Gå til innhold
CitizenX

Små modifikasjoner


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Håper denne hindrer steinsprang på panseret... det har iallefall fungert veldig bra på en kompiss sin 2010 Avensis som ikke har en eneste steinsprang. Blir greit å slippe unna ripene etter hundeklør.

 

Skoda bak.jpg

Skoda fram.jpg

Endret av CitizenX
Link til bilder døde.
  • 1 år senere...
Skrevet (endret)

Er en plastlist/deksel som ligger i fronten over fronten av panseret, en såkalt panserbeskytter.

Leverandørsbilde:

GASKO-DF007.JPG

Kan ta nærbilde i morgen om ønskelig.

Finner minimalt med steinsprang etter installasjonen og den tok unna bra med insekter i sommer så den gjør åpenbart jobben ?? 

Så skiller bilen seg ut den andre med samme farge her i bygda.

Endret av CitizenX
Skrevet

Aha, da ser jeg hva du har montert i fronten av panseret ditt, har sett at det er en del Nissan Qashqai'er som har den i fronten her jeg bor. Så den forstår jeg at er effektiv mot det meste som kan treffe panseret, mitt er jo «peppret» med steinsprut og for ikke å snakke om alle insektene i løpet av sommersesongen. Det samme gjelder front fangeren for min del, den har blitt veldig merket av steinsprut.

 

Hadde vært fint med noen bilder fra litt forskjellige vinkler slik at det synes hvordan den er montert på bilen. :) 

 

På de nyeste arb.bilene vi har i vårt firma så har de nå begynt å legge klar folie over ca halve panseret, og det beskytter jo greit, men det er jo synd at de ikke har lagt det over hele panseret, for det bli veldig synlig etterhvert som tiden går.

Skrevet (endret)

Den beskyttelsen til innsteget i bagasjerommet var bare tull, på vinteren når det blir sne og is er den bare i veien og det endte opp med å skade lakken på bakluka :(

Ble rett og slett for liten plass mellom fanger og luke med den beskyttelsen på...

Om du vil spare panser litt funker nok den panserbeskyttelsen bedre, men på min er steinsprangskader ett større problem på all lakken fra panser og ned mot veien i hele fronten.

 

Hadde jeg vist det jeg vet idag da jeg kjøpte bilen ville jeg foliert front fanger og bakfanger når bilen var ny... For sent nu

Endret av Razor
Skrevet (endret)

Enkel montering var det også. Først sette fast tjukk plastfilm på de stedene klipsene skulle monteres på panseret, så tre over klipsene før man setter på plass selve panserbeskyttelsen og skrur fast to skruer, tok max en halvtime. 

 

@Razor Det hører vel egentlig med til historien at den plastlista der bak ikke ble særlig gammel da en luring fant det for godt å ikke følge med på veien slik at han kjørte meg i rævva med skader for 70k. Lakkereren satte på en ny list som er av en annen type enn den som er avbildet og dette skjedde før vi fikk noe særlig med sne her jeg bor. Uansett tror jeg ikke den som var montert ville forårsaket noe problemer da bilen blir vasket jevnlig og påsprayet litt Gyeon q2m wetcoat som gjør at ting ikke fester seg så lett.

Endret av CitizenX
Skrevet

@CitizenX problemet var det lille mellomrommet mellom listen å kanten til bakluken, samlet seg alltid vann og dritt der som frøs og bygde sæ opp. Vanskelig å få bort å tilslutt tok bakluka borti en isklump som satt der når jeg åpnet å den chippet lakken

Skrevet

@Tor2r Trur ikke jeg skal si hvor lenge siden jeg har vasket med noe annet enn spyling med høytrykk ;) Det er noen uker/km siden :P Så ja, jeg er enig, den beader veldig bra. Litt Gyeon q2m wetcoat ca annenhver vask så holder det seg bra. Sand og dritt etter strøing bare renner vekk.

Skrevet

Har enda til gode å bruke maskinvask på Skodaen :) Har brukt et fåtall ganger på eldre biler, men selv da kun med spyling og ikke berøringsvask. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...