Gå til innhold

Velkommen gjest!

Hvis du register deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.


Superb lll

Registreringsnummer

Anbefalte innlegg

Har jo ikke så mye med bil å gjøre egentlig, men synes denne var litt artig. Stakkars den som har fått utdelt dette registreringsnummeret her ;) 

589320d4d31fb_Skjermbilde2017-02-02kl_13_02_43.thumb.png.cefc2a24f94e8a113eac102f595d03ec.png

Vet ikke om det er noe du ønsker i dette forumet i det hele tatt @Tor2r, men kunne kanskje hatt et eget tema for noen uhøytidligheter og evt andre ting som ikke helt passer under de temaene som er ferdig i menyen?

Men det kan kanskje ta helt av, og være det som det blir mest aktivitet på, og det er jo ikke meningen. Var kun et lite spørsmål, og om dette bildet var for usaklig, så er det bare å slette det.

Var kun humoristisk ment, og i litt sympati med den stakkaren som fikk dette nummeret.............. ;) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fanden, tåler da såpass :D Kombinasjonen på dette reg.nr var jo veldig spesielt da!!

Kan lage en egen kategori for slike uhøytidligheter som du så fint kaller det :)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det reg.nummeret ser litt feilplassert ut med tanke på bilen det sitter på det her ja ;) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svar i emnet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå





