Gå til innhold

Velkommen gjest!

Hvis du register deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

CitizenX

Små modifikasjoner

Anbefalte innlegg

Håper denne hindrer steinsprang på panseret... det har iallefall fungert veldig bra på en kompiss sin 2010 Avensis som ikke har en eneste steinsprang. Blir greit å slippe unna ripene etter hundeklør.

 

Skoda bak.jpg

Skoda fram.jpg

Endret av CitizenX
Link til bilder døde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom tilfeldigvis innom denne "gamle" tråden. har du merket noe mindre steinsprut enn "normalt"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det ligger en type list som beskyttelse på fangeren bak ser jeg jo at det gjør, men hva har du egentlig gjort på panseret/fronten av bilen @CitizenX?

Er det folie e.l. som du har lagt på panseret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en plastlist/deksel som ligger i fronten over fronten av panseret, en såkalt panserbeskytter.

Leverandørsbilde:

GASKO-DF007.JPG

Kan ta nærbilde i morgen om ønskelig.

Finner minimalt med steinsprang etter installasjonen og den tok unna bra med insekter i sommer så den gjør åpenbart jobben ?? 

Så skiller bilen seg ut den andre med samme farge her i bygda.

Endret av CitizenX

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, da ser jeg hva du har montert i fronten av panseret ditt, har sett at det er en del Nissan Qashqai'er som har den i fronten her jeg bor. Så den forstår jeg at er effektiv mot det meste som kan treffe panseret, mitt er jo «peppret» med steinsprut og for ikke å snakke om alle insektene i løpet av sommersesongen. Det samme gjelder front fangeren for min del, den har blitt veldig merket av steinsprut.

 

Hadde vært fint med noen bilder fra litt forskjellige vinkler slik at det synes hvordan den er montert på bilen. :) 

 

På de nyeste arb.bilene vi har i vårt firma så har de nå begynt å legge klar folie over ca halve panseret, og det beskytter jo greit, men det er jo synd at de ikke har lagt det over hele panseret, for det bli veldig synlig etterhvert som tiden går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den beskyttelsen til innsteget i bagasjerommet var bare tull, på vinteren når det blir sne og is er den bare i veien og det endte opp med å skade lakken på bakluka :(

Ble rett og slett for liten plass mellom fanger og luke med den beskyttelsen på...

Om du vil spare panser litt funker nok den panserbeskyttelsen bedre, men på min er steinsprangskader ett større problem på all lakken fra panser og ned mot veien i hele fronten.

 

Hadde jeg vist det jeg vet idag da jeg kjøpte bilen ville jeg foliert front fanger og bakfanger når bilen var ny... For sent nu

Endret av Razor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkel montering var det også. Først sette fast tjukk plastfilm på de stedene klipsene skulle monteres på panseret, så tre over klipsene før man setter på plass selve panserbeskyttelsen og skrur fast to skruer, tok max en halvtime. 

 

@Razor Det hører vel egentlig med til historien at den plastlista der bak ikke ble særlig gammel da en luring fant det for godt å ikke følge med på veien slik at han kjørte meg i rævva med skader for 70k. Lakkereren satte på en ny list som er av en annen type enn den som er avbildet og dette skjedde før vi fikk noe særlig med sne her jeg bor. Uansett tror jeg ikke den som var montert ville forårsaket noe problemer da bilen blir vasket jevnlig og påsprayet litt Gyeon q2m wetcoat som gjør at ting ikke fester seg så lett.

