Gå til innhold
Negitation

Skoda superb avgass + dsg


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Skoda Superb 2009, 2L 140 HK disel med DSG som har gått rett over 300.000. Jeg har begynt å få en del problemer hvor bilen ikke klarer å sette seg selv i revers eller i park.  Når den får problemer med dette så begynner avgass lampen å lyse. Det er ikke alltid den får problemer men ganske ofte, når jeg prøver å sette den i revers så kommer det noen "dunke" lyder, høres ut som den prøver å sette den i revers men får det ikke til, etter noen få "dunk" (2-3) så gir den opp og varsellampa begynner å lyse. Hvis jeg setter den i park og slår tenningen av og på og deretter setter den i revers så fungerer det. Samme skjer innimellom om jeg prøver å sette den i park etter å ha kjørt.

Noen her som har hatt noe lignende erfaring med dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen @Negitation :) 

Jeg har ingen erfaring med dette, men har lest noe om noen problemer med noe lignende der. Forslaget som fungerte der var at de "flushet" DSG kassa flere ganger, og så fylte den opp med ny frisk olje. Den gamle olja var tyktflytende og nesten litt kornete, så det var på høy tid å få gjort det på den bilen.

Der hadde bilen kjørt litt mindre enn din, men det var etter eiers erfaring aldri byttet olje på DSG kassa, og det mener jeg å huske at er anbefalt å gjøre ved 60.000km, og så videre med intervaller på 60.000km.

 

Har det vært byttet olje på din DSG kasse da?

Dette er som nevnt kun et forslag, jeg vet ikke om det er løsningen.

 

Så et lite tilleggs forslag til deg, om du er aktiv på Facebook, så kan det kanskje være lønnsomt å stille det samme spørsmålet i Skoda gruppa der, over 2000 medlemmer og flere av dem er Skoda mekanikere, lykke til :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...