Gå til innhold
Marius

Marius' Octavia L&K 2.0TDI 150hk DSG 2018 (DENNE ER SOLGT)


Anbefalte innlegg

Hei,

Ny i forumet og ny Skoda for første gang :P

Var å bestilte meg en ny Octavia stasjonvogn L&K 2,0 TDI 150hk DSG,
Mandag 27/2 ble den bestillt, fikk beskjed om produksjon første uke av April, og levering mnd skifte April/Mai.

Fargen ble Quartz Grey Metallic (Meget pen farge, selv om den kanskje blir litt kjedelig? Men, trygg.)
Gikk for TURBINE ANTHRACITE 18" felgene som følger med L&K pakka, da di passet MEGET bra til fargen på bilen.
Legger ved ett bildet fra konfiguratoren til skoda, med fargen og felger :D

ESSY- nøkkelfri adgang og start/stopp knapp og Alarm med tauesensor (PDD) 2 300 kr
DCC, Adaptivt understell inkludert DMS (PFG) 9 800 kr
Oppvarmet frontrute (PH5) 1 900 kr
Reservehjul og jekk (PJA) 1 100 kr
Tilhengerfeste, avtakbart (PK0) 5 500 kr
Oppvarmet ratt med DSG-paddlefunksjon (PL7) 1 000 kr
Elektrisk førersete med minne og elektrisk passasjersete (PWC) 3 800 kr
Vinterpakke (WNH) 9 500 kr
Traveller Assist Pakke (WNJ) 13 500 kr
Care Connect 3 år & Infotainment Online 1 år (YOX) 3 900 kr
Parkeringsassistent & Trailer Assist (8A9) 2 800 kr
SOS Nødanrop (NZ4) 0 kr
 
Dette er utstyret som ble bestillt på toppen av L&K, så vil vel si at den har så og si alt utenom panorama soltak, phonebox og 4x4.
Bor sentralt på sør/østlandet uten å være noe spesielt på fjellet, så fant ut at å legge 30-40k på bordet for 4x4 føltes litt bortkastet ut.
Bilen blir dyr nok som den er allerede :)
 
Men, dette ser man virkelig frem til... Etter å ha kjørt Audi i mange år!

octavia.png

Endret av Marius
BILEN ER SOLGT!
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet, og gratulerer med bestilling av ny bil @Marius :) 

Synes bilen du har satt sammen virker meget bra, og det var jo ikke mye mer å finne på utstyrslista her nei ;) 

Synes du var veldig heldig med produksjonsdatoen, slik at det ikke blir så lenge å vente på bilen (det er noe jeg er veldig dårlig til selv må jeg innrømme ;)) .

Husk bare på at det er en «obligatorisk bildeplikt» når du får bilen da, hehe ;) Neida, det er jo selvfølgelig ikke det, men veldig hyggelig om du viser frem bilen din med noen bilder når du får den, det er mange som er spente på den nye fronten også, så noen flere bilder av fronten blir spennende.

Lykke til med ventingen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ja, ble nok av utstyr på denne, slik går det når man velger med hjerte istedenfor lommeboka :P
Selger ble også overrasket når han fikk produksjonsuke, han mente det var 10 uker venting, før bestilling ble sent.
Men, må ærlig innrømme at, 2 mnd venting er altfor lenge uansett :D

Bilder skal nok dukke opp så fort man får bilen :)
Anng. nye fronten, var jeg meget skeptisk når jeg så første bildene, men har sett på veldig mange filmer på youtube og bilder før jeg gikk til bestilling.
Så, det må jo bare bety atte den har vokst på meg. Men, blir fortsatt veldig spennende å se den i ekte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja da er det i alle fal en til som ikke er god på venting her ja ;) 

Jeg var også meget skeptisk til den nye fronten til å begynne med, men jeg må si at jeg liker den bedre og bedre for hver gang  jeg ser den nå. Ser frem til å se den «live» slik at en kan få dannet seg en enda tydeligere mening på egen hånd. Bilder og egne øyne er det svært ofte store forskjeller på, og at de innerste lysene i tillegg er fjernlys tror jeg vil bli meget bra :) 

Flott om du følger opp med bilder etterhvert @Marius :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være, og ikke minst gratulerer med bestilling av ny bil. 

Den så da veldig flott ut, med massevis av utstyr. Du kommer neppe til å bli misfornøyd med dette! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldinger! Setter pris på det!