Endret av CitizenX

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

@CitizenX problemet var det lille mellomrommet mellom listen å kanten til bakluken, samlet seg alltid vann og dritt der som frøs og bygde sæ opp. Vanskelig å få bort å tilslutt tok bakluka borti en isklump som satt der når jeg åpnet å den chippet lakken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Tor2r Trur ikke jeg skal si hvor lenge siden jeg har vasket med noe annet enn spyling med høytrykk ;) Det er noen uker/km siden :P Så ja, jeg er enig, den beader veldig bra. Litt Gyeon q2m wetcoat ca annenhver vask så holder det seg bra. Sand og dritt etter strøing bare renner vekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har enda til gode å bruke maskinvask på Skodaen :) Har brukt et fåtall ganger på eldre biler, men selv da kun med spyling og ikke berøringsvask. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svar i emnet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei ! Nå har tiden kommet for å anskaffe familiens første bil. Det blir dessverre brukt i første omgang, men det får så være. Jeg har i lang tid tenkt at Skoda har mange fornuftige (og ganske enkelt fine) biler. Merket står derfor som veldig aktuell for oss (sammen med blant annet Passat). Essensielt er at det skal være stasjonsvogn med 4x4. Jeg lurer derfor på om dere Skoda-kyndige/engasjerte kan hjelpe meg å bli smartere på en sak: Hvordan bør jeg vekte modell, årsmodell, km og pris (for å nevne et veldig begrenset utvalg)? I prisklassen jeg titter (opptil 250k kanskje) er det ofte at jeg får en superb som gjerne er eldre og/eller har betydelig flere km enn en noenlund tilsvarende Octavia. Jeg skjønner jo det - superb er mer premium. Men er det verdt det? Jeg vet det er vanskelig å sammenligne egentlig, utstyr kan være likt eller variere, og enkelte motorer finnes ikke i begge modellene.Jeg håper bare noen kan gjøre meg litt klokere så jeg kan finne ut hva som er hensiktsmessig for oss å gå for. Generelle Skoda-brukt-tips mottas og med stor takknemlighet!      
    • Hei,  Har sensorstyrt bakluke. Sliter med at denne åpner seg med å vite med foten under hekken. Noen andre som har problem? Funker sånn engang i blant.. 
    • Er det garanti på bil så er det bare å levere den inn og være bekymringsløs. Men er bilen utenfor garanti og man ikke finner ut av ting så er det mye penger spart all software kan endres og tilpasses etter behov.  Men det er en kjedelig affære med en ny bil å få slike problemer. På en annen side så kjører mange biler med samme software som på din. Hadde det vært en stor feil så hadde de funnet ut og utrettet ved en oppdatering. Jeg venter spent på hva utfallet blir. Og håper det løser seg.
    • Jeg tror det skal brukes Odis-e med online flashing i fra fabrikk. 
    • Ok. Gi meg VIN på personlig melding. Så skal jeg finne oppdatering til deg hvis det er kommet noen...
    • Med en bil med garanti tenker jeg forhandler skal få finne ut av dette. Jeg bruker ikke en krone på en tuner, hvis ikke forhandler refunderer dette. 
    • Hmm, har ikke opplevd at den hopper rundt sånn. Girproblemer har vært borte siden romjula.  Snakket med Skoda i dag, og de sa at så lenge jeg ikke merket noe på yteevnen til bilen kunne jeg fint kjøre den frem til neste uke, selv om den varselslampen lyste.  Må jo si det er litt kjedelig med ny bil og mye sånn små rusk. 
    • Man får også 2.0 TSI i Karoq, men den er ikke i de norske prislistene foreløpig. Men om det er 1.5 TSI er det etter WLTP så da tror jeg dette er det kjente kangaroo-jump problemet svært mange opplever, står mye informasjon om dette på Briskoda. Det skal visstnok være en oppdatering på vei. Les mer: https://www.briskoda.net/forums/topic/461809-15-tsi-with-7-speed-dsg/
    • Tror det er 1,5 150hk TSI som er størrelsen på motoren. Karoq’en er mindre en Kodiaq motoren. Litt usikker på wltp, var akkurat rundt de tider den kom, men mener den ble produsert like før.  Hvor finner jeg dette? 😊
    • På linje med å fjerne DPF så får man ingen problemer sett ut fra et teknisk perspektiv.  Men bilen er som sagt ikke typegodkjent lengre, noe som under de rette omstendighetene kan være svært alvorlig.  Når det gjelder spesifikt DPF og adblue er det riktignok utslipps delen av typegodkjenning som faller fra. Samme gjelder når man fjerner start/stopp. 
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Jeg ville vært veldig forsiktig med elekroniske duppedingser i en «ny» bil. Er produktet laget i Kina er det enda større mulighet for trøbbel. Jeg har selv erfaring med et USB strømuttak som gjorde at DAB radioen ble helt håpløs. Jeg opplevde også et par feilmeldinger på nødkommunikasjonutsyret som jeg ikke kunne forklare i samme periode. Elektronisk støy kan skape mye trøbbel. Funker det uten trøbbel så er det fint, men får du trøbbel med noe elektronisk utstyr i din bil, vet du nå hva som kan være grunn til problemet ditt 😉
    • Sålenge det ikke forstyrrer sikten din er det vel ingenting som skulle tilsi at de skulle være ulovlige. Biler blir levert orginalt med HUD så bør ikke være noe problem. 
    • Bestilte en duppeditt på Ebay og så fulgte det med ett head up display.
      Er disse lovlige å bruke, tenker på siden man må klistre på en"speil" på fronruten?
      https://www.ebay.com/itm/5-5-X3-ELM327-OBD2-HUD-Head-Up-Display-Bluetooth-Engine-Speed-Alarm-Speedometer/112346487326?hash=item1a285f5a1e:g:uTsAAOSwYvFZMiHR:rk:1:pf:0
    • Ønsker dere alle sammen et riktig så godt nytt år !  

       

Om Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Populær kategori:

×