  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Er en bil skikkelig beskyttet før vinteren starter, så skal det jo i utg.pkt. være enklere å ta «vårpussen» selv. MEN mye av dette kommer jo også an på hvor mye slitasje det blir på beskyttelsen i løpet av vinteren. Det være seg mye salt på veiene og bruk av sterke avfettinger for å vaske bilen vinterstid., men det kan jo vare litt lenger om en benytter en QD når en vasker bilen vinterstid. Det gir i hvert fall en viss tilleggsbeskyttelse i en tøff vintersesong, og vil gjøre det lettere å få bilen skikkelig ren når våren kommer. Det beste hadde nok vært både høst og vår hos en detailer/bilpleier, og så tatt vedlikeholdet i mellom der selv, men det er jo ikke akkurat gratis å sende avgårde bilen på noe slikt heller. Mye kommer jo selvfølgelig også an på hva en vil ha gjort med bilen, jeg kommer aldri til å komme dit hvor jeg skal studere lakken med lommelykt og lupe. Jeg vil ha den ren og blank, men jeg har ikke bestilt en show-room-car, det er en bruksgjenstand som skal ta meg fra A - B. At andre tar det mye lengre og har et helt annet syn på det både vet jeg og det forstår jeg godt. En bil koster mange penger, så det er jo ingen tvil om at det er lønnsomt å ta godt vare på bilen.  Så jeg har full forståelse for de som vil ta det helt ut når det gjelder bilpleie/detailing, og har dette som en hobby, lidenskap og i beste fall også tjener penger på dette.   Men dit vil ikke jeg, det tar for mye tid og det har jeg heller ikke den rette kunnskapen eller tålmodigheten til å gjøre. Jeg har allerede vært igjennom detalj -og pixelforstørrelser av bilder på store kalibrerte skjermer for å se etter optiske feil på kostbare objektiver, justert farger, kontraster, skarphet og lys/skyggepartieer i bildene.  I tillegg hatt en egen skriver i A3+ format med 10 fargepatroner for best mulig fargegjengivelse, forskjellige papirprofiler til forskjellige fotopapirer avhengig av hvilken type bilder som skal printes ut, etc. bare for å nevne noe........ Så jeg vet litt om hva det vil si å gå helt og fullt inn for noe, derfor skriver jeg også at jeg har full forståelse for de som ønsker å gjøre veldig mye ut av sitt vedlikehold når det gjelder bil. Men så langt skal jeg ikke gå denne gangen, den saken er helt klar.    
    • Etter helgens Stockholm tur har jeg passert 11000km, det på under 6 måneder. Jeg hadde i utgangspunktet sett for meg å kjøre det på ett år  Har fått meg noen erfaringer med bilen. Har nå fylt på 10 liter AdBlue i dag. Da stod det 900km igjen på måleren, og bilen begynte å bli ganske så aggressiv i varslinga. Dette er første gang jeg har handlet så mye som en liter AdBlue i mitt liv. Peila olja i sted. Virker som om oljenivået er ganske stabilt. Når jeg hentet ut bilen fikk jeg en liter olje og beskjed om at den antakeligvis ville be om olje etter noen km. Det har jeg sluppet. Dørkantbeskytterne kan være litt irriterende. De gjør til tider dørene, spesielt bak, tunge å lukke igjen. Passasjerer må ofte lukke døra to ganger for å få det til. Dette er noe jeg vil ta opp med forhandler på service. Ellers vil jeg si at det mest irriterende er hvor lang tid det tar for bilen å gå over i revers. Når jeg skal være kul å parkere fort å gæli, så bare bilen å ruser før kløtsjen/girkassa tar tak. Og da rykker det bra til. Jeg vet ikke helt hvem idioten her er  Forbruket har gått litt ned med tiden. Ved lengre turer hvor fartsgrensen er 80-90, er som regel forbruket rundt 0.56-0.58. 
      Ved fartsgrenser opp mot 100-120, er forbruket opp mot 0.66 på det verste. Bykjøring er som regel rundt 0.71.   Men alt i alt, fortsatt fornøyd. Komforten gjør lange turer til en lek. Og størrelsen gjør den praktisk til så mangt.
    • Bør man levere bilen til detailer på vår eller høst?
      Fordelen med vår er jo at man blir kvitt dritt fra vinteren, mens fordelen med høst er at man da er bedre rustet mot det som kommer i løpet av vinteren. Er det noe som er bedre enn annet?
    • Ja det blir fortrinnsvis nummer 2, helt enig, eller nummer 3 som en god «runner up»   
    • Jeg har lest at det finnes 3 service muligheter her, men jeg klarer ikke å finne det igjen nå selvfølgelig........ Longlife service 30.000km/2år Longlife service 30.000km/2år, med et frivillig olje -og filterskift etter 15.000km, men dette må legges inn i bilens programvare at er utført, slik at bilen «vet» hva som har blitt gjort ved hvilken kjørelengde/tidspunkt, slik at sensorene ikke blir «lurt». Service etter 15.000km/1år, dette må også legges inn i bilens programvare etter hva jeg husker, slik at bilen varsler om riktig ting til rett tid. Men dette skal jeg forhøre meg litt nærmere om hos forhandler når det nærmer seg tiden å hente ny bil, om den tiden kommer en gang da...........    
    • Jepp Om dette må legges inn i serviceprogrammet eller ikke vet jeg ikke, har vært utenfor VW verdenen i mange år nå
    • Bare hyggelig @TheHaughom   Men som sagt, forhør deg med forhandleren slik at det ikke går utover produksjonen for deg med tanke på økte avgifter pga WLTP! For da blir noen ekstra kroner til dekk og felg bare «blåbær» i forhold. Det som er en fordel med din løsning er at du selv bestemmer hvilket dekkmerke og modell du kjøper som sommerdekk om du kjøper 20" felger utenom, for ellers så får du jo kun de dekka som VAG har kjøpt inn i store kvanta til best mulig pris. Ulempen er ekstra kostnader og at du vil ende opp med 4 sommerdekk til overs og i tillegg måtte betale for en dekkomlegging på felg ekstra, fordi du må ta av sommerdekka på de medfølgende 19" Triglav felgene og så få satt på vinterdekk på dem. I tillegg så er det også en mulighet for at felger kan bli oppripet ved fjerning av balansevektene de limer på felgene. Det gjorde det på de felgene min bil ble levert med pga hastverksarbeid fra verkstedet, men selger tok tak i dette selv og ga meg 4 helt nye felger. I stedet for å varme opp limet og så fjerne disse vektene slik de burde ha gjort det, så brukte de en-eller-annen skarp metall gjenstand og lagde synlige riper i alle 4 felgene (de ble synlige i mellom eikene). Nå var jo ikke det verdens undergang, men så lenge de felgene skulle benyttes på vinteren i alt saltet som er her, så er ikke lakkskadede alufelger og salt en god kombinasjon. Det vil korrodere før eller siden, og når ripene var helt ned på aluminiumen, så hadde det fort blitt før..........
    • Damn, jeg hadde jo selvfølgelig helt glemt at Vega felgene kan velges som et tilleggsprodukt for 6.500 kr (får 10% rabatt i tillegg).
      Da blir det nok billigere å få dem med, ja, og kjøpe 19" vinterhjul utenom! Jammen godt jeg slengte det ut her. Takk @Superb lll! Tanken var om jeg kunne fått lagt på vinterdekk på de medfølgende Triglav felgene, men det du nevner her er jo en bedre løsning.
    • Det firmaet som evt. skulle ha lagt Ditec Ceramic Ultra på min nye bil har veldig gode referanser, og gjør meget gode grunnarbeider og ender med en flott finish. Så akkurat den biten bekymrer med absolutt ikke, men jeg er litt lei av å ikke kunne gjøre så mye med bilen selv. Ikke kunne benytte de produktene til vask, avfetting, fjerning av flyverust, etc jeg selv ønsker, fordi en må ta hensyn til coatingen på bilen for ikke å ødelegge den. I tillegg så kommer for min del også at jeg da ikke har noen muligheter til å korrigere noen ting i lakken uten at jeg må levere bilen til Bilpleieren. Nå skal jeg ikke si at jeg kan dette med dedikert bilpleie selv, men det er noe jeg har lyst til å lære og gjøre mest mulig av selv fremover. Det betyr selvfølgelig at en må lese seg opp og kjøpe gode produkter, og ikke minst lære seg å bruke dem. Slike ting får en jo heller ikke gjort om en har lagt en «varig» beskyttelse/coating på bilen. Jeg kommer også til å levere bilen til en bilpleier på våren slik at bilen blir gjort skikkelig ren etter alt det saltet jeg kjører i her jeg bor, da er det spesielt under bilen jeg tenker på, for lakken kommer jeg jo til selv. For jeg har ikke løftebukk slik at jeg får gjort det skikkelig under bilen, dette er det som frister mest, men 100% avgjort er det ikke. For igjennom DCN.no så ser jeg jo også at det finnes Detailere med et meget godt rykte og renomé som holder til ikke så langt unna der jeg bor, og det er jo fristende å se hva de faktisk utfører  
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

Om Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Populær kategori:

×