Jeg gjelder meg til å se hvordan disse hovedlysene fungerer, med Full LED teknologi.
Da jeg er veldig fan av dingser og duppeditter, så er det alltid interessant når man får nye leketøy og helt ny teknologi nesten :D
Har prøvd å oppdrive informasjon om teknologien bak hovedlysene, men der er Skoda veldig sparsomme på detaljer virker det som.
Noen som kanskje har noe mer informasjon om disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg vært en tur hos forhandler igjen, hadde noen spørsmål og i tillegg  hadde dem jo fått inn demo bil av faceliften, så måtte jo snike litt :D

Da fikk jeg også bekreftet at bilen blir produsert i uke 13, og dem forventet at jeg ville få utlevert bilen i uke 15-16 :D
Kan vel si jeg er fornøyd med den bekreftelsen, bestilte også DITEC lakkforsegling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, når går ukene veldig fort her. Det gledes meget :D

Her jeg bor, er det sommer om dagen hatt 2 dager med over 20 grader, og idag er det 12-13 grader :)
Er ikke veldig bekymret for værmelding fremover heller, da den ser meget fornuftig ut. :D

Bor i Grenland - Telemark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi satser på det :D Planen var å ringe forhandler i slutten av uken, og høre hvordan bilen er i løypen :D

30cm med snø høres vondt ut når vi snakker 28.Mars :( Kondolerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut at bilen din nærmer seg @Marius :) 

Men tør du få den levert den med sommerhjula på da.........?

http://www.aftenposten.no/osloby/Trodde-du-varen-var-her-Na-kan-det-bli-sno-pa-Ostlandet-618038b.html

Men om 2-3 uker så er vel forhåpentligvis vinteren over får jeg håpe. Jeg hentet ny Superb 21. Mars i fjor, og selgeren ble veldig overrasket når jeg ville ha den levert med vinterdekka på, men det angret jeg ikke på gitt, for det gikk ikke så mange dagene før jeg fikk behov for dem en dag eller to.......... ;)  

Ser det er mange som allerede er i ferd med (eller i det minste vurderer) å bytte til sommerdekk av medlemmene i Skodagruppa på Facebook. Jeg bor ca på andre siden av Oslofjorden for deg, men jeg venter noen uker til selv om været er varmt og flott her også. Så klok av skade og erfaring så venter jeg litt til med å bytte til sommerhjula............

Får håpe ventetiden ikke føles så altfor gale for deg nå da, for nå er jo det verste gjort (selv om de siste dagene ikke er noe morsomme de heller)...............

Lykke til med den siste ventetiden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superb lll skrev:

Ser det er mange som allerede er i ferd med (eller i det minste vurderer) å bytte til sommerdekk av medlemmene i Skodagruppa på Facebook. Jeg bor ca på andre siden av Oslofjorden for deg, men jeg venter noen uker til selv om været er varmt og flott her også. Så klok av skade og erfaring så venter jeg litt til med å bytte til sommerhjula............

Jeg har byttet allerede, har egentlig alltid vært tidlig ute siste 6 årene, og har aldri gått på smellen med å måtte bytte til vinterdekk enda, men jeg må si jeg gruer meg litt til å stå opp i morgen skal jeg være ærlig. xD 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, er jo alltid et tvils spørsmål anng . omlegging fra Sommerdekk til vinterdekk og omvendt.
Men, har allerede vært å hentet vinterdekkpakke til Octavian, så den ligger klar i garasjen (Kjøpt utenom, da forhandlere har blodsugerpriser)
Så ser jeg værmelding for neste 10 dagene, er ikke sjans i havet for noe snø der, dette gjelder samtidlige værvarsler. Og 2-3 (Sannsynligvis 3 uker, da påske er om 2 uker) Så er vi over midten april, om jeg ikke kan få den med sommersko og være trygg,
så er det påtide å flytte sørover i Europa snart :D

Ventetiden er fortsatt meget hard! haha.

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, March 03, 2017 den 14.58, Marius skrev:

Hei,

Ny i forumet og ny Skoda for første gang :P

Var å bestilte meg en ny Octavia stasjonvogn L&K 2,0 TDI 150hk DSG,
Mandag 27/2 ble den bestillt, fikk beskjed om produksjon første uke av April, og levering mnd skifte April/Mai.

