liiiiiit drøy :)

 

Skrevet

Om den kommer til Norge blir det vel den eneste av "folkebil-SUVene" med så heftig motor. Tøff var den iallefall, men som dere sier; den blir sikkert dyr..

Skrevet

Den vil nok bli priset høyt ja, til sammenligning så koster en VW Tiguan Highline 2,0/240hk TDi fra 586.900,- men den har jo et helt annet utstyrs nivå også. For når en begynner å legge på R Line og andre utstyrspakker så stiger jo prisene så det holder..........

https://www.volkswagen.no/content/dam/vw-ngw/vw_pkw/importers/no/bilmodeller/brosjyrer-og-priser/tiguan/Volkswagen Tiguan prisliste.pdf/_jcr_content/renditions/original./Volkswagen Tiguan prisliste.pdf

Skrevet

Det blir jo spennende hvordan den eventuelt konmer til å se ut, bildene over her er nok ikke noen bekreftede bilder, da dem er forskjellige... Men får virkelig håpe dem gjør som på vRS Octavia og endrer fangere og gjør ordentlige endringer på bilen, og ikke som på Superb Sportline og bare setter på svarte detaljer istede for chrome...  Ikke det att superb Sportline ikke er fin, for det er den absolutt, men veldig beskjeden endring i forhold til en vanlig superb.

Men blir Kodiaq vRS i nærheten av det øverste bildepå toppen her, da blir det plutselig vanskelig å ikke kjøpe denB|

Skrevet

Ja, de to bildene er vel laget av to stk som driver med sånne "what if" designs.. eller noe.. :)

Håper virkelig dem gjør litt ut av det ja. Frontlepper, diffusor, potter

Skjermbreddere?? :D

Skrevet

Utgaven med hellakkert frontfanger og lakkerte hjulbuelister ser veldig rå ut på bildene og ville helt sikkert kunne blitt en populær utgave an Kodiaq. :) 

 

Skrevet

Ja, morskere frontfanger, med større luftinntak, lakkerte skjermbuer, diffusor med potte på hver side og kun svarte og ingen chrome detaljer hadde gjort seg... Da hadde det jo også blitt veldig fint med en god dose senk også da man har fått bilen, selv om det er feil vei å gå med SUV, så hadde det utvilsomt blitt tøft!

Skrevet

Vi får vente (lenge) å se :) 

Hadde jo vært bra om de lager noe rått hybridopsett også da, ala X5, Q7 e-tron og XC90 T8 :)

 

Skrevet (endret)
18 minutter siden, Tor2r skrev:

Vi får vente (lenge) å se :) 

Hadde jo vært bra om de lager noe rått hybridopsett også da, ala X5, Q7 e-tron og XC90 T8 :)

 

 

Om/når de skal lage en Kodiaq vRS utgave, så kan vi jo dem noen konkrete tips om hva de bør strekke seg etter, slik som du gjør her @Tor2r :D  

 

De kan jo ta en liten titt innenfor eget konsern og se litt, med tanke på motor og drivlinjer ;) 

 

http://www.dinside.no/motor/vi-har-kjort-audi-sq7-tdi/60958928

Endret av Superb lll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • 2018 Kodiaq sportline 190hk tdi, hvor det er tydelig lekkasje av AdBlue rundt fordeleren i motorrommet. Bilen varsler om ingen start etter 1000km, men får AdBlue, og verkstedet sier at det ikke er farlig å kjøre med. Diagnosen fra verksted er at det er lekkasje på påfyllingsslangen og at denne må byttes. Møller skal ha 14000kr for dette (delprisen er ca 3500kr). Noen som har vært borti det samme, og kan si noe om hvor komplisert denne jobben egentlig er, og evt om det er noen vits i å sjekke pris andre steder? Jeg har fått tetta slangen ved nippel i motorrom, og får nå feilmelding mye sjeldnere, men den blir som sagt ikke borte. Er det ikke mulig å få ned prisen på bytte av slange, eller fikse det på annet vis, vurderer jeg å bare kode vekk hele AdBlue systemet. Og da ønsker jeg meg tips på noen i Osloområdet som kan gjøre det, og er trygg å bruke 
    • Hei, Jeg ser at det er svært få av våre medlemmer som får svar eller løsninger på sine spørsmål. Hva er egentlig vitsen med dette forumet? Hvis ikke Skoda i Norge tar litt ansvar og hjelper til med sine teknikere, er ikke dette liv laga. Og det vil de hvertfall ikke Skoda tjene på. Har andre gode forslag, så fyr i vei!
    • Hei! Har en 2018 kodiaq sportline som jeg lurer på å montere ledbar/ekstralys på. Noen som har bilder å vise? Forslag til ledbar og monteringsmetode? Noen som har montert inni grill under skilt?
    • Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
    • Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...