Fargen ble Quartz Grey Metallic (Meget pen farge, selv om den kanskje blir litt kjedelig? Men, trygg.)
Gikk for TURBINE ANTHRACITE 18" felgene som følger med L&K pakka, da di passet MEGET bra til fargen på bilen.
Legger ved ett bildet fra konfiguratoren til skoda, med fargen og felger :D

ESSY- nøkkelfri adgang og start/stopp knapp og Alarm med tauesensor (PDD) 2 300 kr
DCC, Adaptivt understell inkludert DMS (PFG) 9 800 kr
Oppvarmet frontrute (PH5) 1 900 kr
Reservehjul og jekk (PJA) 1 100 kr
Tilhengerfeste, avtakbart (PK0) 5 500 kr
Oppvarmet ratt med DSG-paddlefunksjon (PL7) 1 000 kr
Elektrisk førersete med minne og elektrisk passasjersete (PWC) 3 800 kr
Vinterpakke (WNH) 9 500 kr
Traveller Assist Pakke (WNJ) 13 500 kr
Care Connect 3 år & Infotainment Online 1 år (YOX) 3 900 kr
Parkeringsassistent & Trailer Assist (8A9) 2 800 kr
SOS Nødanrop (NZ4) 0 kr
 
Dette er utstyret som ble bestillt på toppen av L&K, så vil vel si at den har så og si alt utenom panorama soltak, phonebox og 4x4.
Bor sentralt på sør/østlandet uten å være noe spesielt på fjellet, så fant ut at å legge 30-40k på bordet for 4x4 føltes litt bortkastet ut.
Bilen blir dyr nok som den er allerede :)
 
Men, dette ser man virkelig frem til... Etter å ha kjørt Audi i mange år!

octavia.png

Hva med el. Bakluke? ? flott bil du har bestillt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moon Octavia skrev:

Hva med el. Bakluke? ? flott bil du har bestillt. 

Hei, El. Bakluke ligger i L&K pakka. Takk, tror dette kan bli bra :)
Her er alt som er inkludert i L&K Pakka.

Chrome package
ISOFIX bak
Håndbrekk i skinn
Gulvmatter i stoff
Terskelbeskyttere
Skinn på girspak
Lakkerte sidespeil
Alloy wheels "TURBINE ANTHRACITE" 7,5J x 18" - 4 pcs.

Fjernlysassistent
Pre-crash kollisjonsbeskyttelse
Lane assist
12V uttak i bagasjerom
2 leselys foran
2 lys i bagasjerom, et avtagbart
Adaptive cruise control med hastighetsbegrenser
Stor kjørekomputer med fargeskjerm
DAB+
Dekktrykkskontroll
Kollisjonsputer foran med deaktivering av passasjerairbag. Knekollisjonspute fører
2-soners Climatronic med kjøling av hanskerom
Elektrisk bakluke
Elektriske vinduer foran og bak
ESC
Elektriske utvendige speil med dimming, folding, oppvarming og memory
Midtarmlene foran
Tåkelys foran med hjørnefunksjo
Høydejusterbare hodestøtter foran
Brilleholder
Avkjølt hanskerom
GreenTec
Oppvarmede spylerdyser
Hill Hold - hjelp til bakkestart
Innvendig dimmespeil
Ambient belysning innvendig
Gulvbelysning foran og bak
LED hovedlys med AFS og hjørnefunksjon
Handsfree Bluetooth
Beltevarsler alle plasser
Delt, foldbar bakseterygg med midtarmlene
Bakrutevisker
Knapp for nedfelling av baksetet
Tretthetsvarsler
Takreling, sølvfarget
Seter i Alcantara
Lysassistent
Sidekollisjonsputer og hodekollisjonsputer foran og bak
Ekstra mørke ruter bak, SunSet
Bagasjeromstildekning
Sound system, Canton
Oppbevaringsrom i bagasjerom
Høyttrykksspyler på frontlyktene
3 hodestøtter bak
Spylevæskeindikator
Regnsensor
Trafikkskiltgjenkjenning

3 timer siden, Tor2r skrev:

For meg er det utopi å vurdere skifte nå. Ikke bare pga de 40 cm som ligger ute, men historikken. I fjor skifta jeg dekk i mai :| Ja, MAI!

I mai høres veldig sent ut for min del :D hehe, pleier i utgangspunktet å skifte i begynnelsen av April, da jeg er endel ute på nettene iforhold til jobb. Da er det greit å gardere seg litt ekstra :)
40cm snø 30.Mars... Unf! Høres slitsomt ut!

Endret av Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk man snakket med selger idag, og bilen var "Utmeldt" fra fabrikken som han kalte det, ferdig produsert, og aventet transport, Han sa han regnet med den ble plukket opp idag eller mandag (Usikker på om di ser slikt i systemene sine?)
Så, da blir det nok levering om man er ekstremt heldig, påskeuka, evt uken etter :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...